Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein ostatte teinille/lapselle uuden puhelimen?

Vierailija
07.09.2018 |

Tuttavani lapsi saa uuden puhelimen vuoden välein. Vanhassakaan ei mitään vikaa ole, ei naarmuja tai muuten palasina. Tämä lapsi vetoaa joka kerta akun kestävyyteen. Aina on akkuvika. Sanoin kerran lapselle, että akut vanhenee tai jos muuten menee rikki, niin takuuseen menee korjaus jos takuuaikaa vielä on, vanhempiensa kuullen. Ja ostaa vain uuden akun, jos vanha akku ei enää kestä ja muuta "vikaa" ei löydy.
Lapsen äiti on työtön ja samoin mummi, jotka kuulemma on jatkuvasti jotain tavaraa ostamassa ja lahjomassa, jos koulu menee hyvin (ihmettelen miten työttömillä on varaa moiseen pelleilyyn).
Mielestäni hyviin numeroihin ja koulun käyntiin mitään lahjomista tarvita. Eihän työnantajatkaan lahjo työntekijöitään mitenkään jotta työnsä tekevät, päinvastoin pitää raataa niska limassa ja palkankorotustakaan saa sormia napsauttamalla. Lapsen isä on sanonut ettei hän osallistu moiseen sirkukseen lainkaan, koska puhelimet toimii ja lapsella on ollut tapana myös tahalleen rikkoa tavaroitaan, laittaen ne jonkun muun syyksi -kuulemma. Ja saa sitten kalliimman ja "paremman" tilalle äitinsä ja mumminsa toimesta.

Mitä mieltä? Itse olen sitä mieltä, että todella käsittämätön "kasvatustyyli" ja pelkän hallan tekoa lasta kohtaan, tulevaisuus aikuisena tulee olemaan todella ankea.

Kuinka muilla tämä uuden osto tapahtuu?
Vuoden välein on kyllä todella tiheä ostotahti ja täysin typerää, itseasiassa idioottimaista.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on aivan järjetöntä. Ei mitään järkeä eikä lapselle opeta yhtään mitään. Kuinkahan käy kun ei ole mummua tai äitiä rojua ostamassa maan päällä? Silloin viimeistään tulee todella korkea pudotus todellisuuteen.

Vierailija
2/17 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun edellinen menee rikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku on työtön, tulot brutto vähän yli 6000 e/kk. En keksi mitään syytä sille, miksi puhelimia ei saisi ostaa vaikka joka päivä, jos varaa on.

Vierailija
4/17 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta ostohysteriaa

Vierailija
5/17 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut yhden, seuraavat maksaa itse jos uuden haluaa.

Vierailija
6/17 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ole varmaan se mummu. Eroa vaan siinä, että äidillään ja isällään on todella muhkeat tulot. Kaikkea heillä on jo ennestään, ja miksi niitä puhelimia ei saisi ostaa. Kyllä heillä myös työnantaja palkitsee työstä ylimääräisillä bonuksilla. Ostan kaikille läheisile puhelimia tai maksan ostoksia, ja paljon muutakin kalliimpaa. Onko taas kateus saanut vallan. Eihä se mitenkään sinulta ole pois jos minä annan miniälle rahaa. Autan taloudellisesti myös muita lasten perheitä. Ostamme hunekaluja ja telkkareita ja tietokoneita. Ei se ole mitään rojua= on siis puhelin.

Vierailija
7/17 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ole varmaan se mummu. Eroa vaan siinä, että äidillään ja isällään on todella muhkeat tulot. Kaikkea heillä on jo ennestään, ja miksi niitä puhelimia ei saisi ostaa. Kyllä heillä myös työnantaja palkitsee työstä ylimääräisillä bonuksilla. Ostan kaikille läheisile puhelimia tai maksan ostoksia, ja paljon muutakin kalliimpaa. Onko taas kateus saanut vallan. Eihä se mitenkään sinulta ole pois jos minä annan miniälle rahaa. Autan taloudellisesti myös muita lasten perheitä. Ostamme hunekaluja ja telkkareita ja tietokoneita. Ei se ole mitään rojua= on siis puhelin.

Pikkusen sinua hyväksi käytetään, jos muhkea tuloiset sukulaisesi ostattavat sinulla kaiken. Tuollaisille ei kukaan ole kateellinen.

Sinua kusetetaan. Ehkä miniän toimesta.

T. omillaan pärjäävä

Vierailija
8/17 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen miehen poika oli sitä mieltä, että hänelle sitten pitäisi ANTAA toinen autoistamme, koska hän HALUAA.

Tottunut saamaan kaiken sormia napsauttamalla. Mies sanoi vain, että ei hän pojalleen mitään anna, menee töihin tienaamaan ja ostaa sitten itse rahoillaan itselleen auton kuten hänkin on tehnyt, kesätuörahoilla osti kevarin ja ajoi kortin omilla tienesteillään jne. Ja lisäsi vielä ettei maailma niin pyöri, että kaiken saa mitä haluaa tekemättä töitä minkään eteen.

Poika on opetettu, että rahaa pitäisi olla, mutta sen eteen ei haluttaisi tehdä mitään, äitinsä antanut tämän mallin.

