Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jossakin työelämässä esimiestason nainen, joka ei leiki isoa ”ääshoulia”

Vierailija
06.09.2018 |

Miksi kaikki tuntemani pomonaiset leikkii tosi kovista, ei näytetä mitään naisellista pehmeää puolta, ei vahingossakaan. Ollaan niin Ms. Tiukkis! Tietysti vastaavia on miehissäkin, mutta jotkut miespomot osaavat olla myös hyvän johtajuuden ohella sellaisia isoja nallekarhuja, joiden kanssa on ilo olla samassa huoneessa. Ote pysyy hanskassa silti, ja kaikilla on kivempaa kun ei leikitä mitään vastaesityksiä. Miksi naiset eivät vaan relaa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä mutta ne on harvassa.

Vierailija
2/19 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoittanut nyt ettei nainen saisi olla tiukkis, mutta osa tuntuu näyttelevän sen roolin, kun on muka pakko. Mutta en tarkoittanut, että sellainen ei saisi kuulua luonteeseen. Unohdin mainita aloituksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useinkin ollut ja on tälläkin hetkellä pari todella mukavaa ja rentoa naispomoa. Itse asiassa minulla ei ole muunlaisia naispomoja ollutkaan, vaikka niitä aika monta onkin ehtinyt olla. Miespomoissa sen sijaan on ollut useampikin hirveä sählä, jolla ei pysynyt vaadittavat asiat järjestyksessä, esimerkiksi työvuoroja ei saatu yhdessä firmassa ikinä ajoissa, toinen ei saanut selvennettyä työntekijöiden tehtäviä, minkä vuoksi tärkeitä tilauksia jäi tekemättä. Mukavia hekin tosin olivat.

Vierailija
4/19 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ressiä pukkaa, vanne kiristää päätä: "the queen bee syndrome may be the reason that women find it more stressful to work for women managers".

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Queen_bee_syndrome

Vierailija
5/19 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jossai kosmetologi-alalla on naisellisiaki. :D Mut suomalaiset naiset ei ihan normi työntekijoinakaa kovinkaa usein oo mitenkää naisellisia. :D

Vierailija
6/19 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mul on ollu ihan perus naisellisiaki pomoja. :D Mut ei kaikki oo naisellisia, mut ei se oo liittyny siihen pomon roolin , siis ainakaa mitää et naisellisuus ja kusipäisyys ois tullu siks ku on pomo, ku se on niiden luonne usein ja tietty pomon ei tartte olla mikää sellane joka turhanpäiväsii tekee. :D Mut on mul ollu naisellisia pomoja, mut suurin osa suomalaisista naisista on muutenki ei-naisellisia. :D

Vierailija
7/19 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut monta naispuolista pomoa, ja kaikki ovat olleet asiallisia ja mukavia.

Vierailija
8/19 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus opettanut. On pakko. Jos nainen on liian pehmo pomona, kävelee porukka surutta päätösten ja ohjeiden yli. Ei mitään arvostusta, eikä oteta vakavissaan.

Vierailija
9/19 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispomoja on kaikenlaisia kuten miespomojakin.

Vierailija
10/19 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö täältä miehiä, joilla ois ollu tai on naispuolinen pomo?

Vierailija
11/19 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mul on ollu naisellisia pomoja, ei mitää kovia tai pehmoja vaan naisellisia (ei mitää miesmäistä tekokäytöstä joka on tahalteen otettu rooliks vaan enemmän äidillinen käytös) joita on uskottu ihan samanlailla ku muitaki ihmisiä. :D

Vierailija
12/19 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

fdgppogrkogrglrg kirjoitti:

Kyl mul on ollu ihan perus naisellisiaki pomoja. :D Mut ei kaikki oo naisellisia, mut ei se oo liittyny siihen pomon roolin , siis ainakaa mitää et naisellisuus ja kusipäisyys ois tullu siks ku on pomo, ku se on niiden luonne usein ja tietty pomon ei tartte olla mikää sellane joka turhanpäiväsii tekee. :D Mut on mul ollu naisellisia pomoja, mut suurin osa suomalaisista naisista on muutenki ei-naisellisia. :D

Olikstää kun sä olit siäl jätskikiskal kesäduunis ja googletit niit ulkomaisii naisillisii muijii? No siälläks sul niinku oli tollasii pomoi tai niinku?

Vierailija
13/19 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan ihan suuryrityksistä puhun. :) On ollu myös miesmäisiä pomoja.. Ei oo vaikuttanu . Itseasiassa usein mun mielestä on jopa tykätty jos on empaattinen yms, ku et on / esittää sellasta kovaa miesmäistä. :D Mut ei kaikki tykkää, mut monet tykkää sellasista pomoinakin.

Vierailija
14/19 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemus opettanut. On pakko. Jos nainen on liian pehmo pomona, kävelee porukka surutta päätösten ja ohjeiden yli. Ei mitään arvostusta, eikä oteta vakavissaan.

Se on just näin! Valitettavasti. Ei oikein voi olla "rento jätkä" kuten miespomot. Yritän silti olla reilu ja turhaan en hiillosta mutta en takuulla ole mikään työpaikan "äitee". No way!

Vierailija
15/19 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on liian pehmo pomona, kävelee porukka surutta päätösten ja ohjeiden yli. Ei mitään arvostusta, eikä oteta vakavissaan.

- en nyt tiiä? :D Esim. just yks mun edellisistä pomoista joka oli nainen, vetyperoksidiblondit pitkät hiustenpidennykset, okei oli se jo äiti yms eli ikää oli. Mut luonteelta sellanen äitimäinen ja ei lainkaan miehekäs. Niin kyl kaikki tykkäs siitä ja kuunteli sen ohjeita ihan normaalisti? :D Ehkä tarkotat jotain bimboa, joka on täysin eri asia ku perus naisellinen nainen joka ei esitä miestä :D

Vierailija
16/19 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lepsu esimies, varmaan vähän liiankin lepsu. Työyhteisössä kaveeraankin vaan alaisteni kanssa, en ollenkaan muiden esimiesten kanssa. Koska oon alaisten kanssa niin hyviä kavereita, en oikeen osaa toimia auktoriteettina. En kyllä osaisi varmaan muutenkaan, oon aika nössö ressukka. Mutta onneksi mua kunnioitetaan töissä niin paljon, että kaiken saa ihan normaalilla jutustelulla sovittua.

Ja oon kyllä myös naisellinen, vaikka olen miehisellä alalla ja miehet alaisiani.

Vierailija
17/19 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö täältä miehiä, joilla ois ollu tai on naispuolinen pomo?

Löytyy, kirjoitin tuon viestin nro 7.

Vierailija
18/19 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomon rooli kannattaa vetää ihan vain omana itsenään, muuten rooli murtuu jossain kohtaa pois päältä.

Tuokin on ihan vain työ ja tehtävä.

Vierailija
19/19 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kamalaa et joku ajattelee et naisellisuuden takia ei voi arvostaa jotakin. :/ ???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi