Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskiluokkainen yliopistossa kuin kala vedessä?

Vierailija
05.09.2018 |

Tuossa toisessa keskustelussa pohdittiin työläistaustaisten vierauden tunnetta yliopistossa.

Entäpä te muut keskiluokkaisesta/akateemisesta taustasta tulevat? Meillä ei ainakaan kotona juteltu mitenkään erityisen paljoaa akateemisen maailman tavoista etukäteen. Itse piti kesätyöt kaivella ja olihan se muutenkin kunnia-asia pärjätä omin avuin, vaikka vanhemmista olisi hätätapauksessa jeesiä voinut ollakin. Mites muilla, olitteko yliopistolla kuin kala vedessä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä koin oloni ihan luontevaksi yliopistolla. Ja taustalla saattoi olla vaikutusta. Kun vanhemmillakin oli yliopistotausta, ja suvussa monilla, ei tullut mieleenkään jännittää mitään.

Ainoa suora sukuun liittyvä tilanne tuli osakunnassa, kun siellä jonkinlaisessa kunniaroolissa oleva professori kuuli sukunimeni, ja rupesi kyselemään suvustani. Mutta se ei tietenkään vaikuttanut opintoihini, oli vapaa-aikaa.

Vierailija
2/6 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto nykyisin on täyttä sitä itseään! Jos ajattelijoiden kärkikolmikko Suomessa 2018 on Korkman, Niiniluoto ja ehkä suurin kysymysmerkki siinä joukossa Anu Kantola, niin ei kyllä kovin hyvin mene. Oikeastaan Suomessa ei ainakaan julkisuudessa ole yhtään oikeaa ja itsenäistä ajattelijaa. Todellinen intellektuelli muodostaa ajatuksensa vaikeaselkoisiksi, totuudenmukaisiksi ja väkeviksi, jotta esitetyt ajatukset eivät heti päädy puolueiden onelinereiksi ja ajatushautomoiden pilattavaksi, sillä puolueet ovat välittömästi vinkumassa ,että ratkaise tämä ja tämä ongelma ja nopeasti, haluamme hyötyä sinusta. Mainitkaa yksi suomalainen ajattelija, joka täytää yllämainitut intellektuelli-ehdot? Ehkä Linkola ja Eero Paloheimo tulevat näin nopeasti mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työttömän yksinhuoltajan lapsi, mutta ei yliopisto sen kummempi ollut kuin lukiokaan. Kaikki fuksit oli ihan yhtä pihalla ekana vuonna. Sitseillä ja vuosijuhlissa kävi ne joita ne kiinnosti, suurinta osaa ei. Kaikenmoiseen järjestötoimintaan sai kyllä harjoitusta, jos meni jonkin kerhon kokoukseen, niin oli hallituspaikka varma. Tilinpäätöksiä ihmeteltiin että kai se näin menee.

Vierailija
4/6 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työttömän yksinhuoltajan lapsi, mutta ei yliopisto sen kummempi ollut kuin lukiokaan. Kaikki fuksit oli ihan yhtä pihalla ekana vuonna. Sitseillä ja vuosijuhlissa kävi ne joita ne kiinnosti, suurinta osaa ei. Kaikenmoiseen järjestötoimintaan sai kyllä harjoitusta, jos meni jonkin kerhon kokoukseen, niin oli hallituspaikka varma. Tilinpäätöksiä ihmeteltiin että kai se näin menee.

Oliko yksinhuoltajallasi työttömyydestä huolimatta akateeminen tausta?

Vierailija
5/6 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on ihan niin vaikeaa kuin miksikä sen itse tekee.

Vierailija
6/6 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä koin oloni ihan luontevaksi yliopistolla. Ja taustalla saattoi olla vaikutusta. Kun vanhemmillakin oli yliopistotausta, ja suvussa monilla, ei tullut mieleenkään jännittää mitään.

Meidän lähisuvussa vain yhdellä yliopistotausta, ja olen työläisperheestä. En silti kyllä jännittänyt mitään, enkä kokenut itseäni huonommaksi tai erilaiseksi kuin muut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan