Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se on TORSTAI TOUKOT!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän niitä suppareita sais tännekin???

Toivottavasti pääsette tositoimiin supistustenne kanssa. Tosiaan ohje sairaalaanlähtöön on että kotona kannattaa kärvistellä niin pitkään kuin voi... Riippuu tietty vähän sairaalamatkan pituudesta ja omasta kivunsietokyvystä. Mulla tolla ohjeella kakkonen ois kyllä syntyny kotiin kun kaks viimestä supistusta ennen ponnistamista vasta sattui kunnolla. Ja koko synnytyskin kesti sen huimat 4 tuntia...

Tosiaankin täällä ei supistele sitten yhtään. Illalla miehen kanssa harrastettiin kahta hauskinta ässää, eikä nekään tuottanu mitään tulosta, ehkä kaks kolme laimeeta supparia =( No, ihan hauskaa tuo oli toki muutenkin =)

Tänään ois ohjelmassa siivousta ja illalla kavereiden luona kyläilyä lasten kanssa. Ihan kiva kun tekemistä riittää. Jos ekaa oottaisin ja yksinäni palloilisin täällä kotona niin hulluksihan tässä tulis =)

Aurinkoista ja supitelevaa päivää kaikille =)

Iisamaari + tytsykkä 39+5 (!)

Vierailija
22/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä koettiin muutama suppari eilen illalla mut ne jäi siihen....menkkamaista jomotusta on ollu mut ei vielä tänään...

voiko käydä niin et jos tälläset supparit ja kivut avaa pikkuhiljaa paikkoja niin voi olla joku kauhee syöksysynnytys edessä!!!???

eilisessä pinossa mama03 (meniköhän oikein) valitteli oloaan iltaisin. et ole ainoa, toi kuvaus sopii täysin muhun paitsi ettei viime aikoina maha ole ollut sekaisin, päinvastoin kovana. mut on toisiaan vetämätön huono olo, vois kuvailla niin että ahdistaa fyysisesti tai jotain.

mulla maha roikkuu jo niin että alavatsaan sattuu aina kun kävelee. kait se venyy nin pahasti. ei kiva!

täytyis mennä nauttiin ulkoilmasta mut kerostalossa se ei ole niin kivaa :(

suppareita toivoville!

mä muuten ajattelin yrittää asennoitua niin että toivottavasti tää lapsi syntyy ennen äitienpäivää! eli pidän sitä laskettuna aikana. jos se vähän helpottas...

meppe81 ja ruoto39+4 laitanpas kerrankin tarkan ajan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jösses tätä turvotusta. En ole joutunut koko raskauden alkuaikana tästä kärsimään niin nyt sitten viime metreillä:(

Eilen huomasin iltasella ja tänään näyttää sama malli jatkuvan. Paineet ei kyllä ole noussut eikä muitakaan oireita ole joten kai tämä kuuluu asiaan.

Kukas se puhuikaan siitä että jos lapsi ei ole kiinnittynyt ja vedet menee? Minulle sanottii eilen neuvolassa että ei vielä kiinni ja jos nyt syntyy niin makuullaan sairaalaan, en sitten älynnyt kysyä miksi, mutta täältä onnkesi saa neuvot kaikkeen:)

Jatkuvasti tuntuu että pissattaa ja kun vessaan menee tulee vain pieni loraus, tuntuu turhauttavalta sitten edes käydä.

Tänään ajattelin jatkaa kukkapenkkien rapsuttelua kun aurinko paistaa ja mittari näyttää kipuavan koko ajan korkeammalle. Eilen illalla käytiin tutustumassa erään tuttavan luona isoon navettaan, olihan kiva kokemus ja hieman oli ajat muuttuneet siitä kun itse olen alan koulusta reilu kymmenen vuotta sitten valmistunut.

Nyt toiselle aamupalalle, ensimmäisen söin kuuden aikoihin kun mies teki lähtöä töihin. Jostain syystä aamuisin ei tee mieli syödä vaikka nälkä onkin.

t. Nasu ja Touko-masu 37+4

Vierailija
24/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliaikatietoa: Eilen neuvolassa todettiin raskausmyrkytys alkaneeksi ja lähetettiin sairaalaan synnytyksen käynnistykseen. Mies täällä odottelee että päästäisiin tositoimiin.

Vierailija
25/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja unskun miehelle myös! =)

tahtoo jo omaa vauvaa..

my_selene ja neitinen rv 36+3

Vierailija
26/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain lehdestä luin synnyttäjän sinisestä viivasta takapuolessa josta kuulemma näkee kuinka pitkällä synnyts on. Nyt en tätä lehteä löydä mistään.

