Hyväntahtoisuus
Täällä on ihan hyviä keskusteluketjuja, joissa kysytään neuvoa tai apua oman elämän kysymyksiin. Voin vielä vuosien päästä kuvitella nuoren äidin yksinäisyyden joskus, kun on pula aikuisseurasta.
Olen ollut aika yllättynyt, että joskus löydään leikiksi ihan vakavatkin asiat niinkuin tässä itsemurha-asiassa. Joku viittasi siihen, että se olisi ollut provo.
Olen kyllä ottanut tosissani nämä melkein kaikki aiheet ja minulle on ollut hyvä huomata, että edelleen on ihmisiä, jotka haluavat auttaa tuntematonta hänen kysymyksessään.
Hyväntahtoinen ja kiltti ihminen ei ole tänä päivänänään mikään nössö ja kiltteys on täysin eri juttu kuin alistuvuus.
KIltti ihminen vain pystyy ajattelemaan muitakin. Jopa täysin ventovieraita ihmisiä.
Uskon, että hyväntahtoisuudella pärjää maailmassa paremmin kuin kovuudella ja itsekkyydellä. Ja kukapa ei haluaisi ystäväkseen mieluummin hyväntahtoista, muista välittävää ihmistä kuin itsekästä.
Kommentit (2)
Maailman meno on sellainen, että kovuus on voimaa. Toimittajat varsinkin nolaavat usein muita, eikös sekin nähty.
Ihmisten pilkkaaminen, ivaaminen, nolaaminen on jonkinlaista viihdettä muille. (kenelle?)
Ne provoa huutelevat on epävarmoja ja pelkäävät tulevansa huijatuksi. Toki täällä joskus provoja onkin, mutta eiköhän suurin osa ole ihan asiasta.