90-luvun Kauniit ja Rohkeat, muistaako vielä kukaan?
Olen ollut vähän nostalgisella päällä viime aikoina ja muistellut kaikkia vanhoja sarjoja, jota tuli lapsena ja teininä katsottua. Kauniit ja rohkeat oli suosikkini,kun sitä alettiin esittämään Suomessa,taisi olla vuosi 1992. Voi niitä aikoja ja voi kyseistä sarjaa!😁 Monet hyvät muistot jäänyt ko. sarjasta. Miten teillä, minkälaisia muistoja sarja herättää? Nykyisinhän se taitaa olla aikamoista kuraa,en ole kylläkään katsonut sitä aikoihin.
Kommentit (499)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
126 (pitkän listauksen tekijä) jatkaa vielä noista ihan alkuaikojen jaksoista. Yksi mun suosikkihahmoja Brooken ohella ekalla tuotantokaudella oli Margo, joka työskenteli Bill Spencerin kustantamossa. Oli aika sivuhahmo. Hämärästi muistelen, että ainakin jossain vaiheessa (oliko jo alkujaksoissa?) hän heilasteli Billin kanssa. Musta Margo oli tosi kaunis ja Margo-Bill epäsuhtainen pari. Margo ei myöskään tainnut olla mitenkään rakastunut Billiin. Muistelen Ridgellä ja Margolla oli ollut jonkinlainen suhde Ridgen villeinä poikamiesaikoina ja Margolle olisi jäänyt niistä edelleen tunteita Ridgeä kohtaan. Säälitti Margo, kun näki ettei se tule koskaan saamaan Ridgeä.
Mä muistan myös Margon, taisi saada Clarken kanssa lapsen. Muistan myös että kerran Ridge oli vahingossa kutsunut Margon ja Brooken samaan aikaan laskettelemaan jonnekin :D. Tykkäsin myös Macysta, hän ja Thorne olivat lempparipari.
Aah niinpä olikin: Margo and Clark = Mark! Vieläkö tämä Mark Garrison pyörii mukana sarjassa? Lapsena taisi olla vähän sellainen pulska poika. Lopetin sarjan katsomisen joskus 99, joten ei tietoa käänteistä viimeisen 20 vuoden ajalta :)
Mullakin muuten Macy ja Thorne olivat yksi suosikeista, harmitti ihan hirveästi se mitä heille lopulta tapahtui. Eikös Macy alkoholisoitunut ja kuollut lopulta? Tästä keskustelusta luin, että heidän lapsikin (en muistanut/tiennyt että oli edes lapsi) kuoli. :( Voi Thorne-parkaa, jos on vielä mukana.
Mark Garrisonista tuli lääkäri, oli samaan aikaan töissä sairaalassa Bridgetin (opiskeli ihan Copenhagenissa) kanssa. Sallyn ja Clarken poika C.J oli samaa ikää Rickin kanssa, olivat samalla luokalla niihin aikoihin kun öbaut 12 vee Rick ampui Brooken sen hetkistä puolisoa kun oli pelannut liikaa väkivaltaista videopeliä :O
Kiitos :) Entä onko CJ (Clarke Junior?) vielä sarjassa? Tai mitä CJ:lle kävi?
Joo, hän on itse asiassa juuri ollut muutamissa jaksoissa mukana. En tiedä, mitä hän on tehnyt tässä välillä, mutta nyt oli sellainen juonikuvio, että lehtimoguli Bill Spencer halusi ostaa CJ:ltä Spectran tontin, jotta saisi rakennuttaa siihen pilvenpiirtäjän. Tämän asian johdosta sitten CJ oli jaksoissa mukana.
Bill yritti polttaa Spectran talonröttelön maan tasalle, kun hän ei meinannut saada tonttia itselleen. Kaikenlaista muutakin tapahtui. Lopulta hän sai juonimalla tontin ja räjäytti talon. Siellä oli sisällä hänen poikansa Liam ja vanhan Sally Spectran sukulaistytär (myös Sally Spectra nimeltään). He kuitenkin pysyivät hengissä.
Ihana, kiva kuulla :) Tuntuu kuin olisi vanhoista ystävistä kyse :D
Vierailija kirjoitti:
[quote=Vierailija
Höyrysaunassa hässittiin eikä tiedetty ketä kun "ei nähnyt mitään.En uskaltanut tän takia käydä höyrysaunassa lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Tässä se Revlonin mainos, joka tuli alkuun aina kaunareiden mainostauolla :) Muistaako kukaan muu?