Katselin sitten ahteriani peilin kautta ja jonkinlainen viivan alku siellä on, onko se sitten sininen vai musta? Ja kuinka pitkä se kasvaa?

Onko muut kuulleet tästä mystisestä viivasta?

t. Nasumasu

Vierailija
27/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sentään meistä pääsi tositoimiin =)

Neuvolassa käyty, kaikki ok.

Paino noussut 3 viikossa 3,3kg. Eli yhteensä on noussu 10,5kg........!!

Hb 127

Vauvan syke 145, ja rt.

Paineet kotimittauksessa 152/94.

Ja rv 38+1

Ja vauva ei ihan vielä oo kunnolla kiinnittynyt. Ja terkkari toivotti mulle tervemenoa synnärille jos tarvis tulee =) =) Kohdunsuu on jo kokonaan kypsä, vaikkakin vielä aika ylhäällä. Seuraava käynti onkin jo ensiviikon perjantaina. Eihän sitä tiedä vaikka ei enää tarvis mennäkkään.......*toiveajattelua*

Vierailija
28/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... nyt ne sit alkoi - supistukset. Vähän yli kaksi aamuyöllä tuli ensimmäinen kivulias ja siitä lähtien niitä on tullut noin 10-20 minuutin välein, enimmäkseen siinä 10min välein. Välillä ovat olleet vähemmän kivuliaita ja välillä aika iljettäviä.

Vauva tykkää kovasti jumpata supistusten välillä.

Hivenen väsyttää kun en ole nukkunut kello kahden jälkeen kuin hetkittäin... nyt sit pitäis odotella, että olo käy näiden kanssa sietämättömäksi, jotta vois lähteä äippäpolille hakemaan oman kullannupun kotia :D

Iluvatar-76 RV 40+6

Vierailija
29/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin aamulla jo ennen kahdeksaa koiran kanssa tunnin lenkillä metsässä, linnut lauloivat, aurinko paistoi ja ensimmäiset valkovuokotkin ovat jo avautuneet. Piristi kyllä kummasti mieltä. Olen nyt käynyt joka päivä tunnin kävelyllä, muuten tässä tulisikin hulluksi, kun päivät tuntuu yksin niin pitkiltä. Vapun aikaan mulla oli joku kärsimättömyyskohtaus, olisin halunnut vauvan jo ulos, mutta onneksi nyt on mieliala parempi ja kärsivällisyyttäkin hiukan enemmän. Yritän asennoitua niin, että kyllä tämä vaavi viimeistään kesäkuun alussa sitten käynnistyksellä syntyy, jos ei sitä ennen omin avuin. Ainoa vaan, että siitä ehtii siihen mennessä tulla yli nelikiloinen painoarvion perusteella.

Kävin tänään neuvolassa, kaikki oli oikein hyvin, mitä nyt painoa oli tullut hurjat 840 g/viikko. Yhteensä painoa on tullut raskauden myötä 9,5 kg eli ihan kohtuullisesti, mutta ihmeellisesti hyppäyksittäin, kun välillä tulee 100 g/viikko ja nyt sitten noin paljon. Nälkä on kyllä koko ajan, ja tulihan sitä vappuna aika lailla herkuteltuakin. Turvotusta ei onneksi ole, sen piikkiin en voi painonnousua laittaa. Sf-mitta oli pompannut 35 cm eli keskikäyrän yli. En muuten huomannut lainkaan kysyä, että onko vauva kiinnittynyt/laskeutunut, terkka ei mitään puhunut asiasta, joten kai se sitten on, kun ei varoitellut tuosta makuullaan sairaalaan menosta. Jäi nyt hiukan itseä vaivaamaan tuo asia...

Kävin tänään parturissakin, on sitten helpompi laitella hiuksia, kun niissä on vähän jotain malliakin. Illalla ois tarkoitus käydä katsastamassa auto ja lauantaina pestä koira yhdessä miehen kanssa (se kun ei pesemisestä niin kovasti tykkää, niin ei onnistu yksin). Kaikkea tälläistä pientä, joka on hyvä hoitaa pois alta nyt kun on vielä aikaa.

Supistuksista puheenollen, mulla on vain ja ainoastaan kivuttomia supistuksia, niitä tulee kyllä monta kertaa päivässä. Toisinaan on pientä menkkajomotusta, mutta yhtäkään kivuliasta supistusta ei ole vielä tullut, vaikka olen miten rehkinyt lenkillä tai siivotessa. Vauva liikkuu kovasti ja kun kuukautiskiertokin on pitkä (31 päivää), niin taitaa tosiaan olla erittäin todennäköistä, että menee reippaasti yli lasketun ajan. Täytyy vaan yrittää pitää lippu korkeella ja syödä ainoastaan kohtuullisesti, ettei vauva kasva ihan jättiläiseksi.

Tsemppiä unskulle ja iluvatarille, perästä tullaan joskus.

Minttuli79 38+1

Vierailija
30/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että joku sentään pääsee tositoimiin!

Mulla alkaa olla jo niin masentunut ja epätoivoinen olo, että välillä oikein miettii mahtaako tuolla valtavassa vatsassa ketään ollakaan..? Viime yö meni ihan ok, vessakäyntejä se pakolliset 3 kpl ja neljän aikoihin olin tunnin verran hereillä menkkajomottelun takia. Myös aamulla kun oltiin tytön kanssa puistossa, tuli menkkamaisia fiiliksiä lähinnä tonne selkään. Mutta mä en jaksa enää innostua mistään muusta kuin oikein kipakoista supistuksista... Mutta eipä niitä liioin näytä tulevan. Eli ei auttanut eilinenkään lenkki+sauna+nännien hieronta sitten mitään. Alkaa jo pikkuhijaa keinot loppua kesken... Onkohan jollakulla joskus oikeesti tehonnut joku " kotikännistyskikka" ???

Mitenköhän ihmeessä sitä sais jotain muuta ajateltavaa? Mulla pyörii tämä synnytysasia ainakin mielessä 24/7, yölläkin aina kun herää, niin ensimmäisenä vaan ottaa päähän kun ei taaskaan tapahtunut mitään. Tunnelma on vaan yleisesti se, että " jokainen päivä on liikaa..."

Ja huomenna neuvola. Jipii. Mä jo niin toivoin ettei ois tarvinnu mennä, mutta kyllä sinne on sitten aamulla taas raahauduttava. Paineet ja mieli katossa... ;)

Jospa sitä menis vaikka huvikseen jatkaan noita nänninhierontatouhuja... Vaikka ei se niin hirveen kivalta tunnu. No, onpahan jotain tekemistä ;)

PJS + " jäärä" rv 40+1

Vierailija
31/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin apteekissa, eikä löytynyt yhtään limaa irrottavaa yskänlääkettä, jota sais raskauden aikana ottaa:( Niin, Aamos, mulle sanoivat siellä apteekissa, ettei sitä kvillaakaan saa ottaa. Ainoostaan resilatia jos on pakko! Eikä toi lääke paljoa mua lohduta, kun ei vaivana oo ärsyttävä yskä, vaan sitkee lima...

Tsemppiä unskulle ja muillekin synnyttämään lähteville!

Mulla on kanssa oikeestaan olo muuttunut raskauden suhteen melko maltilliseksi, mutta kauheesti ottaa nää sairastelut päähän! Toivottavasti nyt ees tän viimesen kuukauden (toiveikas:) pysyisin terveenä!

Niin ja Mama taisi eilis pinossa niistä tukalista vaivoistaan kertoa... Kyllä täälläkin on samanlaisia oireita (paitsi pahoinvointia ei onneksi). Hikoiluttaa ihan kamalasti ja vatsakin toimii ihan ihmeellisesti. Mulla vissiin vauva painaa jotenkin peräsuolta, kun saattaa mennä pari päivää ummetuksen kanssa ja sit ykskaks tuleekin niin kova hätä, että just kerkee vessaan. Ja oikeesti toi suolen tyhjeneminen sattuu!

Kummallista on tää raskaus...

pricilla edelleen

Vierailija
32/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tänne pitkiin aikoihin kirjoitellut, lukenut olen kylläkin.

Oltiin tänään taas äitipolilla (olen siellä rampannut usein perussairauden Sjögrenin syndrooman vuoksi). Viime viikon käynnillä todettiin, että lapsiveden määrä on vähäinen, jonka vuoksi tarkistuskäynti siis tänään. Lääkäri totesi, että veden määrä on entistä vähäisempi. Kaikki muuten hyvin, vauva liikkuu hyvin, sydänkäyrä ok ja verenpaine ja pissa ok.

