Kissa pissaa kaiken pilalle
Kengät, matot, laukut, tyynyt, peitot, sitterin, vauvanvaunut, pinnasängyn, lattiat, leikkialustat... kaiken. Mitään fyysistä vikaa kissassa ei ole ja hiekkalaatikko ja hiekkakin on laadukas. Hiekka on hienojakoista ja pehmeää. Onko enää keinoja vai tehdäänkö kissasta turkistöppöset?
Kommentit (136)
En lukenut koko ketjua, mutta meillä oli sama ongelma. Kissa alkoi kuseksimaan sohvalle ja matoille. Teki juuri tuota että kipitti äkkiä omalle laatikolle jos huomattiin että meinaa pissata muualle. Eli tiesi kyllä missä asiat pitäisi hoitaa. Minäkin ajattelin ensin että osoittaa mieltään, mutta tutkin asiaa ja selvisi ettei kissat tee semmoista. Myöskään laatikon puhtaus ei vaikuttanut asiaan ja virtsistä tms ei ollut. Rupesin sitten tarkkailemaan kissaa ja huomasin että ennen ainoa kissan kelpuuttama hiekka ei ollutkaan enää mieleistä. Yritti mennä laatikolle mutta selvästi hiekka tuntui epämiellyttävältä. Mentiin eläinkauppaan ja kerrottiin mikä ongelma, suosittelivat erästä hiekkaa. Kävi hyvä tuuri ekalla yrittämällä ja hiekan vaihtamisen jälkeen ei ole ollut ongelmaa. Ajattelin vain kun ap kertoi hiekan olevan laadukasta -niin meilläkin oli ja muu ei kissalle kelvannutkaan, kunnes sitten kävi näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissalla on terveysongelma. Ellei fyysinen niin sitten psyykkinen, ja sen aiheuttaa typerä omistaja. Menkää lääkäriin kumpikin.
Puhdas potta rauhallisessa paikassa ja riittävät virikkeet. Älä hanki kissaa, ellet ole valmis sen ongelmia ratkomaan.
Minulla on ollut monta ns. eläinsuojelutapausta eli heitteille jätettyä kissaa epämääräisistä oloista. Yhdelläkään ei ole ollut pottakäytökseen liittyviä ongelmia, sillä kissa on luonnostaan äärimmäisen siisti ja puhdas eläin. Jopa tuo villilaumasta kiinniotettu otus on käyttänyt pottaa ensimmäisestä päivästä lähtien kun luokseni tuli. Vain ja ainoastaan pottaa.
Leikkaamaton kolli merkkailee reviiriään virtsalla. Oletko varma, että merkkailija on kissa eikä mies?
Eli olet sitä mieltä että minun lopettamiseni on ratkaisu?
Onko tää ap enää edes tosissaan 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on ilmeisesti vauva? Kissa on varmasti siitä mustis ja osoittaa mieltään. Koettakaa muistaa huomioda kissaa myös.
Miten kissa osasi ennustaa vauvan syntymän ja aloittaa pissailun ennen sitä?
Koska sinun hormonitoimitasi, käytöksesi ja tuoksusi muuttui??? Sulla on nyt tainnut jotenkin mennä ihan ohi se tosiasia, että se teidän kissanne on KISSA eli ELÄIN. Se ei ole ihminen, se ei havainnoi samoja asioita kuin ihminen, sillä on eläimen vaistot, se EI osaa olla pahoillaan ja pyytää anteeksi tai ymmärrä sitä, että sinä sille kovin kauniista (tai vähemmän kauniisti) kerrot, että nyt pissit kultanuppu väärään kohtaa, mammalle tuli paha mieli, se reagoi eläimen tavoin ja eläimen keinoin vallitsevaan tilanteeseen. Se ei kadu, se ei kosta, se ei tee pissoja kiusallaan, se ei pahoittele. Kuten jotkut ovat jo ehtineet ehdottaa, hanki perustiedot kissasta lemmikkinä, sen lajityyppillisistä tarpeista ja vaatimuksista - tuo Ylikorven kirja voisi olla erittäin hyvä tapa aloittaa. Tuolla on myös useampi hyvä vinkki ja viesti, joista saisit neuvoja, jos et tarttuisi lillukanvarsiin ja kuvitteli olevasi oikeassa.
Ole hyvä ja anna lista asioista joita kissalta puuttuu kun kerran tiedät kaiken minusta ja kodista? Kerro myös miksi tämä kissa ei aiemmin pissaillut ja miksi minun tai mieheni aiemmat kissat ole pissailleet?