Olipa Cindy Crawford upea nainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi se oli illan kohokohta! Mun suosikki oli kun Taylor oli Prinssi Omarin vankina. Sheilan juonittelut oli hyviä myös. Brookea inhosin ja iloitsin aina kun Ridge oli Taylorin kanssa ja Brooke itki...
Taylorin ja tyttärensä Steffyn fanitusta en ole koskaan ymmärtänyt. Tulee väkisinkin mieleen, että nämä heidän puolellaan olevat ovat itsekin ilkeämielisiä, sillä sitähän Taylor sekä Steffy nykyään on. Hyviä ovat Brooke ja Hope, joita taas moni inhoaa; miksi? Hehän haluavat kaikille pelkkää hyvää, kun taas Taylor ja Steffy juonittelevat mutta ovat silti olevinaan ns. hyviksiä. Sheilasta olen pitänyt siksi, että on läpeensä paha, eikä häntä yritetä edes esittää minään muuna.
Taylor ja Steffy ovat molemmat naisia, joille toisen onni on itseltään pois, vahingoniloisia, kostonhimoisia eivätkä kykene näkemään asioita kenenkään muun kuin itsensä kannalta. Brooke sen sijaan on aina ollut pohjimmiltaan hyvä, vaikka miehiä on riittänyt ja tietysti on tehnyt monia moraalisesti arveluttavia asioita, kuten tyttärensä Bridgetin miehen ja lapsen isän Deaconin kanssa raskaaksi hankkiutuminen, josta syntyi juurikin Hope, mutta Brooke ei ole samalla tavalla kiero kuin Taylor.
En oo kattonu yli 10 vuoteen, mutta minusta taylorilla oli brookea parempi moraali.
Brooke petti Ridgen kanssa ihan aluksi , vaikka Ridge oli kihloissa jonkun kanssa.
Entä Ridgen moraali..?
Brooke petti Ridgen kanssa ihan aluksi , vaikka Ridge oli kihloissa jonkun kanssa.
No Brooke ei ollut se, jonka petoksesta Caroline eron Ridgestä otti vaan Ridge ajautui juuri ennen suunniteltua hääpäivää vieraaseen sänkyyn ja Caroline sai tietää asiasta ja pyörtyi tämän jälkeen alttarilla. Brooke oli tässä vaiheessa vielä Forresterien etäinen ihailija, joka pääsi Forresterien juhliin äitinsä omistaman pitopalvelun kautta.
Itse olen aina tykännyt Brookesta. Myös Sally toi sarjaan mukavaa väriä. Sheila tietysti kaikkein legendaarisin pahis. Itse lopetin sarjan seuraamisen joskus 90-luvun lopulla.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikö Thornen ja Macyn ensitapaaminen ollut aikamoinen romcom-klisee. Sally oli päättänyt naittaa tyttärensä Ridgelle. Hänen oli tarkoitus laivalla pidetyissä juhlissa lukita Ridge ja Macy samaan hyttiin, jotta nämä voisivat tutustua toisiinsa. Hyttiin päätyivät kuitenkin Thorne (menossa oli Thorne numero 2.) ja Macy. Suhteen alku oli melkoista tykkään susta, mutta en voi sitä myöntää kinastelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
126 (pitkän listauksen tekijä) jatkaa vielä noista ihan alkuaikojen jaksoista. Yksi mun suosikkihahmoja Brooken ohella ekalla tuotantokaudella oli Margo, joka työskenteli Bill Spencerin kustantamossa. Oli aika sivuhahmo. Hämärästi muistelen, että ainakin jossain vaiheessa (oliko jo alkujaksoissa?) hän heilasteli Billin kanssa. Musta Margo oli tosi kaunis ja Margo-Bill epäsuhtainen pari. Margo ei myöskään tainnut olla mitenkään rakastunut Billiin. Muistelen Ridgellä ja Margolla oli ollut jonkinlainen suhde Ridgen villeinä poikamiesaikoina ja Margolle olisi jäänyt niistä edelleen tunteita Ridgeä kohtaan. Säälitti Margo, kun näki ettei se tule koskaan saamaan Ridgeä.
Mä muistan myös Margon, taisi saada Clarken kanssa lapsen. Muistan myös että kerran Ridge oli vahingossa kutsunut Margon ja Brooken samaan aikaan laskettelemaan jonnekin :D. Tykkäsin myös Macysta, hän ja Thorne olivat lempparipari.