Lääkäri kuitenkin päätti, että huomenna aloitellaan käynnistys, koska istukan toiminnasta ei ole varmuutta - siis toimiiko kunnolla. Niinpä menen sairaalaan huomenna aamulla klo 8 ja tulen sieltä kotiin seuraavan kerran vasta vauvelin kanssa. VOI JÄRKYTYS! Pieni paniikki iski kyllä, että nytkö tässä tosiaan ollaan lähdössä synnyttämään. Täytyy toivoa, että käynnistys aloittaisi supistukset pian, ettei tarvitsisi päivätolkulla sairaalassa odotella.

Toisaalta vähän tylsää. Olisin niin toivonut, että supistukset olisivat alkaneet kotona normaalisti ja ettei käynnistystä olisi tarvittu. Tätä nyt en ainakaan osannut ennakoida. Ajattelin, että synnytys käynnistetään vasta, jos on tosiaan jotain pielessä (esim. raskausmyrkytys) tai kun laskettu aika on ylitetty reilusti. Mutta näinkin siis voi käydä. Onhan se tietysti hyvä, että käynnistetään, ettei sitten vauvalle tule myöhemmin huonot oltavat, jos istukka ei toimikaan kunnolla.

Onneksi on kaikki kotona " valmista" , että pieni uusi perheenjäsen voi jo hyvin tullakin. Tarvii tänään enää pakata oma sairaalakassi täyteen syötävää, juotavaa ja luettavaa, ettei aika sairaalassa tule pitkäksi (vaikka tuleehan se silti).

Tällainen tiedotus täältä. Tulen seuraavan kerran kertomaan miten synnytys sitten meni.

Soile ja Papu 38+5

Vierailija
33/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille, jotka vaavejaan lähtevät hakemaan!

Itse kävin tänään neuvolassa ja kaikki on ihan hyvin. Ei tässä auta kuin odotella.

rv 38+0

pissa puhdas

rr: 120/80

paino: 700g viikossa (yht. 13,3 kg)

vauvan sykkeet 140 molemmin puolin

SF-mitta: 35 cm

vauvan pää kai aika tiukasti kiinni...kai (hieman vaikeaselkoinen tuo täti joskus...laskeutumisestakaan en sitten tiedä)

Eipä sillä reissulla sitten ihmeempiä, viikon päästä uusi aika, toivottavasti ei tarvisi mennä.

Kävelin neuvolaan ja sen jälkeen menin vielä hetkeksi kaupungille taapertamaan. Muutama tunti ainakin kului taas tästä päivästä. Ohjelmaa pitäisi kehittää, etteivät päivät tuntuisi niin tylsiltä. Onneksi mies tulee kohta kotiin ja illalla käydään tutulla poikkeamassa.

Yö meni aika hyvin, vaikka vessassa piti ravata ja menkkamaista jomottelua oli aina kun hereillä olin. Onko sillä sitten mitään vaikutusta minnekään suuntaan...ei varmaan.

Onneksi on sentään kaunis ja lämmin sää, ettei ihan kurjalta tunnu. Odottelua ja odottelua, kai tämä on " välttämätön" vaihe raskaudessa, tekee hieman valmiimmaksi tulevaan?

auringo + pampero 38+0

Vierailija
34/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pricillalle piti infota että kun tuossa muutama viikko sitten kärvistelin siinä keuhkoputkentulehduksessa niin lääkäri määräsi resilaria yskään. Sanoi että saa huoletta käyttää ohjeen mukaan. Koeta jos siltä tuntuu, täällä se ainaki helpotti!

Dolosa ja sintti 36+6

Vierailija
35/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin niitä toukovauvoja syntyy vaan lisää :) Voi kun meidänkin vauva syntyisi pian!

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Turvotusta edelleen, mutta paino noussut " vain" 700-800g viikossa.

RR:106/70

Sf: sentin vähemmän kuin viimeksi eli 34cm. Taitaa vauva olla nyt hyvin lähtöasemissa.

Olo on kohtalainen, tänään kävelin neuvolaan ja oltiin lasten kanssa melkein koko päivä ulkona ja heti on vähän parempi mieli. Yllättävän hyvin jaksoi vielä kävellä n.3km lenkin.