Emmehän me voi, herran jestas, tietää, mitä teiltä puuttuu tai ei puutu, kun sinä et sitä kerro, vaikka suoraan kysyttäisiin. Jos teillä mielestänne on nuo kaikki ehdotetut asiat kunnossa, niin kirjoita sitten niin.
Kuulostaako tämä esim. teidän tämänhetkisiltä oloiltanne: "Meillä on jo kolme kiipeilypuuta, joista kaksi kattoon asti, lisäksi kissa pääsee kirjahyllyn ja vitriinikaapin päälle. Sillä on myös työhuoneen hyllyn päällä ja saunan lauteiden alla oma nurkkaus, johon kumpikaan lapsista ei pääse sitä koskaan häiritsemään ja me aikuisetkin annamme sen olla siellä rauhassa. Lisäksi meillä on kaksi kannellista/kannetonta vessalaatikkoa, joita siivoamme kolme kertaa päivässä, pesemme ne kloritella kerran viikossa ja olemme kokeilleet kaikki markkinoilla olevat kuivekelaadut läpi. Laatikot on myös sijoitettu niin, että kissa pääsee niihin rauhassa - ne eivät ole kulkureiteillä tai esim. vessassa, jossa muutkin ramppaavat tai muuten paikoissa, joissa voi olla häiriötekijöitä. Kissa on leikattu, laatikoita on siirrelty paikkoihin, joihin se pissaa, Feliwaytä on kokeiltu. Leikimme kissan kanssa vähintään kahdesti päivässä 15-30 minuuttia kerrallaan ja osa ruokailuista hoidetaan virikkeellisesti niin, että kissa saa metsästää heiteltyjä raksuja tai etsiä niitä kätköistä. Lisäksi kissalla on pahvilaatikoita ja paperipussejja leluina ja se pääsee kätkeytymään huopien alle. Vanhemmalle lapselle on opetettu tarkasti, miten kissan kanssa toimitaan ja vauvan huutaessa kissaa pääsee halutessaan siirtymään rauhalliseen ja hiljaisempaan soppeen. Me aikuisetkin huomioimme kissan tarpeet, emme hätistele sitä, pyrimme olemaan säikäyttämättä sitä, emme häiritse nukkuessa emmekä etenkään vessakäyntien aikaan, mutta annamme sille paljon hellyyttä ja huomiota uudesta vauvasta huolimatta".
Jos näin on, niin kerro se. Jos ei ole, niin tee asialle jotain. Mutta älä nyt herran tähden kiukuttele täällä ihmisille, jotka yrittävät parhaansa mukaan auttaa sinua, vaikket tarjoa heille mitään tietoa kyselyistä huolimatta.
Jos olisit lukenut niin huomaisit että kerroin omista paikoista, Feliwaystä, kissanhiekasta, laatikoista ja ruoasta. Kerroin myös että kumpikaan lapsista ei ole kissankiusausikäinen eikä haluakaan kiusata.
Kissanhiekasta kerroit, että on mielestäsi hienoa ja laadukasta, et kertonut millaista ja mitä kaikkia vaihtoehtoja olette kokeilleet. Hiekkalaatikkokin on "laadukas" eli siis millainen se on, ja montako niitä on ja missä ne ovat ja onko siirrelty, on kertomatta?
Mikä on kissankiusausikäinen? Minkä ikäinen lapsi tahansa voi tahtoen tai tahtomattaan kiusata kissaa. Vauvan itku on kissalle stressaavaa, sillä se on hyvinkin samalla taajudella kuin hätääntyneen kissan huuto. Leikki-ikäinen ja koululainen voi kiusata ajattelemattomuuttaan kissaa, kun et ole näkemässä, ja vain lapsen tapa lähestyä kissaa, silittää sitä, ottaa sitä syliin, voi olla puhtaasti osaamattomuuden tai ajattelemattomuuden takia sellainen, että kissa stressaa, vaikket sitä tajuakaan.
Entä ne kiipeilypaikat, virikkeet, leikkihetket, aktivointi ruoalla, kissan huomiointi muuten? Yritä nyt edes vastata äläkä valehtele vastanneesi kysymyksiin, joihin et ole vastannut. Ja onko se kissa leikattu vai ei? Edes siihen et ole vastannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissalla on terveysongelma. Ellei fyysinen niin sitten psyykkinen, ja sen aiheuttaa typerä omistaja. Menkää lääkäriin kumpikin.
