Sinä normaalipainoinen..
Kuinka usein syöt/juot herkkuja ja mitä,minkälaisia määriä? Yritän hahmottaa mikä on normaalia. Herkuilla tarkoitan siis karkkeja,leivoksia,sipsejä,pullia,piirakoita,kaakaota,jäätelöä,limua,siideriä,viiniä ym.?
Kommentit (14)
En koskaan. Siksi kuljen ympäriinsä leipäveitsi kourassa, otsatukkani alta synkästi tähyillen.
Lopeta se vässyköinti ja pohdiskelu ja laihduta hei haloo
Monta kertaa viikossa. Pointti on siinä, että silloin syön tavalista vähemmän muuta ruokaa. Tasaan kalorit, jos en nyt päivittäin, niin muutaman päivän tarkkuudella.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta tekosyyt ja laihduta Huoh
Mikä tekosyy?
Syön herkkuja aina, kun tekee mieli. Jostakin syystä harvemmin teke mieli ja monesti haahuilenkin nälkäisenä ruokakaupassa löytämättä siltikään mitään sellaista, jota juuri sillä hetkellä tekisi mieli. Ehkä kerran kuukaudessa syön pullan. Kesällä tosin syön yleensä yhden jäätelön päivässä. Kerran parissa viikossa ostan muutamalla eurolla irtokarkkeja ja joskus tosi nälkiintyneenä (=verensokerit jo alhaalla) ostan hätäavuksi suklaapatukan.
Sanoisin että kerran-pari viikossa syön herkkuja. Olen todella nirso eli mikä tahansa kaupan laarissa kuivahtanut pulla ei edusta minulle herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se vässyköinti ja pohdiskelu ja laihduta hei haloo
Itseasiassa laihdutankin jo! Paino putoaa tasaisesti. Ajattelua en ajatellut lopettaa,vaikka sinä niin näytät tehneen.
Pari kertaa viikossa esim. 200g karkkia tai pari pullaa. Joskus menee enemmänkin, esim. joulu tai pääsiäinen = armotonta mässäystä monta päivää putkeen.
Liikun päivittäin ja perusruokavalio on terveellinen ja monipuolinen.
Mikään noista ei ole minulle mitään herkkua.
Siinä kai se hoikkuuden salaisuus on. Ei tipan tippaa tee vain mieli jotain sipsejä tai karkkeja.
Viiniä juon kyllä, mutta en sitä "herkuksi" laske. Rapupöydässä olin viikonloppuna. Ravunpyrstöt, tilliä ja tilkkanen majoneesia päälle. Se oli herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Paljon ja usein. Sä et vaan liiku.
Paljonko sitten liikut? Kyllähän suurin vaikutus painonpudotuksessa ja -hallinnassa tulee ruokavaliosta,ei liikunnasta.
En juurikaan noita mainitsemiasi "herkkuja". Ne eivät vain maistu minulle ja tekevät lisäksi huonon olon. Herkkuinani sen sijaan pidän esimerkiksi ihan tavallista ruisleipää, jossa on päällä margariina, juustoa ja kurkkua. Muita herkkuja minulla on vihreä sitruunatee, kahvi maidolla, royal gala -omenat, saksanpähkinät sellaisenaan, näkkileipä margariinilla (mielettömän hyvää kahvin kanssa!) ... yms. Nämä nyt olivat ne, mitkä päällimmäisenä tulivat mieleen.
Näitä sitten syön usein. Kahvia menee, illalla teetä. Aamulla reissari, töissä tavallinen lounas. Kotiin tultua lisää kahvia ja reissari/näkkileipää. Illasta ehkä omena tai yksi rahka. Jos vielä nälättää illalla, sitten vielä yksi reissari. Teetä hörin aikalailla.
Ennenkuin kukaan huutelee terveysintoilijaa tai "etkö osaa ottaa rennosti, daa", niin aivan aidosti minä pidän näistä. Joskus kun joutuu kohteliaisuuttaan syömään pullan, niin siitä tulee OIKEASTI huono olo. Ei sellainen tunnu hyvältä, eikä kovin palkitsevalta. Sillä ei ole mitään tekemistä terveysintoilun kanssa. Lienen vain "onnekas", että satun pitämään terveellisimmistä vaihtoehdoista.
Mutta joo, jos alkuperäiseen vastaan: pakkopullaa joskus tulee otettua. Ainakin kerta kesään ja joskus töissä, koska kun sosiaalinen paine.
@10 :n kanssa samoilla linjoilla.. Yhden siiderin/lasin viiniä saatan juoda kerran kuukaudessa, mutta muuten tuossa listalla ei ole mitään ruuaksi kelpaavaa..
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa viikossa esim. 200g karkkia tai pari pullaa. Joskus menee enemmänkin, esim. joulu tai pääsiäinen = armotonta mässäystä monta päivää putkeen.
Liikun päivittäin ja perusruokavalio on terveellinen ja monipuolinen.
Millä tavoin liikut päivittäin?
Paljon ja usein. Sä et vaan liiku.