Se on TORSTAI TOUKOT!
Kommentit (40)
moro kaikille,
ota priscilla kvillaa, sitä voi raskaana ollessa käyttää. ja se maistuukin hyvältä. eilinen mulla oli parempi päivä, kun palstalla vierailin. tänään taas väsyttää ja v...tuttaa. otta päähän se, että tämä flunssa ei tunnu lähtevän millään ja yöt ovat niin risaisia. pitäis kais tässä kerätä voimia vauvan tuloon, mutta miten kun nukkuminen on mitä on. mun pitää käydä ainakin kuusi kertaa vessassa ennenkuin saan unen päästä kiinni. heti kun menen vaakatasoon niin alkaa pissattaa. tosi rasittavaa !!!!! ja sitten saa herätä yölläkin vessaan. mä haluaisin nukkua !!!! ennen sitä nukahti aika heti, nyt menee siinä vessarumbassa ja levottomien jalkojoen takia tunti pari. sori tämä valitus !!!! ja vaikka olen päivällä ihan väsynyt niin yöllä saatan olla yhtäkkiä ihan pirteä:(
pakko käynnistää tämä päivä. lähden viemään poikaa päiväkotiin,siivoan ja lepään. siinähän se päivä taas menee :)
jaksuja kaikille !
aamos 38+4
siinä on linkki eiliseen keskusteluun:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7165539&p=1&tmode=1&smode…
Mulla tänään viimeinen lääkärikäynti ja neuvola joten palaan myöhemmin kun on jotain asiaakin. täälläkin ollu hieman flunssaa mutta niin vähän et siitä voi just ja just puhua.
Tsemppiä teille muille flunssaisille ja toivottavasti menee pikapika ohi!
Kivaa kun täällä on nykyään paljon porukkaa..jännätään kaikki kuka lähtee seuraavaks. uskon vahvasti että huhtikuiset ensin ja sit vasta me toukot. häntäpäähän minä kuulun joten ei olis yhtään ihmellistä jos vielä kesäkuussa hengilisin täällä..
nyt aamupalalle ja suihkuun. =)
perinteiset s-säteet tarvitseville!
my_selene ja nukkuva vauva rv 36+3
Tänään heräsin jo puoli viideltä kovaan menkkakipuun ja suppareihin jotka tuli tunnin ajan kymmenen min. välein,mut sit väli piteni puoleen tuntiin ja sit tuntiin.Passitin kuitenkin miehen töihin,vaikka se soittelee koko ajan ja töistä ei kuulema tule mitään,ihme=)
Sain vähän äsken nukuttua ja taas heräsin supistuksiin.Nyt täs arvon et lähdenkö koirien kans lenkille vai saunaan vai tekiskö molemmat...
Sitä ihmettelen et supistukset ei ole kauheen kipeitä??!Tuntuu kyl voimakkaammilta ku harkkarit,et mitäs tää nyt sit on???
Siksi en ole pitänyt mitään kiirettä synnärille lähdön kans,mut toisaalta jännittää ku matkaa on reilu puoli tuntia ja esikoista odotan enkä tiedä mistään mitään...
No ei kait auta muu kun jatkaa odottamista,aurinkoista päivää kaikille niin ja suppareita muillekin tarvitseville=)
Luci ja masukki 40+1
Vähän oli risainen yö mullakin. Illalla oli vaikea löytää kunnon asentoa ja supisteli aika lailla. Pari kertaa oikein kunnolla: mahan päällä kiristi ja selässä tuntui kovaa menkkamaista kipua.
Poika kömpi viereen jossain vaiheessa, enkä oikein saanut sen jälkeen unenpäästä kiinni. Ihmeen pirteänä kuitenkin kasilta heräsin. Nyt olen kuitenkin vielä yöpaita päällä, aamupala tekemättä, lapset pukematta...
Ihanan näköinen päivä tulossa. Eilen pesin oikein urakalla pyykkiä, tänään vaihdan lakanat ja ajattelin muutenkin siivoilla.
Lupasin lapsille, että tällä viikolla leivotaankin joku päivä. En vaan tiedä milloin..on luvattu niin lämpöisiä päiviä, ettei oikein huvittaisi tehdä muuta, kuin olla ulkona.
Ikkunatkin pitäisi pestä...Eli toisaalta parempi, kun vauva pysyisi vielä hetken mahassa..saisi kaikki hommat tehtyä! ;)
Mulla myös iltapäivällä neuvola. Saapa nähdä, minkälaiset lukemat tällä kertaa läjähtää verenpainemittariin! ;) On se vaan hassua jännittää jotain mittausta!