Puhdas potta rauhallisessa paikassa ja riittävät virikkeet. Älä hanki kissaa, ellet ole valmis sen ongelmia ratkomaan.
Minulla on ollut monta ns. eläinsuojelutapausta eli heitteille jätettyä kissaa epämääräisistä oloista. Yhdelläkään ei ole ollut pottakäytökseen liittyviä ongelmia, sillä kissa on luonnostaan äärimmäisen siisti ja puhdas eläin. Jopa tuo villilaumasta kiinniotettu otus on käyttänyt pottaa ensimmäisestä päivästä lähtien kun luokseni tuli. Vain ja ainoastaan pottaa.
Leikkaamaton kolli merkkailee reviiriään virtsalla. Oletko varma, että merkkailija on kissa eikä mies?
Kukaan ei ole tässä ketjussa ehdottanut sinun lopettamista tai sinun pois muuttamista. Sen sijaan alan olla entistä vakuuttuneempi, että sinun kannattaisi kissan lisäksi käyttää lääkärissä myös itsesi, sillä et vaikuta henkisesti kovinkaan tasapainoiselta tällä hetkellä. Kissalle voisi olla hyvä saada uusi, osaava koti, joka ottaisi sen tarpeet huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan epäillä, että ei. Tää saattaa olla vaan aika hyvin vedätetty trollaus.
AP VOITKO VASTATA ONKO KISSA LEIKATTU VAI EI?
Vai onko sulla hajuakaan asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te olette niin naurettavia väitteinenne. Väitit että kissalla ei ole rauhaa, eikä hyvää vessaa tai ruokaa tai ettei kissaa hoideta ja että ongelma ratkeaa heti omistajan vaimo vaihtamalla. Olen kysynyt ratkaisuehdotusta JOTA EI OLE JO KOKEILTU, onko sinulla sellaista??????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te olette niin naurettavia väitteinenne. Väitit että kissalla ei ole rauhaa, eikä hyvää vessaa tai ruokaa tai ettei kissaa hoideta ja että ongelma ratkeaa heti omistajan vaimo vaihtamalla. Olen kysynyt ratkaisuehdotusta JOTA EI OLE JO KOKEILTU, onko sinulla sellaista??????
Mutta kun sinä et kerro, mitä on kokeiltu, niin eihän me voida tietää, mitä ei ole kokeiltu. Koita nyt hyvä ihminen oikeasti tehdä selkeä lista siitä, mitä olette kokeilleet, niin sen jälkeen me voimme kertoa, mitä vielä kokeilemattomia keinoja on käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:DDDDDDDD
Us ko ma tonta.
Onko kissa leikattu?
Aktivoidaanko sitä ihmisen toimesta?
quote=Vierailija]Onko kissa leikattu?[/quote]
Jos olet ap, oletko oikeasti noin vihoviimeisen typerä?
Leikkaamaton. Kissa. Merkkailee.
Jokaisen kissanomistajan pitäisi tietää se.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaamaton kolli.
Se vielä puuttuisi, että joku pälli täällä kyselisi ihmeissään että miksi leikkaamaton kolli kuseksii ympäriinsä - tosin kun sekin on selitetty täällä jo muutamaan kertaan ja ap vain möykkää ettei mitään uutta tietoa ole tullut :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kissa leikattu?
Jos olet ap, oletko oikeasti noin vihoviimeisen typerä?
Leikkaamaton. Kissa. Merkkailee.
Jokaisen kissanomistajan pitäisi tietää se.
Ap:n mukaan kissa on käytetty eläinlääkärissä virtsaamisongelmien takia, joten eläinlääkäri olisi kyllä sanonut tuosta leikkaamattomuudesta. Valehteliko ap eläinlääkärikäynnistä? Tai jopa ap:n mies ap:lle?? Jännitys tiivistyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaamaton kolli.
Se vielä puuttuisi, että joku pälli täällä kyselisi ihmeissään että miksi leikkaamaton kolli kuseksii ympäriinsä - tosin kun sekin on selitetty täällä jo muutamaan kertaan ja ap vain möykkää ettei mitään uutta tietoa ole tullut :'D
Ainoat uudet ehdotukset ovat olleet mahdollisen ummetuksen hoito ja minun hävittämiseni. En edes tiedä kuka keksi että kissa on leikkaamaton kollikissa, eihän se ole. Ummetus pitää vielä kokeilla, minun poismuuttoni pitää kysyä mieheltä.