Työkaverit haluaisi tulla kylään
Tilanne on se, että olen jäänyt äitiysvapaalle ja nyt työkaverit ovat ottaneet yhteyttä, koska heillä olisi vauvalle lahja ja he ajattelivat tulla meille katsomaan vauvaa ja kotiamme. Minä en todellakaan halua heitä kylään, mutta millä tavalla kehtaan kieltäytyä? Kyseessä on pieni 4 hengen tiimi, joista yksi on tiimin esimies. Nämä ovat minulle todellakin vain työkavereita, eikä minua kiinnosta esitellä heille kotiani ja tissejäni vauvaa imettäessä. Esimies on hienohelma juoruämmä, joka juoruaa työpaikalla (työpaikalla on siis muitakin tiimejä) muista työntekijöistä minkä ehtii. Me olemme perheeni kanssa hiljattain ostaneet ja rempanneet vanhan talon ja meillä on vielä piha aivan kaaoksessa rempan jäljiltä. Siinä olisi esimiehelle ihmeteltävää ja juoruttavaa, kuinka minä kasvatan vauvaa "kaatopaikalla". Joo, ei kiitos.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Sano että voisit itse tulla käväisemään työpaikalla vauvan kanssa.
Tai vielä parempi, mene ilmoittamatta, niin eivät voi sanoa vastaan :D
Nämä tuökaverit jaluavat olla sinulle muutakin kuin vain työkavereita. Kerro siis heille avoimesti ja suoraan ettet halua olla läheisiä jeidän kanssaan eikä tuttavuus kiinnosta sinua. Sano sioraan että haluat olla vain työparina heidän kanssaan etkä mitään muuta. Asia on sillä selvää kuitti.
Sano että voisit itse tulla käväisemään työpaikalla vauvan kanssa.