Mutta täytyy palailla palstalle myöhemmin. Jospa nyt nappaan nuo lapset tuonne aamupalalle.
aurinkoista päivää kaikille! =)
Elli 38+3
Nukuin yllättävän hyvin viime yönä. Kävin vain kerran vessassa, siis vain kerran. Muista edes että milloin viimeksi olisi selvinnyt vain yhdellä reissulla. :D
Äiskä-04, hassua että mulle sanottiin että ei tarvitse olla syömättä, kun nimenomaan sitä kysyin että pitääkö. Tämä siis OYS:ssa. Joko sua jännittää että miten käy? :)
Kävin miehen taas viemässä töihin. Onneksi tänään iltapäivällä saadaan sen auto maalauksesta, ettei tarvi enää herätä.
Jaksaisikohan alkaa pölyjä pyyhkimään. Kirjahylly kyllä näyttää siltä että pitäisi jaksaa. Tosin kauppassakin pitäisi käydä. Noh, jos joisi kupin kahvia ja miettisi mille alkaa.
Red_Cat & Möykky 36+5
Täällä nukuttu yö suhteellisen hyvin. Vessareissut aina katkaiseen mutta siihenkin alkaa pikkuhiljaa tottumaan. Aamulla on otettu jo pissanäyteputkilot ja nyt niitä pitäisi lähteä viemään kohti labraa.
Mahassa on pari edellistä päivää jyllätty ihan urakalla. Enpä tosiaan tiedä mitä siellä touhutaan, mutta koko mahan muoto vaan muuttuu. No josko sitä on ruvettu vaikka siivoilemaan...Vaikka eipä sitä vielä ole kiire ulos.
Ilma näyttää kyllä tosi hyvältä. Josko tänään ottaisi vähän rauhallisemmin ja nauttisi ilmasta takapihalla kirjan kanssa. Eihän sitä tiedä vaikka aurinkokin tartuttaisi väriään.
Tsempit flunssaisille. Tiedän tunteen kun juuri olin kaksiviikkoa kipeänä ja tuntui ettei mikään auta. Suppareita lähettelen myös niitä kaipaaville ja taitaakin moni ottaa ilolla vastaan!=D Tää lähtis nyt käymään siellä labrassa, jos sais vaik jätskin paluumatkalla!!!
Dolosa ja muksiva sintti 36+6
Luci, mulla hiukan ama tilanne. Viikkoja 39 tasan, ja aamulla heräsin neljän maissa supistuksiin. Siitä asti on sitten nappaillut enemmän tai vähemmän. Mulla on kylläkin ollut tällaista tuntien kestävää supistelua aikaisemminkin, joten voihan olla kyse harjoitussuppareista. Sen verran ovat ilkeitä, että nukuttua ei saa. yritän tässä nyt sitten touhuta ja ajatella muuta. Noidin suppareiden välit ovat nyt viidestä kahteentoista minuuttia. Miksi ne eivät tule tasaisesti? Kesto on siinä kaksikymmentä sekkaa. Ovat kyllä välillä sen verran kipeitä, että on jo mielessä käynyt soittaa mies töistä, mutta sitten välillä taas nipistää vain vähäsen. saa nyt nähdä. Muuten en miettisi pätkääkään sitä synnärille lähtöä vielä, mutta kun eka synnytys kesti vain kuusi tuntia. Ei mulla muutenkaan ole kokemusta siitä, että synnytys alkaisi näin, kun esikoisen aikaan alkoi lapsivesien menolla. No,huomenna mulla on sitten neuvola.
Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!
Tänään onkin sitten neuvola ja toivottavasti viimeisen kerran!
Eilen kävin vauvan painoarviossa ja kyllä se oloa helpotti, mutta silti jäi vähän hassu fiilis, kun lääkärin vatsan päältä painoarvio oli 400g enemmän kuin ultran antama. Vauva on nyt sitten 3,5kg kieppeillä, heittoa voi olla suuntaan tai toiseen. Joka tapauksessa olisi kiva että vauva pian syntyisi, ettei kovin isoksi ehtisi kasvaa!
Mä sitten mittasin eilen vatsanympäryksen ja järkytyin... 119cm!! Normaalisti vatsanympärys on jotain 78cm..