Aah niinpä olikin: Margo and Clark = Mark! Vieläkö tämä Mark Garrison pyörii mukana sarjassa? Lapsena taisi olla vähän sellainen pulska poika. Lopetin sarjan katsomisen joskus 99, joten ei tietoa käänteistä viimeisen 20 vuoden ajalta :)
Mullakin muuten Macy ja Thorne olivat yksi suosikeista, harmitti ihan hirveästi se mitä heille lopulta tapahtui. Eikös Macy alkoholisoitunut ja kuollut lopulta? Tästä keskustelusta luin, että heidän lapsikin (en muistanut/tiennyt että oli edes lapsi) kuoli. :( Voi Thorne-parkaa, jos on vielä mukana.
Mark Garrisonista tuli lääkäri, oli samaan aikaan töissä sairaalassa Bridgetin (opiskeli ihan Copenhagenissa) kanssa. Sallyn ja Clarken poika C.J oli samaa ikää Rickin kanssa, olivat samalla luokalla niihin aikoihin kun öbaut 12 vee Rick ampui Brooken sen hetkistä puolisoa kun oli pelannut liikaa väkivaltaista videopeliä :O
Kiitos :) Entä onko CJ (Clarke Junior?) vielä sarjassa? Tai mitä CJ:lle kävi?
Joo, hän on itse asiassa juuri ollut muutamissa jaksoissa mukana. En tiedä, mitä hän on tehnyt tässä välillä, mutta nyt oli sellainen juonikuvio, että lehtimoguli Bill Spencer halusi ostaa CJ:ltä Spectran tontin, jotta saisi rakennuttaa siihen pilvenpiirtäjän. Tämän asian johdosta sitten CJ oli jaksoissa mukana.
Bill yritti polttaa Spectran talonröttelön maan tasalle, kun hän ei meinannut saada tonttia itselleen. Kaikenlaista muutakin tapahtui. Lopulta hän sai juonimalla tontin ja räjäytti talon. Siellä oli sisällä hänen poikansa Liam ja vanhan Sally Spectran sukulaistytär (myös Sally Spectra nimeltään). He kuitenkin pysyivät hengissä.
C.J laittoi alulle Insomnian, sen jossa itse Usherkin kävi vetäisemässä par biisiä.
Silloinen nuoriso, C.J., Amber ja joku kolmas lauloivat myös siellä. Beatlesin Drive my carin.
Vierailija kirjoitti:
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikö Thornen ja Macyn ensitapaaminen ollut aikamoinen romcom-klisee. Sally oli päättänyt naittaa tyttärensä Ridgelle. Hänen oli tarkoitus laivalla pidetyissä juhlissa lukita Ridge ja Macy samaan hyttiin, jotta nämä voisivat tutustua toisiinsa. Hyttiin päätyivät kuitenkin Thorne (menossa oli Thorne numero 2.) ja Macy. Suhteen alku oli melkoista tykkään susta, mutta en voi sitä myöntää kinastelua.
Oli kieltämättä klisee, mutta tykkäsin. Molemmat hahmot olivat sympaattisia. Harmittaa, ettei heille voinut antaa parempaa loppua. Thornen päätyminen yhteen Darlan kanssa tuntuu jotenkin häiritsevältä (tosin tuossa vaiheessa olin jo lopettanut katsomisen). Darlan hahmo muuten muuttui paljon vuosien varrella. Ihan alkuun oli tökerösti tissitoppeihin ja liian lyhyisiin hameisiin pukeutuva kahden aivosolun bimbo, mutta muuttui ihan fiksuksi. Kuitenkin ihmettelen, eikö Thorne olisi löytänyt ketään muuta naista, luulisi Darlallekin olleen outoa seurustella Thornen kanssa. Lopultahan Darla oli kuin sukulainen Spectroille.
Joku muukin täällä ihmetteli sitä Thornen kellarityöhuonetta. Olen myös ihmetellyt ihan samaa, mutta toisaalta voihan olla että maanläheisenä ihmisenä Thorne nimenomaan on halunnut pysytellä poissa pääkallopaikalta. Ja mulle ainoa oikea Thorne on muuten Suomessakin useampaan otteeseen vieraillut, Thornen järjestyksessä toinen näyttelijä Jeff Trachta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun Thorne ampui Ridgeä, mutta miksi ei joutunut vankilaan? Ottiko Stephanie siitä syytteet itselleen vai miten kävi? Katsoin noihin aikoihin aktiivisesti, mutta en vaan muista.
Stephanie suojeli Thornea ja ei koskaan ilmiantanut häntä poliisille. Thornehan ei itse edes muistanut ampuneensa veljeään. Stephaniehan oli aina sellainen leijonaemo, jolle varsinkin pojat olivat kaikki kaikessa. Myöhemmin se kyllä selvisi jotenkin sekä Thornelle että Ridgelle miten siinä oli käynyt.
