Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Migreeniä sairastavat! Oletteko saaneet avun ruokavaliosta, esim. karppaus?

Vierailija
04.09.2018 |

Alan olla epätoivoinen tämän taudin kanssa enkä haluaisi olla riippuvainen lääkkeistä tai estolääkkeestä loppuelämääni.

Onko kukaan saanut ruokavaliosta apua migreeniin? Ketoosidieetillähän hoidetaan myös epilepsiaa, joten karppaus tuli nyt ekana mieleen mahdollisista ruokavalioista.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile. Tutkimustulokset aiheesta ovat ristiriitaisia: ketoosidieetti voi auttaa migreenin kanssa, mutta on epäselvää, miksi.

Vierailija
2/13 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidottomuus auttoi tosi paljon, ennen kohtauksia tuli 2-6/kk ja nyt 2-4 vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/13 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maidottomuus auttoi tosi paljon, ennen kohtauksia tuli 2-6/kk ja nyt 2-4 vuodessa.

Mulla sama ja myös miehelläni.

Maidottomuus on ainoa mikä on auttanut, nykyään ei yhtään migreeniä, ne loppui kokonaan.

Ja siis totaalinen maidottomuus 100%, ei edes voita yms. Mikään muu ei ole auttanut.

Vierailija
5/13 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus itselläni pahensi. Hiilareiden puute jo itsessään aiheutti migreeniä. Minulla ei ole mikään ruokavaliomuutos auttanut. Liittyy niin selkeästi hormonitoimintaan. 

Vierailija
6/13 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ketoosilla migreeni lähti pois yli 8 vuotta sitten. Ei ole tullut takaisin.

Vierailija
7/13 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin väheni päänsäryt karppaamisen myötä.. Tai ehkä se johtui laihtumisesta ylipäätään, kuitenkin n. 50 kg lähti.

Vierailija
8/13 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliolla oon saanu kuriin jotenkin

Vierailija
9/13 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin helpotti einesten ja lisäainepitoisten ruokien vähentäminen. Tämä siis karppauksen yhteydessä. Merkittävin asia sahalaitojen vähentyminen. Rasvoista on ollut iso apu aivot toimii paremmin ja tasanen energiansaanti. Siis eläinrasvoista. Mutta kohtuudella sitäkin.

Vierailija
10/13 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla karppaus pahensi migreeniä. Toinen asia mikä pahentaa on jos käytän alkoholia usein. Muuten tuntuu ettei ruoalla juurikaan merkitystä, syöpä terveellisesti tai esim. pelkkää einesmoskaa.

Vierailija
11/13 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin karppaus pahensi migreeniä ja tuolloin tosiaan karppasin ihan oikein. Aurallinen migreeni ja sitä on todella usein, vaikka nykyään mulla on estolääkitys (deprakine). Kaikki tuntuu vaikuttavan, liian rankka liikunta, liian vähän syöminen tai joskus herkuttelu (eli verensokerin heilahtelu suuntaan tai toiseen), kuukautiset, liikaa tai liian vähän nukkuminen ja jopa repun (tai olkalaukun) kantaminen! Alkoholia en enää käytä, mutta silloin kun tuli juotua esim yksi saunakalja, niin siitäkin tuli tunnin päästä auramigge.

Vierailija
12/13 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut migreenikohtaukset lähes kokonaan pois jättämällä sokerin käytön minimiin ja lopettamalla saunassa käynnit.

Itsestään selvää, että ruokailu ja yöunet säännöllisiä.

Vierailija
13/13 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan, mutta muutamat ruuat laukaisevat herkästi migreenin. Näitä ovat esim. tietyntyyppiset punaviinit ja runsas määrä kahvia. Näitä siis välttelen, mutta en ole jättänyt kokonaan pois koska esim. jotkut punaviinit ovat "turvallisia" ja kahvia siedän pieninä määrinä. Liian pitkä ruokatauko myös laukaisee migreenin, eli en voi pitkään olla nälässä.

Minulle suurin helpotus oli jooga, koska se auttoi niska-hartiaseudun vaivoihin. Silmien rasittamista (esim. liiallinen ruudun tuijotus, telkkarin tms. katsominen pimeässä) ja pidempää oleilua kirkkaassa auringonvalossa ilman aurinkolaseja pitää myös välttää.

Toivottavasti löydät jotain mikä helpottaa, migreeni on v-mäinen vaiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä