Nainen! Lantiosi leveimmästä kohdasta ympärysmitta ja BMI:si?
Kommentit (79)
Bmi 22 ja lantio 102.
Kyllä, olen todella päärynä :D Rinnanympärys on 87 mutta leveähköt hartiat jollain tavalla tasapainottavat raskasta alaruumista niin yleisvaikutelma on omasta mielestäni ihmeen sopusuhtainen näinkin kauheilla mitoilla!
Vierailija kirjoitti:
N-77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMI 42, lantio 128 cm. Mut hei, molemmat luvut monta yksikköä vähemmän kuin ennen kesää!
hyvä jos olet keventänyt vähäsen :) just äskettäin yksi tuttavani sai diabetes diagnoosin, olin jo vuosia varoitellut häntä ettei söisi sokeria ja hiilareita niin paljoa, ei varoittelut auttanut. sydän ja koko elimistö joutuu tosi koville ylläpitäessään esim. kahden henkilön painoa yhden sydämen voimin!
tämä keskustelu on varmasti ulkonäköön painottunut, mutta terveys on se asia jolla viimekädessä on eniten väliä.
Ymmärrän hyvin ettei vuosien varoittelusi auttaneet, minuakin on varoiteltu ala-asteelta lähtien, mutta kun tyypillisesti laihdutusohjeet (niin kuin nuo sinunkin) ovat pitkän tähtäimen lihomiselle altistavia niin siinä käy juuri näin, että pullukasta pikkutytöstä tulee syömishäiriöstä toipuva pari sataa kiloa elämänsä aikana laihduttanut sairaalloisen lihava.
Miten sokerin ja hiilareitten vähentäminen muka altistaa pitkän tähtäimen lihomiselle? Olen ollut lähestulkoon ilman sokeria noin 5 vuotta, enkä ole lainkaan lihonnut. olen myös vaihtanut perunan vihanneksiin, enkä syö kuin harvoin jotain gluteenitonta viljaa. syön vihanneksia, hedelmiä, marjoja, pähkinöitä, paljon lihaa ja kalaa. söin paljon raejuustoa, vaan ei taida laktoositonkaan sopia. samoin on tehnyt ystäväni, ja hän on laihtunut ja pysynyt laihana. en ole koskaan kuullut että joku olisi lihonut jätettyään sokerin ja vähennettyään hiilareita. eikä kyse ole mistään lahdutuskuurista vaan ruokavaliosta loppuelämäksi. myös funktionaaliset lääkärit suosittelevat vhh ta, etenkin diabetes potilaille ja tulokset ovat olleet hyviä. myöskään paleo piireissä ei läskejä juuri löydy. toki jos alkaa syömään tolkuttomasti jotain epäterveellistä kuten kiloittain makkaraa, niin toki silloin saattaa lihota. on huomattava myös että nesteturvotuksen voi luulla lihavuudeksi, jos syö liikaa suolaa tai ei tarpeeksi esim magnesiumia. minua turvottaa myös kahvi sekä laktoositon maito.
Tämä ruokavalio ei ollut keskusteluketjun aihe lainkaan. mutta sanon vielä että käytän paljon luomu oliiviöljyäkin. hiilarit on se joka helpoiten varastoituu rasvaksi elimistöön. ei suinkaan rasva. kun maksa rasvoittuu sokerin syönnistä, seuraa helposti diabetes pitkällä tähtäimellä. lisäksi verensokerin vaihtelut rasittavat haimaa.
Vierailija kirjoitti:
Bmi 22 ja lantio 102.
Kyllä, olen todella päärynä :D Rinnanympärys on 87 mutta leveähköt hartiat jollain tavalla tasapainottavat raskasta alaruumista niin yleisvaikutelma on omasta mielestäni ihmeen sopusuhtainen näinkin kauheilla mitoilla!
Itse en yhtään pidä olkapäistäni, ne saisivat olla kapeammat ja sirommat. valitsen vaatteeni, jotta olkapäät eivät levenisi lisää. eli välttelen spagettiolkaimia, venekauluksia jne. onneksi mulla on pitkät ja tuuheat hiukset, jotka ulottuvat olkapäiden alapuolelle, ja kaventavat vaikutelmaa. samoin pitkät ja hoikat käsivarteni vievät huomiota pois olkapäistä, ja se ettei rinnanympärykseni ole kovin pieni. muitten mielestä minulla ei ole leveät olkapäät /hartiat, mutta itse pidän niitä hieman liian leveänä. onneksi kokonaisuus tasapainottaa.