Aika hyvin pojat näemmä ottivat tuon ampumistapauksen :D
LA:n poliisille vähän pyyheitä tästä kun eivät tutkineet tarkemmin. Luulisi poliisia kiinnostavan, kun rikkaan ja kuuluisan perheen poikaa ammutaan omassa kotipihassa päähän.
Kun totuus ampumisesta paljastui Ridgelle itselleen, hää ei ollut mielissään. Mutta Stephanien suurin huoli oli että nyt menee joulu pilalle kun poijjaat tuolla lailla pitää vihaa. Kyllähän nyt perhejoulu on merkittävämpi kuin perheen piirissä tapahtunut tapon yritys.
Toinen yhtä absurdi tapaus oli kun Thorne oli pidätettynä Ivana Wanderveldin murhasta ja pakeni vankilasta mustan linnakundin kanssa.
Stephanie ja Eric oli vaan että voi sitä poikaa, mitäs se nyt noin.
Etenkin Stephanie oli taas kerran täysin keskittynyt Ridgen ja Taylorin
liiton varjelemiseen. Tai Brooken ja Ridgen liiton hajottamiseen, en muista kumpi vaihe silloin oli päällä. Eihän sitä kaikkea kerkiä vaikka toinen poika onkin murhasyytteessä ja pakomatkalla.
Kolmas oli kun Stephanie vihdoin jätti sarjan ja Brooken kanssa niin halattiin ja itkettiin että I love you baby vaikka Stephanie yritti ainakin kaksi kertaa surmata Brooken.
Mihin Felicia Forrester häipyi? Pidin hänen villikkohahmostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kieltämättä klisee, mutta tykkäsin. Molemmat hahmot olivat sympaattisia. Harmittaa, ettei heille voinut antaa parempaa loppua. Thornen päätyminen yhteen Darlan kanssa tuntuu jotenkin häiritsevältä (tosin tuossa vaiheessa olin jo lopettanut katsomisen). Darlan hahmo muuten muuttui paljon vuosien varrella. Ihan alkuun oli tökerösti tissitoppeihin ja liian lyhyisiin hameisiin pukeutuva kahden aivosolun bimbo, mutta muuttui ihan fiksuksi. Kuitenkin ihmettelen, eikö Thorne olisi löytänyt ketään muuta naista, luulisi Darlallekin olleen outoa seurustella Thornen kanssa. Lopultahan Darla oli kuin sukulainen Spectroille.
Joku muukin täällä ihmetteli sitä Thornen kellarityöhuonetta. Olen myös ihmetellyt ihan samaa, mutta toisaalta voihan olla että maanläheisenä ihmisenä Thorne nimenomaan on halunnut pysytellä poissa pääkallopaikalta. Ja mulle ainoa oikea Thorne on muuten Suomessakin useampaan otteeseen vieraillut, Thornen järjestyksessä toinen näyttelijä Jeff Trachta.
Nimenomaan juuri tuon romcom-klisee takia Macy ja Thorne olivat suosikkejani. Rakastan romcom-kliseitä :).
Hauska sarja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun Thorne ampui Ridgeä, mutta miksi ei joutunut vankilaan? Ottiko Stephanie siitä syytteet itselleen vai miten kävi? Katsoin noihin aikoihin aktiivisesti, mutta en vaan muista.
Stephanie suojeli Thornea ja ei koskaan ilmiantanut häntä poliisille. Thornehan ei itse edes muistanut ampuneensa veljeään. Stephaniehan oli aina sellainen leijonaemo, jolle varsinkin pojat olivat kaikki kaikessa. Myöhemmin se kyllä selvisi jotenkin sekä Thornelle että Ridgelle miten siinä oli käynyt.
Aika hyvin pojat näemmä ottivat tuon ampumistapauksen :D
LA:n poliisille vähän pyyheitä tästä kun eivät tutkineet tarkemmin. Luulisi poliisia kiinnostavan, kun rikkaan ja kuuluisan perheen poikaa ammutaan omassa kotipihassa päähän.Kun totuus ampumisesta paljastui Ridgelle itselleen, hää ei ollut mielissään. Mutta Stephanien suurin huoli oli että nyt menee joulu pilalle kun poijjaat tuolla lailla pitää vihaa. Kyllähän nyt perhejoulu on merkittävämpi kuin perheen piirissä tapahtunut tapon yritys.
