Mies lopetti viestittelyn kun kuuli että olen kirjastotyöntekijä
Tuleeko vielä tänä päivänä kirjastotyöntekijästä mieleen sellainen hiirenharmaa hiljainen rillipää?
Kommentit (44)
Outo mies. Ehkä hän ei ole kirjojen lukija? Yllättävän monet (tylsät) miehet lukevat vain työpapereita, talous- ja sanomalehtiä.
Kirjastovirkailijat ovat ilahduttavan fiksua porukkaa.
Itselleni ovat tärkeitä ihmisen luonne ja arvot, ei ammatti ja palkka.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ajatteli sinun olevan aivopesty punavihreä city-hipsteri. Ei sellaisen kanssa voi parisuhdetta perustaa. Koulutettu ja fiksu nainen kyllä kiinnostaa kaikkia miehiä, mutta punavihreys on punainen vaate.
Korkea koulutus ja punavihreys nyt vaan kulkee käsi kädessä. Eipä näitä persumaistereita naisissa paljon ole, tai jos on niin petoksella hankittu tutkinto. Sitten on tietysti kauppakorkean kokoomusnuoret, mutta saa olla melkoinen masokisti jos sellaisen haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ajatteli sinun olevan aivopesty punavihreä city-hipsteri. Ei sellaisen kanssa voi parisuhdetta perustaa. Koulutettu ja fiksu nainen kyllä kiinnostaa kaikkia miehiä, mutta punavihreys on punainen vaate.
Juuri näin. Akateeminen koulutus on suuri plussa, kunhan vaan aatteet eivät ole tuota maailmanhalausta ja vasemmistolaisuutta. Tämän takia itse suosin DI-naisia.
Tiedätkö että aika iso osa meistä DI-naisissta on nimenomaan noita pelkäämiäsi punavihreitä. DI-naiset kun usein opiskelevat juuri ympäristöteknikkaa yms. "maailmanparannusalaa" ;)
Mistä tiedät, että viestittely loppumisen syy on ammattisi? Etkö kirjoittanut hänelle tuolloin muuta kuin olen kirjastonhoitaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meidän lähikirjastossa työntekijät ovat nimenomaan hiirenharmaita (vaatteita myöten) silmälasipäisiä hiljaisen oloisia naisia. En yhtään ihmettele tuota stereotypiaa, kun siellä käyn.
Meidän lähikirjastossa taas on äänekäs räiskyvä punapää ja seuranaan joku lävistyksiä täynnä oleva nuori juippi.
Työkokeilija ja sivari
Punapää on ollut siellä pomona jo 10 v ja juippikin virkailijana jo pari vuotta.
Itse hyväpalkkaisena ja koulut käyneenä miehenä edellytän naiselta hyväpalkkaista ammattia ja korkeaa koulutusta. Kirjastotyöntekijä ei ole hyväpalkkainen ammatti. Sori vaan, mutta minulla onkin varaa esittää vaatimuksia!
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että on punavihreälle fiksulle koulutetulle naiselle jokin loukkaus, jos persu ei siitä kiinnostu? Molemmat etsivät kyllä seuransa ihan omista piireistään (tai yleensä se persu kyllä itkee tällä palstalla, kun ei saa ketään).
Surkea palkka, kelpaa korkeintaan fwb käyttöön.
Heh, olen työläistaustainen sossu, mutta en kuitenkaan työskentele sos-toimistossa enkä lasussa. Olen hevari ja kahden kouluikäisen lapsen yh. Asun vuokralla, mutta kasvatan omaisuutta sijoittamalla. Olen huomannut, että näillä spekseillä on vaikea saada seuraa. Joillekin akateemisuus on se turn off ja joillekin taas musiikkimaku tai lapset. Olen liian outo parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä koulutus sulla on?
Olen filosofian tohtori ja dosentti.
Typerä mies! Tulisin kirjastoon lainaamaan Astrix-sarjakuvia sillä verukkeella, että saisin tavata sinut 😉
M31
Mikä näisät kirjastonhoitajista nyt tekee älyllisesti ylivertaisia. Voisi jotenkin olettaa, että ne on ihan perusmaistereita tekemässä perusmaisteriduunia, kuten opettajat, sosiaalityöntekijät tai vaikka controllerit.
Ihan samalainen klisee se ylivertainen sivistys on kuin hiirenharmaus ja silmälasit.
Tunnen muutamia kirjastoalaa opiskelevia vajaa kolmekymppisiä naisia, ja ovat kaikki:
- vihervasentajia
- feministejä
- vähintäänkin lesbovaikutteisia
- tyylittömiä, pukeutuvat kuin nörttimiehet (liittyy edelliseen kohtaan)
- vaatimukset silti samantyyppiset kuin muillakin naisilla, miehen tulisi olla pitkätummakomea kirvesmiestoimitusjohtaja lätkänpelaaja
M36
Sano ensi kerralla että olet hoitsu tai lentoemo.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen muutamia kirjastoalaa opiskelevia vajaa kolmekymppisiä naisia, ja ovat kaikki:
- vihervasentajia
- feministejä
- vaatimukset silti samantyyppiset kuin muillakin naisilla, miehen tulisi olla pitkätummakomea kirvesmiestoimitusjohtaja lätkänpelaaja
M36
Et tunne. Mielikuvitusystäväsi ja eniten ihailemasi mies on pitkätummakomea kirvesmiestoimitusjohtaja lätkänpelaaja, josta tykkäät. Hänellä on suuri leuka ja valtava palkka, joten himoitset häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- vihervasentajia
- feministejä
M36
Et tunne. Mielikuvitusystäväsi ja eniten ihailemasi mies on pitkätummakomea kirvesmiestoimitusjohtaja lätkänpelaaja, josta tykkäät. Hänellä on suuri leuka ja valtava palkka, joten himoitset häntä.
Tunnen. Asun Turussa ja täällä on amk:lla sellainen kirjastokoulutusohjelma.
Mies oli varmaan itse p e r s u ja lukenut kirjan viimeksi ala-asteella.
Tyhmät pelkäävät älykkäitä. Tyhmillä miehillä on niukka koulutus ja surkea itsetunto. Ei niistä ole oikein mihinkään.
Mun lähikirjastossa taas pörröisen partainen villapaita-vakosamettihousumies ja pitkä, näyttävä, goottihenkinen nainen, noin nelikymppisiä molemmat. En tiedä, kumpaan olen enemmän ihastunut.