Bmi 20, lantio 90 (rinnanympärys 85, vyötärö 70)
N-77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N-77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMI 42, lantio 128 cm. Mut hei, molemmat luvut monta yksikköä vähemmän kuin ennen kesää!
hyvä jos olet keventänyt vähäsen :) just äskettäin yksi tuttavani sai diabetes diagnoosin, olin jo vuosia varoitellut häntä ettei söisi sokeria ja hiilareita niin paljoa, ei varoittelut auttanut. sydän ja koko elimistö joutuu tosi koville ylläpitäessään esim. kahden henkilön painoa yhden sydämen voimin!
tämä keskustelu on varmasti ulkonäköön painottunut, mutta terveys on se asia jolla viimekädessä on eniten väliä.
Ymmärrän hyvin ettei vuosien varoittelusi auttaneet, minuakin on varoiteltu ala-asteelta lähtien, mutta kun tyypillisesti laihdutusohjeet (niin kuin nuo sinunkin) ovat pitkän tähtäimen lihomiselle altistavia niin siinä käy juuri näin, että pullukasta pikkutytöstä tulee syömishäiriöstä toipuva pari sataa kiloa elämänsä aikana laihduttanut sairaalloisen lihava.
Miten sokerin ja hiilareitten vähentäminen muka altistaa pitkän tähtäimen lihomiselle? Olen ollut lähestulkoon ilman sokeria noin 5 vuotta, enkä ole lainkaan lihonnut. olen myös vaihtanut perunan vihanneksiin, enkä syö kuin harvoin jotain gluteenitonta viljaa. syön vihanneksia, hedelmiä, marjoja, pähkinöitä, paljon lihaa ja kalaa. söin paljon raejuustoa, vaan ei taida laktoositonkaan sopia. samoin on tehnyt ystäväni, ja hän on laihtunut ja pysynyt laihana. en ole koskaan kuullut että joku olisi lihonut jätettyään sokerin ja vähennettyään hiilareita. eikä kyse ole mistään lahdutuskuurista vaan ruokavaliosta loppuelämäksi. myös funktionaaliset lääkärit suosittelevat vhh ta, etenkin diabetes potilaille ja tulokset ovat olleet hyviä. myöskään paleo piireissä ei läskejä juuri löydy. toki jos alkaa syömään tolkuttomasti jotain epäterveellistä kuten kiloittain makkaraa, niin toki silloin saattaa lihota. on huomattava myös että nesteturvotuksen voi luulla lihavuudeksi, jos syö liikaa suolaa tai ei tarpeeksi esim magnesiumia. minua turvottaa myös kahvi sekä laktoositon maito.
Laihduttamiseen lähteminen kieltolistojen ja rajoittamisen kautta altistaa pitkän tähtäimen lihomiselle. Toki jotkut satunnaiset pysyy kieltäymyksen tiellä, mutta valtaosa epäonnistuu ja kehittää vääristyneen suhteen syömiseen ja lihoo entisestään.
91cm takamuksen kohdalta, BMI 18.9
BMI noin 26 ja lantio 104cm. Rinnanympärys n. metrin ja vyötärö 78cm.
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen kaikki rimppakintut vastaa😂
Ilmankos hoikkia ja normipainoisia ei tuolla katukuvassa juurikaan näy kun ne on kaikki täällä palstalla.
BMI 24 ja lantio 110. Muutama vuosi sitten laihdutin reippaasti, mutta eipä se lantiota juuri pienentänyt. Itse asiassa näytin todella hölmöltä kun varsi oli muuten hoikka ja massiivinen lantio törrötti siinä. Nyt kun painoa on vähän enemmän, olen sopusuhtaisemman näköinen vaikka melkoinen päärynä olenkin.
Vanhalla tavalla BMI on 18,93.
Uudella indeksilä (ottaa pituuden paremmin huomioon) 19,31.
Lantion ympärys 90 cm. Saisi olla enemmänkin. Olen aika suoravartaloinen, leveämpi lantio olisi kiva. Ja pakaroitakin olisi kiva saada pyöreämmiksi, mutta olen laiska :D
No eihän se lantion senttimäärä kerro sitä onko alavartalo rakenteellisesti iso. Jos on selkeesti kapeempi yläkroppa ja viel persjalat, niin onhan se alavartalo sit iso.