Toinen yhtä absurdi tapaus oli kun Thorne oli pidätettynä Ivana Wanderveldin murhasta ja pakeni vankilasta mustan linnakundin kanssa.
Stephanie ja Eric oli vaan että voi sitä poikaa, mitäs se nyt noin.
Etenkin Stephanie oli taas kerran täysin keskittynyt Ridgen ja Taylorin
liiton varjelemiseen. Tai Brooken ja Ridgen liiton hajottamiseen, en muista kumpi vaihe silloin oli päällä. Eihän sitä kaikkea kerkiä vaikka toinen poika onkin murhasyytteessä ja pakomatkalla.Kolmas oli kun Stephanie vihdoin jätti sarjan ja Brooken kanssa niin halattiin ja itkettiin että I love you baby vaikka Stephanie yritti ainakin kaksi kertaa surmata Brooken.
Tämä Thornen murhasyyte on multa mennyt ihan ohi :D Oliko Thorne oikeasti syyllinen murhaan ja tuliko joku tuomio tuosta vankilapaosta?
Mustakin ihan älytön toi Brooken ja Stephanien ystävystyminen. Heidän vihanpitonsa oli sarjan suola, miksi ihmeessä piti laittaa tuollainen juonenkäänne? Ja hylkäsikö Stephanie sitten Taylorin?
Suosio perustui siihen kun sarja oli ensimmäisiä aikuisten sarjoja mitä arkena alettiin lähettämään ennen kl 18, aikaisemmin oli vain virityskuvaa ja ohjelmat vasta illalla.
Vierailija kirjoitti:
Suosio perustui siihen kun sarja oli ensimmäisiä aikuisten sarjoja mitä arkena alettiin lähettämään ennen kl 18, aikaisemmin oli vain virityskuvaa ja ohjelmat vasta illalla.
v.1992 ei ollut älypuhelimia ja kotinetti harvoilla, töistä tullessa pystyi lösähtämään 25min kaunareiden pariin aivottomana.
Yksi tuttu mies jäi kiinni ko. sarjan katsomiseen intissä kun päivän ohjelma oli jo aikaisin ohi ja oli niin paljon luppoaikaa, sai edes puoli tuntia kulumaan.
Vierailija kirjoitti:
Caroline oli mielestäni todella kaunis ja Kristen myös(Ridgen ja Thornen sisko). Muistan
Kristenin näyttelijän nimenkin:Teri Ann Linn.
Mä taas muistan yläasteikäisenä ihmetelleeni, mitä kaunista Carolinessa on, se oli mielestäni melkein ruma isoine suineen ja syvällä olevine silmineen. Itsehän siis ihailin lähinnä Dallasin Lucya ja Baywatchin sitä blondia, joka oli naimisissa Richie Samboran kanssa :´D ..en muista nimeä.
Nyt kun katsoo, niin Carolinehan on ollut to-del-la kaunis. Luonnonkaunis.
Tykkäsikö kukaan Saulista? Saul oli siis Spectralla töissä ollut räätäli, vanhempi mies ja näyttelijä sitten kuoli ihan yllättäen ja samalla sarjaan kirjoitettiin tämän Saul-räätälin yllättävä kuolema. Lopputeksteissä oli sitten muistokirjoitus näyttelijän muistoksi. Oli jotenkin ihana hahmo, vaikka olikin sivuosassa ainoastaan ja tosi kivoja kohtauksia Sallyn ja Darlan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Caroline oli mielestäni todella kaunis ja Kristen myös(Ridgen ja Thornen sisko). Muistan
Kristenin näyttelijän nimenkin:Teri Ann Linn.Mä taas muistan yläasteikäisenä ihmetelleeni, mitä kaunista Carolinessa on, se oli mielestäni melkein ruma isoine suineen ja syvällä olevine silmineen. Itsehän siis ihailin lähinnä Dallasin Lucya ja Baywatchin sitä blondia, joka oli naimisissa Richie Samboran kanssa :´D ..en muista nimeä.
Nyt kun katsoo, niin Carolinehan on ollut to-del-la kaunis. Luonnonkaunis.
Carolinehan on tosi kaunis.
Olin ala-aste-ikäinen pikkupoika, kun sarja alkoi pyörimään telkkarissa ja tulihan tuota jostain kumman syystä katsottua siskojen ja äidin kanssa.
Muistan kun Ridge ajeli moottoripyörällä jossain ei missään ja kasvatti huonosti menee-partaa.
Grant Chambersilla oli toimistossaan espressokone joka pärisi niin kovaa että Ridgeä potutti ainakin kuukauden verran.
Huh, tuollaista en ole kuullutkaan.