Paranemista sairasteleville ja myös allergisille, nythän alkaa olla siitepölyaika!
Eilen illalla tuli muuten vähän napakampia supistuksia, että ehkäpä uskallan toivoa että vauva syntyisi viikon sisällä :)
Alfiina+masuvauva 39+3
Tosi nätin näköinen ilma tulossa! Mulla on myöskin tänään neuvola, mutta täytyy sen jälkeen majottautua kirjan kanssa tuonne rannalle, jos vaikka vähän saisi sitä väriä itseensä. Tosin nenän olen kyllä onnistunut jo näinä aurinkoisina päivinä polttamaan.
Minä olen tähän asti ollut ihan rauhallinen tämän raskauden kanssa ja ajatellut, että yli mennään kuitenkin, niin ei jaksa panikoida kun olokin on niin hyvä. Nyt on kuitenkin tullut sellainen olo, että voi kun syntyisi jo vaikka laskettuun aikaankin on vielä se melkein kaksi viikkoa. Mulla on lähinnä kasvanut huoli siitä, että mitä jos tuolla masussa ei kaikki olekaan hyvin ja vauvalle käy jotain vain siitä syystä, että viihtyy vielä mahassa. Tiedän, tyhmää ajatella tällaisia mutta ei sitä itselleen mitään voi. Onneksi on lähes joka päivälle suunnitteilla vaikka mitä ohjelmaa, niin ei pääse kauheasti asioita murehtimaan.
Sairaalakassia en ole valmiiksi pakannut, mutta eilen sain tehtyä sen verran että pakkasin mukaan otettavan meikkilaukun valmiiksi. Mitä evästä te olette ottaneet synnytykseen mukaan, voisi niitäkin käydä ostamassa valmiiksi? Entä mitenkäs teitä on ohjeistettu, kun vauva ei kuulemma ole vielä kiinnittynyt, mutta kiinnittymässä ja jos synnytys alkaa vesien menolla, niin eihän makuuasennossa tarvitse sairaalaan lähteä?
Suppareita täältä toivottelen kaikille tarvitseville ja itselle myös :)
Onnea jo kaikille poksahtaneille, olisin jo innokas siirtymään sille puolelle.. ;)
Pricillalle jaksuja ja pikaista paranemista!
Luci, sinullahan on jännät paikat!
Minulla on supistellut juuri vastaavasti jo kolmisen kertaa, mutta ovat sitten lopahtaneet vielä. (kestänyt kuitenkin 3-4h)
Odottele että supistukset ovat selkeästi säännöllisiä, kestää yli 50sek ja tuntuu kunnolla kipeiltä..
Tuollaiset ohjeet itse sain kun kyselin, meillä matkaa sairaalaan tunnin verran ja ambulanssilla mentävä
Synnytystä ei vaan kuulu vaikka merkkejä on jos jonkin verran, paino notkahtanut alas, limatulppa irti jo toista viikkoa, mahakin nyt sekaisin ja supistelee...
Voiskohan olla täsmällinen vauva niinkuin isosiskonsakin (päivää ennen laskettua), no onhan tuo LA jo ensi viikonloppuna!
Tänään neuvola, joten saa nähdä onko mitään uutta tietoa..
Ihania oloja meille mahakkaille!
PID JA MYTTY 38+5
=)
Jos vedet menee eikä ole varmuutta, että vauva ois kiinnittynyt niin makuuasento on suositeltava..
Ettei vaan napanuora luiskahda esiin ja puristu, mutta ei huolta!
=)
HEI kaikille!
En ole muutamaan päivään ollutkaan koneella.Jotenkin on ollut niin ihana ilma, ettei ole sisällä tehnyt mieli istua.Tosin tämä Hgin ilma ei ole mitä parhain, ilmansaasteet runsaat.No onneksi ei asuta ihan keskustassa.
Mulla muutama yö mennyt tosi hyvin.Mies on puolestaan taas nukkunut huonosti, tänäänkin heräsi jo klo 5. Mullakin flunssa ollut päällä jo muutaman viikon.Ei muita oireita kuin jatkuva nuha.
Aika kypsä olo alkaa olla tähän mahaan.Nyt kun olen vihdoin saanut kaikki vauvantavarat järjestettyä niin voisihan se pikkuinen jo tulla.Huomenna neuvola ja LA maanantaina.En haluaisi, että kauheasti menee yli, kun nyt jo tuntuu, että vauvasta on tulossa iso.Itse olen pieni ja haluaisin kovasti synnyttää normaalisti alateitse.