Sairaalakassi on nyt vihdoinkin kokonaan pakattuna, että nyt vain odotellaan ja nautitaan viimeisiä hetkiä masusta :)

Alfiina+masuvauva 39+3

Vierailija
36/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinki jo miettiny minne Soile oli mahtanut kadota, mutta löytyhän se sieltä! Voi sitsi kun itekin pääsis hakemaan tän mahan jo eri paketissa kotiin...Tänään miehen kanssa oltiin shoppailemassa hälle kesävaatteita ja muuta mukavaa. Tosi styleja juttuja löyty, mut itselle ei voi kun haaveilla. En edes käyny " omalla osastolla" ,yhden käsilaukun nappasin kesäksi. JOs elokuussa mahtus johonkin ALE-rekistä nyhdettyyn kaapuun...

Tänään oli neuvola mullakin, ja painoa oli taas tullu 1kg/vko. Viimeks oli ton laskenu, eli taas ollaan siinä tilanteessa et paino on noussu 18kg. RR 125/85 ja kaikki ok. Opiskelija ei meinannu löytää beibin sydänääniä, mut tiesin ite ettei siellä mitään ongelmaa ole kun meuhkaa niin kamalasti! SF 33 ja rv oli siis 38+3

Mulla on myös noita harkkasuppareita aivan sairaat määrät. Vatsaa kiristää ja enimmäkseen on joku kestokiristys päällä...

Ihana päivä ollut, täytyy näistä nyt edes yrittää nauttia.

Pikkumiina

Vierailija
37/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava keskustassa käydä, vaikka helsingissä asutaankin, mutta niin kaukana keskustasta että harvemmin tulee siellä käytyä.

Tälle hirvittävälle turvotukselle ei tosiaan kävely hyvää tehnyt, mutta mielenterveyden säilyttäminen tuntuu nyt kuitenkin tärkeämmältä kuin se että turvotusta on, ei kestä täällä kotona istuskella yksinään.

Voi miksi täällä ei jo tapahdu jotakin??? Viime perjantain jälkeen tosiaan kaikki supistukset loppuneet, miten voikin olla näin. Joku kirjoitti siitä kun vatsa " roikkuu" alhaalla, niin täälläkin ja tästä alemmas ei se enää kyllä voi mennä... polvissa tuntuu kohta roikkuvan.

Jos menisi takapihalle istuskelemaan ja nauttimaan auringosta.

Katuska ja 40+3

Vierailija
38/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin sitten neuvolassa ja lääkärissä. kaikki arvot pysyneet samoina, hyvin siis menee. painoa tullu nyt yhteensä 19,2 kg joten se ei ainakin miellytä mua. ihan kauheeta!!!!

vauva viihtyy tosi ylhäällä ja pää tiukasti häpyluuta vasten. lääkäri sanoi että jos olisin ensisynnyttäjä niin jatkotutkimuksiin joutuisin. tokakin laskeutui vasta 15 min ennen kuin syntyi joten en ihmettelis yhtään jos tääkin viihtyis ihan loppuun asti. helpompaa mulle vaan kävellä. =) kiva vaan sit kun joutuu seisoo synnytyksessä että laskeutuis. viimeks sattui melko paljon.. =/

paikat pehmeneet hiukan ja sormella auki joten se oli ainakin kiva ylläri kun ekan ja toka kaa paikat oli tässä vaiheessa vielä kiinni. =) jospa ei joutuis odottaa sit la:n yli..

painoarvio oli 3 kg joten ihan normaalikokoinen vauva tulossa.

jee..huomenna taas viikonloppu! ja nyt välipalalle..että varmasti ehtii mennä 20 rikki ennen kuin vauva syntyy..heh!

voikaa hyvin ja s-säteitä..

my_selene ja neitinen rv 36+3

Vierailija
39/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaleenpunaista arkea ja juhlaa koko perheelle!

m_s

Vierailija
40/40 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos My_selene onnitteluista!

Tosiaan viime viikon tiistaina syntyi meidän perätilatyttönen sektiolla. Kaikki meni ihan hyvin mutta pikkuinen joutui käväisemään valvontaosastolla kun oli hörppäissyt suuren määrän lapsivettä keuhkoihin. Loppu hyvin kaikki hyvin ja pikkuinen täysin teve ja terhakka tyttö.

Leikkaus meni ihan ok. ja kotiin päästiin viime lauantaina. Nyt sitten harjoitellaan tätä yhteiseloa ja tutustutaan toisiimme. Itsellä vielä pää aika pyörryksissä ja välillä oikein täytyy pysähtyä miettimään, miten sitä on saanutkin jotain noin mahtavaa aikaiseksi!

Onnea kaikille jo nyyttinsä hakeneelle ja paljon tsemppiä niille joilla vauvanhakureissu vielä edessä!

Emmi ja prinsessa 9 vrk.