Onko pettämistä, jos hetkellisesti ihastuu toiseen?
Onko mielestänne pettämistä jos varattuna ihastuu toiseen?
Olen ollut miesystäväni kanssa yhdessä 9vuotta. Meillä on normaali ja onnellinen parisuhde. Menin jonkin aikaa sitten ihastumaan toiseen mieheen, hän on kaverini kaveri ja emme tunteneet entuudestaan. Mies oli hyvännäköinen johon kiinnitin heti huomiota, ja minulle mukava ja huomioiva. Tunsin häntä kohtaan ihastumista tai pikemminkin jonkinlaista mieltymistä/tykästymistä. Välillämme ei koskaan tapahtunut mitään ja tapasimme muutamia kertoja yhteisen ystävän luona kun vietimme iltaa pienellä porukalla. Illanvietossa puhuin miehen kanssa aika paljon niitä näitä, mutta minkäänlaista halailua, suudelmaa saati seksiä tai ehdottelua tai vihjailua ei tapahtunut. En myöskään koskaan ajatellut että haluaisin miehestä mitään, ehkä vain nautein pienestä ihastuksen tunteesta arjen keskellä. Ihastumista kesti korkeintaan pari viikkoa ja sitten se vain haihtui yhtä nopeasti kuin alkoi.
Olen saanut kuulla kommentteja osakseni, että petän/petin miesystävääni henkisesti joka on pahempaa kuin että olisin mennyt sänkyyn sen miehen kanssa ja harrastanut seksiä ilman tunteita. Jopa lähipiiriini kuuluvat ihmiset ovat oikein ihmetelleet miksi minusta on OK että parisuhteessa on normaamia haluta suhteen ulkopuolista seikkailua(?) ja että olen tehnyt todella väärin miestäni kohtaan.
En koe pettäneeni ketään. Mielestäni on normaalia, etenkin pitkässä suhteessa, ihastua joskus toiseen. Tässäkin tapauksessa ihastuin entuudestaan tuntemattomaan mieheen ja tunnetta kesti vain korkeintaan pari viikkoa eikä ollut luonteeltaan mitenkään vakavaa.
Kommentit (16)
Sama tuli mulle mieleen että miksi, miksi sun on pitänyt siitä ihastumisesta kertoa muille?
Älä ens kerralla sano mitään ja juu, voit ihastua ja sellaista nyt vaan tapahtuu.
Oli kyllä pahempaa kuin sänkyyn meneminen. Anna miehellesi lupa panna kahta eri naista, niin saat anteeksi.
Et tosiaankaan ole pettänyt!!! On normaalia ihastua vaikka olisi parisuhteessa, teot ratkaisevat. Kumma lähipiiri sulla. Älä puhu niille. Eihän tuos mitään edes tapahtunut!
Pystytkö hallitsemaan tunteitasi ja päättämään, että keneen ihastut? Jos et, niin et ole tehnyt mitään väärin.
Ei tuo ole henkistä pettämistä. Sitä on jos esim.harrastaa nettiseksiä.
Todellakaan et ole pettänyt.
Minusta on jotain sukua narsismille, kun vaaditaan ettei varatuilla saisi ikinä olla ohimeneviä opastuksia. Ainakin se on helppo tapa varmistaa, että parisuhde ei kestä hamaan hautaan asti.
Tapahtunut on ihan normaalia, mutta se että olet sitä mennyt kertomaan kaikille ei ole normaalia. Ihan kaikkea mitä oman pään sisällä tapahtuu ei ole pakko kertoa muille.
Musta tässä on ehkä pahinta se, että olet ilmeisesti usealle ihmiselle kertonut ihastumisestasi. Kertomisessa on aina se vaara, että tieto leviää miehesi korviin, mikä ei häntä kohtaan ole kovin huomaavaista. Ja jos tämä mahdollisuus ei sinua haittaa, niin eikö olisi reilumpaa kertoa itse miehellesi ihastumisestasi?
(Ja joo, ihastumiset ovat aivan normaaleja. Propsit siitä, ettet ole lähtenyt toimimaan ihastuksesi takia!)
Ihastuminen on täysin sinusta itsestäsi kiinni. Mikäli huomaat että joku mies osoittaa sinuun huomiota, niin voit kylmästi olla sitä huomioimatta. Miksi edes ihastuit edes pariksi viikoksi?? Halusit ihastua? Eipä toi pettämistä ollut, mutta vähintäänkin luonteen heikkoutta.
Tämä pettäminen tuntuu täällä olevan joillekin, ehkä petetyille, todella punainen vaate. Tuolla äsken postetussa ketjussa eräät piiskasivat itseään ihan silmittömään raivoon, varmaan sen takia koko ketju poistettiin.
Tämä on aihe, josta tuntuu olevat todella vaikea (joidenkin ihmisten) keskustella aiallisesti. Varmaan vähän niin kuin joku alkoholismi/lihavuus tms ikuinen riitelyaihe palstalla.
Hyvä, että olet saanut tähän mennessä pääosin asiallisia kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö hallitsemaan tunteitasi ja päättämään, että keneen ihastut? Jos et, niin et ole tehnyt mitään väärin.
Mitä sitten on henkinen pettäminen, josta niin moni pitää meteliä? Jos tunteet ei merkitse mitään, niin eikö jäljelle jää vain teot?
Vierailija kirjoitti:
Et tosiaankaan ole pettänyt!!! On normaalia ihastua vaikka olisi parisuhteessa, teot ratkaisevat. Kumma lähipiiri sulla. Älä puhu niille. Eihän tuos mitään edes tapahtunut!
On tuossa jotain tapahtunut jos kerran kaveripiiri osaa asiasta moittia. Onko tapahtunut jotain fyysistä vaikka ap sen kielsi?
Onko hän kertonut ihastumisesta puolelle kylälle? Vai onko ap ollut niin ihastuksesta sekaisen, että kaikki kaverit on sen huomanneet sanomattakin. Molemmissa tapauksissa kyse on vakavammasta kuin pikkuihastuksesta.
Pidätte varmaan friikkinä mutta jopa tämä mun kumppani tietää ihastumisesta, siis että olin hetkellisesti ihastunut tähäm toiseen mieheen. Ei nähnyt siinä mitään pahaa, koska mitään ei tapahtunut ja ihastus meni ohi yhtäkkiä kuin alkoi.
Olen ihastunut usein ennenkin suhteemme aikana lyhytaikaisesti vastaavalla tavalla. Joskus on ollut myös näitä aikuisiän julkkisihastuksia jotka on minusta ihan yhtä viattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuossa jotain tapahtunut jos kerran kaveripiiri osaa asiasta moittia. Onko tapahtunut jotain fyysistä vaikka ap sen kielsi?
Onko hän kertonut ihastumisesta puolelle kylälle? Vai onko ap ollut niin ihastuksesta sekaisen, että kaikki kaverit on sen huomanneet sanomattakin. Molemmissa tapauksissa kyse on vakavammasta kuin pikkuihastuksesta.
Kavereiden (naisia kuten minäkin) mielestä kyseessä oli mieheni henkinen pettäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kavereiden (naisia kuten minäkin) mielestä kyseessä oli mieheni henkinen pettäminen.
Mutta mistä ne kaverit edes tietää ihastuksesta? Oletko kertonut vai onko se näkynyt kertomattakin? Ei se varmaan silloin ihan viaton pikkujuttu ole ollut.
Siis ootsä menny huteleen kaikille te "hei joo mä oon kato kuule vähän ihstunu tohon janipetteriin" siis mitä vittuu XDXDDDXDXDXDXDXDXXXDDXD