Eli supparisäteitä kaikille ja jaksamista odotukseen!Ja toivon mukaan kuulemme kohta lisää vauvauutisia!!!!
Ahava ja vauveli rv 40
Johan on ollut suppareita ja menkkakipua liikkeellä, niin myös täällä.
Heräsin n.puoli 3 aikaan ja kävin juomassa maitoa. Kun pääsin sänkyyn, alkoi ihan hillitön menkkajomotus, ei oo ollut kertaakaan tässä raskaudessa tommoista. Sen seuraksi liittyi vielä kipetä supistukset, eivät olleet mitään pieniä ja kivuttomia.
Suppareiden väli ei kuitenkaan ollut kovin säännöllinen (10-15min), ja loppuivat sitten 1,5h kuluttua.
Mä jo luulin että se on menoa nyt, kun ei ole tuollaisia suppareita tuntunut sitten kuin esikoisen synnytyksessä =/
Noh, voisin mä kyllä jo lähteekki synnyttämään, oon jo ihan kypsä tähän lyllerö-oloon!!
11 aikaan olisi neuvola, saadaan vauvalle turvakaukalo viimeinkin. Vuokrataan MLL:lta, noin 4e/kk.
Kristiina rv 38+1
Red_Cat: Aika hassua tosiaan, että siellä ei tarvi olla syömättä käännökseen mentäessä ja täällä tarvii...mistähän se johtuu. Aamulla on yleensä jo ihan kauhea nälkä herätessä, niin ei ole helppoa jättää aamupalaa pois ennen polille menoa. Kyllä muo jo vähän jännittää se käännös, mutta odotan sitä silti jo tosi paljon. Olis ihan mukava jo tietää, mitä kautta tää vauva sitten maailmaan tulee. Mä en halua synnyttää alakautta, jos vauva perätilassa. Toivottavasti siitä asiasta ei sitten tarvi lääkärien kanssa tapella, jos tarve siihen tulee.
Ihana ilma tosiaan ulkona! Taidetaan lähteä ulkoilemaan pojan kanssa pitemmäksikin aikaa, kunhan pyykkikone nyt ensin pysähtyy.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja kipeänä oleville pikaista paranemista! Suppareita niitä kaipaaville:)!
äiskä-04 rv 36+4
Täällä on muitakin tähän olotilaan kyllästyneitä... Miten sitä tuntuukin, että ei jaksaisi enää yhtään ja laskettuun aikaan on kuitenkin vielä parisen viikkoa aikaa. Tuntuu etten enää jaksa jännittää synnytystäkään, kun vaan niin kovasti toivoisin, että pääsisi jo tositoimiin. Täälläkin pelottaa, että vauvasta on kasvamassa kamalan iso ja kun itse kuitenkin olen pienikokoinen. Sf-mitta oli jo viime viikolla 38 eli huimasti yläkäyrän yllä. No, terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että se ei välttämättä kerro vauvan koosta, mutta kun itsestä tämä tulokas tuntuu isommalta kuin esikoinen. Mitään painoarvioita en ole saanut ja ei niitä meidän neuvolassa edes näköjään tehdä. Mietinkin, että pitäisikö tässä vielä mennä yksityiselle...
Eilen taisin jo valittaa näistä kipeistä suppareista ja olen kyllä nyt totaalisen kyllästynyt niihin. Taas puolenyön aikaan heräsin tosi kipeään sellaiseen ja kesti jo monta minuuttia. Itkua melkein piti vääntää, kun sattui niin paljon. Aamulla taas samanlaista, mutta nyt ei sitten mitään. Toivottavasti edes avaisi paikkoja ettei turhaan näistä tarvisi kärvistellä. Esikoisenkin laitan ihan mieluusti tarhaan hetkeksi, kun sitä ei koskaan tiedä kuinka tuskaisia nämä päivät on.
Nyt on niin ihana ilma ulkona, että jospa sitä jaksaisi lähteä vähän kävelylle, kun tällä hetkellä ei supistakaan. Voisi vaikka poiketa jätskikiskan kautta...