Itsekin kotona jouduin tekemään kotitöitä, ajamaan nurmikkoa ja keräämään marjoja pensaista jos jotain halusi saada. Ilmaiseksi ei mitään saanut.

Vierailija
9/17 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun edellinen menee rikki.

Juuri näin. Tytär tiputti viikon vanhan puhelimen yöllä vahingossa mehulasiin. Ostettiin uusi. Poika tiputti oman muutaman kuukauden vanhan puhelimen taskustaan vessanpönttöön. Ostettiin uusi. Olen tyytyväinen jos puhelin kestää vuoden. Ei se kyllä miehellä ja itselläkään juuri sen kauemmin kestä.

Vierailija
10/17 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on saanut "uuden" eskarissa, 3. lk ja 5. lk. Tosin 2 ekaa oli mun vanhoja.

Ekalla ei voinut juurikaan muuta kuin soittaa, toka oli lumia joten appsit oli vähissä ja nyt tuon androidin valitsi vasta itse. Seuraava hankitaan kun siihen on sopiva perustelu.Lisäksi kotona on ollut kokoajan käytössä android-tabletti, sillä sen lumian kanssa onnistui sinnitellä melko pitkään. Itse kypsyin kun appsi toisensä jälkeen lakkasi toimimasta lumiassa, niin uusin sitten luurit molemmille.

Vierailija
11/17 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen miehen poika oli sitä mieltä, että hänelle sitten pitäisi ANTAA toinen autoistamme, koska hän HALUAA.

Tottunut saamaan kaiken sormia napsauttamalla. Mies sanoi vain, että ei hän pojalleen mitään anna, menee töihin tienaamaan ja ostaa sitten itse rahoillaan itselleen auton kuten hänkin on tehnyt, kesätuörahoilla osti kevarin ja ajoi kortin omilla tienesteillään jne. Ja lisäsi vielä ettei maailma niin pyöri, että kaiken saa mitä haluaa tekemättä töitä minkään eteen.

Poika on opetettu, että rahaa pitäisi olla, mutta sen eteen ei haluttaisi tehdä mitään, äitinsä antanut tämän mallin.

Itsekin kotona jouduin tekemään kotitöitä, ajamaan nurmikkoa ja keräämään marjoja pensaista jos jotain halusi saada. Ilmaiseksi ei mitään saanut.

Meillä ei olla noin ankaria. Yleensä sovitaan, että itse pitää maksaa puolet, kun on kalliimmasta hankinnasta kyse. Esim puhelimen suhteen tehdään niin, että me maksamme 200 ja jos lapsi haluaa hienomman, maksaa omistaan loput.

Vierailija
12/17 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeen mukaan. Nuorempana lapset käyttivät vanhempien vanhoja puhelimia. Uusia puhelimia ostettiin vasta yläasteikäisenä.

Jos nuori haluaa uuden puhelimen toimivan, suht hyvän tilalle, niin hän joutuu osallistumaan. puhelimen kustannuksiin.

Vierailija
13/17 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun pyytävät. Lapset on kasvatettu siihen, että vanhemmat maksavat kaiken tarpeellisen, mutta että vanhemmat myös luottavat siihen, että se pyydetty on oikeasti tarpeen. Tytön puhelin ostettiin helmikuussa, toisen pojan puhelin on noin 3 v ikäinen ja toiselle pitää ostaa nyt uusi, koska vanhaan ei enää saa HSL:n sovellusta, käyttöjärjestelmä liian vanha eikä sitä enää voi päivittää.

Eli vaikka meillä lapset saavat kaiken, niin eivät vaadi mahdottomia.

Vierailija
14/17 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette siitä, että tahalleen rikkoo puhelimen ja vaatii kalliimman tilalle?

Musta tuossa tilanteessa voisi olla ilman koko älylaitetta. Joku vanha nokia kouraan. Mieluiten se 5110, se kesti tippumisetkin :D

Vierailija
15/17 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus näppäinpuhelimen ostin kun lapsi meni kouluun, älypuhelimen ostin vasta sitten kun haki lukioon. Saa pärjätä sillä niin kauan kunnes sitten ostaa joskus itselleen oman luurin omilla rahoillaan.

Vierailija
16/17 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kuulemma Android paska ja iOS parempi käyttöjärjestelmä koska toimii Fortnite-peli, ennen kelpasi Android- järjestelmä ja Samsung, nyt Samsung on paska puhelin. Näin niitä hölmöjä kusetetaan lähipiirissä ja kusettaja 14 v poika. Erittäin ylimielinen tapaus ja saa kaiken mitä vain edes kehtaa pyytää. Järjetön tapaus ja vielä järjettömämpiä ovat aikuiset ihmiset jotka kaiken uskoo mitä jantteri puhuu. Rikkoo sääntöjä, juo energiajuomia, ei arvosta saamiaan tavaroita, jos maksavat alle 400 €, esiintyy facebookissa väärällä nimellä sekä syntymäajalla jne.

Vierailija
17/17 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmat on vuodessa jumissa, keskihintaiset 2-3:ssa, kalliit toimii pidempään mut tuskin teinillä kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi