Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis naapuri ottaa hissin 1. kerrokseen?!

Vierailija
04.09.2018 |

Niin ylös kuin alaskin. Päässä vikaa? Ei hänellä ainakaan fyysisiä rajoitteita ole.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös hänellä ole ihan yhtä suuri oikeus käyttää hissiä?

Vierailija
2/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska tyyppi. Mutta hällä lie siihen oikeutensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman, mutta annetaan hänen vain ajaa.

Vierailija
4/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös hänellä ole ihan yhtä suuri oikeus käyttää hissiä?

Juu ihan yhtä suuri oikeus on tehdä itsestään idiootin. Terveisin ap.

Vierailija
5/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nivelrikko. Portaissa kävely on kivuliasta kumpaankin suuntaan.

T. naapuri

Vierailija
6/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaisilla yleensä on masennus tai ahdistuneisuus eli päässä se ongelma on.

Vierailija
7/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on proteesi vasemmassa jalassa. Kävely sujuu, mutta portaissa kulku ei.

Vierailija
8/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni käyttää hissiä aina, koska hänellä on koordinaatiokyvyssä joku häiriö, eikä uskalla kävellä portaissa, koska on kaatunut niin monta kertaa niissä. Eikä hänestäkään päällepäin näy mitenkään tuo poikkeavuus.

On kurjaa, että sinä ap kiinnität huomiota toisiin näin paljon, että tulet palstalle haukkumaan...

Vierailija
9/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käytän aina hissiä, kun käyn äitini luona. Ja yksikään ihminen ei teistä voi nähdä, onko minulla siihen mikä syynä. Fyysistä vaivaakaan ette huomaa...

Vierailija
10/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tiedät että ei ole mitään fyysistä rajoitetta? Todella treenatunkin näköisellä tyypillä voi olla vaikkapa polvissa vikaa joka tekee juuri porraskävelyn hankalaksi.

Vierailija
11/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkohan mun naapuri, joka eilen asiasta mulle avautui. Mä otan nykyään aina hissin 1. kerrokseen, koska portaiden nousu on vielä liian raskasta kiitos leikatun selän ja sen tuoman fyysisen rajoitteen, joka ei näy päälle päin. Alas päin saatan jo kävellä (hitaasti). Samasta syystä myös tilaan ruuat kotiin ja liikun pitemmät matkat autolla: ei saa vielä rasittua. Vastasin naapurille näyttämällä 20cm arven mun selässä, että siinä sulle rajoitus.

Vierailija
12/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nivelrikko. Portaissa kävely on kivuliasta kumpaankin suuntaan.

T. naapuri

Vahinko tai onni, ettei Ap. ole naapurisi. - Hän kun ilmeisesti toimii tilavalvojana, jolla on kaiken ajan aikaa seurata, kuka käyttää talon hissiä ja kenellä ei. Ehkä hän voisi monipuolistaa työnkuvaansa ja kantaa sinut portaikkoa pitkin niin, että sinä voisit istua valtaistuimella ja kertoa suunnan, mihin mennä ja hänen olsi kuljettetava sinut.

Vierailija
13/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä että Ap:lla on enemmän vikaa... varsinkin siellä tietyllä osastolla kuin naapurillasi.

Mistä sinä ensinnäkin tiedät onko fyysisiä rajoitteita tai ei. Oletko käynyt tonkimassa ja kyttäämässä sinulle kuulumattomia asioita?

Vierailija
14/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaisilla yleensä on masennus tai ahdistuneisuus eli päässä se ongelma on.

Joskus voi olla näinkin. Mutta sen sijaan että keskittyy pöyrimään asiaa täällä, voisi miettiä keinoja, joilla voisi ilahduttaa naapuria omalta osaltaan. Pöyriminen yleensä lisää toisen ihmisen ahdistuta.

Vierailija
15/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ylös kuin alaskin. Päässä vikaa? Ei hänellä ainakaan fyysisiä rajoitteita ole.

Mistä tiedät hänen fyysiset rajoitteensa tai niiden puuttumisen - eivät kaikki näy päällepäin. Ja eiköhän se ole hänen oma asiansa.

Vierailija
16/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan ap, kun hissiremontti tulee, että kaikki 1. kerroksen asukkaat eivät joudu maksamaan hissiremontista yhtään, koska sinun mielestäsi heillä ei ole oikeutta sitä käyttää.

Veikkaan, että et taida kuitenkaan taloyhtiön kokouksessa tätä ideaa ehdottaa, vaan vaadit heitä maksamaan oman osansa.

Vierailija
17/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan minä, en yleensä jaksa nousta rappuja painavan repun kanssa.

Vierailija
18/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, et sinä voi päältä päin kenenkään fyysisiä rajoitteita tietää. Itselläni esim. on selkärankareuma, joka oireilee myös muissa nivelissä kuin selässä. Kun sairaudessa on huonompi kausi, niin juurikin portaissa nousu ja varsinkin alaspäin meneminen sattuu niin jumalattomasti, että käytän silloin taatusti hissiä, jos se vain on mahdollista. On varmasti muitakin sairauksia, jotka ei päälle päin näy, mutta jotka vaikeuttavat liikkumista. Tämä siis muistutuksena kaikille teille naapurikyttääjille, vaikka sinänsä se nyt ei kellekään kuulu, vaikka ajelisi hissillä huviksensakin.

Vierailija
19/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis  häh? 1 kerros on eka eli se alin.

Vierailija
20/25 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissi kuluu nopeammin kun sitä käytetään turhaan. Sama kuin auto: eihän sellaisellakaan ajella jotain 200 metrin siirtymiä ilman todella hyvää syytä.

1. kerroksen hissimatkustajien suurin syy hölmöilyyn on kyllä 99,9% tapauksissa ihan vaan se perinteinen "toimin mutta en ajattele" kaava, eli se sama yleinen kyvyttömyys huomioida juuri yhtään mitään tai ajatella vähänkään pidemmälle, mitä näkyy ihan kaikissa arjen toimissa. Jäädään seisomaan rullaportaiden päähän tien tukkeeksi, aletaan kaivaa lompakosta rahoja vasta kun kassa on saanut ostokset luettua, ei pidetä ovea auki takanatulevalle yms.