Tsemppiä meille kaikille!!!
emmi-liini rv 38+0
Itellä ei oo kyllä mitään tietoakaan suppareista. Muuten vaan olo on tosi kurja:( Aamokselle ja muillekin flunssaisille paranemisia! Sain sit loppujen lopuksi nukuttua 3tuntia, ennen ku tyttö heräsi:( Nyt tässä vaan yritetään jaksaa ja sinnitellä vaikka pää tuntuu tosi sekavalta. Täytyy lähteä apteekkiin käymään, kun mies tarvii antihistamiinia ja mä tosiaan tarvin jotain tehokasta yskänlääkettä.
Huomenna on tytöllä muskarin kevätjuhla-esitys ja tän mamman pitäis jaksaa myös heilua lavalla! Kiva vaan mennä tartuttamaan ne kaikki pienet esiintyjät...
pricilla 35+2
Samat fiilikset on täälläkin. Olisi mukava jo tietää mitä kautta vauva maailmaan tulee, että saisi valmistautua jompaan kumpaan synnytykseen. Itseäkin pelottaa jos meinaavat että perätilassa oleva vauva pitäisi synnyttää. Mulla kun on tämä kohtuu paha astma, ja nyt kun pahoja suppareita joskus tulee, ne salpaa mun hengityksen hetkeksi. Joten, jos siinä tilanteessa pitää vielä yrittää perätila vauvaa punnertaa pihalle, voi olla että jossain vaiheessa minulta loppuu usko.
Mutta maanantaina se nähdään miten käy. Onneksi ei tarvi montaa päivää enää jännittää.
Jaksamista kaikille!
Juuri kun pääsin palstalle ilmoittamaan suppareista, niin loppuivat kuin seinään. Mä olen nyt tämän viikon ollut varsin rauhallinen vauvan syntymän suhteen, mutta nyt ärsytyskäyrä alkoi taas nousta. Ihan ok, jos ei vielä synny, mutta erittäin ärsyttäviä tuollaiset tuntikausia kestävät harjoitussupparit. Kun koko ajan pitää olla sellaisessa valmiustilassa. Sitä paitsi nukkuminen noiden supistusten aikana on mahdotonta. Ehkäpä toi Pidelipomin neuvo on hyvä. Nyt en olkaani hetkauta alta minuutin kipeistä supistuksista, jotka eivät edes ole täysin säännöllisiä. joten nyt moppi käteen ja siivoamaan.
Niin eileen oli neuvola, painoa tullut KAMALAN turvotuksen vuoksi hillitön määrä, paineet ei kuitenkaan koholla ja raskausmyrkytys kun harvoin enää tässä vaiheessa tulee. Eli käski levätä sängyssä ja juoda vettä 3-4 litraa, niin tein ja ehkä hieman turvotusta laski nyt sitten. Sf-mitta pysynyt samassa jo jonkun aikaa 36.
Huomenna taas neuvolaan ja sen jälkeen pitää soitella sitten aikaa naistenklinikalle.
Eileen mieli oli kyllä niin maassa, tänään onneksi jo paljon parempi olla. On vaan nyt yritettävä asennoitua siihen, että jos ei tule kerran itsestään niin tulee sitten varmasti jonkin päivänä käynnistämällä tai sectiolla...
Siskon kanssa olis tarkoitus mennä keskustaan pyörimään, tiedä sitten miten lisääntyy turvotukset jaloissa, mut en kyllä kestä tänne kotiinkaan yksin jäädä istumaan, mies kun on 7 päivää viikossa töissä ja työpäivät ei alita kymmentä tuntia niin yksin saa olla ihan riittävästi.
Huomenna on onneksi taas viisaampi neuvolan jälkeen, elän oikeasti toivossa et käynnistäis sen 10 päivän jälkeen...
Katuska ja 40+3
torstain puolelle on jo menty, enkä pysty nukkumaan:( Väsy olisi tosi kova vaan niin karmea klimppi on kurkussa, että tuntuu makuulteen siihen tukehtuvan! Nyt tässä yritin just höyryhengitellä ja kävin pitkässä kuumassa suihkussa ja nyt juon kuumaa mustaherukkamehua, mutta mikään ei saa tota räkää irtoamaan!!! Onko jollain vielä keinoja ehdottaa???
Mietin jo, että uskaltaisko ottaa tota ainoota kaapista löytyvää yskänlääkettä (codesan comp), mutta kuulostaa niin hurjalta tuo tuoteseloste, etten taida uskaltaa:(
Taidan siirtyä tohon sohvalle lepäilemään jos vaikka uni yllättäen tulisi...
Sairasteluun kyrsiintynyt pricilla rv35+2