Kuinka moni ahdistuu imettämisestä.
Lapsen saannissa ei ole mitään muuta niin ahdistavaa kun imetys.
Olen 2 lapsen äiti ja molemmilla kerroilla tunsin järkyttävää ahdistusta imetyksestä.
Rintani eivät ole muotoiltu imetystä varten. Nännejä ei juurikaan ole. Rinnan päät ovat pyöreät. Lapsi ei saa mitään otetta ilman rintakumia ja se on v:mäinen kapistus.
Ekalla kerralla täysimetin 3, 5 kk ja toisella osaimetin 2, 5 kk. Inhosin kokoajan koko hommaa. Helpotus oli valtava kun se loppui.
Minä palasin itselleni.
Silti rakastan lapsiani eniten maailmassa.
Kommentit (5)
Koko ajan joku roikkui tississä kiinni, yötä päivää. Joskus sai juosta imettämään kesken suihkun, kesken siivouksen, kesken tiskauksen. Mitään ei saanut tehtyä kerralla loppuun. Kateellisena kuuntelin, kun toisten vauvat syö pari kertaa yössä tai päivällä 2-3 tunnin välein. Meillä syötiin noin tunnin välein päivin öin, ehkä siksikin kun maitoa ei vaan tullut riittävästi kerralla.
Ja se eka kerta kun pullosta annoin... Vauva nukkui neljä tuntia putkeen! Syömisvälit harvenivat noin kolmeen tuntiin päivällä. Puolivuotiaana päätin lopettaa imetyksen. Jos toisen lapsen kohdalla käy samalla lailla, annan pullosta korviketta aiemmin! Enää en ryhdy rääkkäämään itseäni. Tosin ekalla kerralla mulla saattoi maidon vähyyteen vaikuttaa mm. masennus ja monesta eri syystä johtuva raskas elämänvaihe (muutto kauas, läheisen ihmisen kuolema jne.).
En kehtaa imettää missään yleisillä paikoilla tai edes suljetuilla jos läsnä on muita ihmisiä, en uskalla edes sanoa että imetän ulkopuolisille kun pelkään että minut leimataan fanaatikoksi.
sujuuko imetys, riittääkö maito, syökö hyvin - ja taivastelivat mitä tahansa vastausta minkä sitten antoikin.
ja sitten ahdisti se, ettei se tosiaan sujunut, ei riittänyt eikä syönyt hyvin...
Oli ihanaa kun sai siirtyä pulloruokintaan. Suunnaton helpotus. Syöttäminen oli sen jälkeen ihanaa. Ei puhettakaan että olisin alkanut imettää lasta julkisilla paikoilla tai kylässä, pullo muutti sitten kaiken. :)
Ja aina ei ollut mahdollista järjestää takuuvarmaan rauhallista tilaa. Pari kertaa appeni tölvähti tilanteeseen, kun oli just saanut tissit esille, ei ollut kivaa!
Aloitin pullon aika pian!