Onko mahdollista tulla haudatuksi, niin ettei, se maksa kenellekään mitään. Siis maahan vaan ja multaa päälle?
Kommentit (43)
Hautapaikka maksaa aina, ellet satu olevaan sotaveteraani tai veteraanin vaimo, mitä oletettavasti et ole.
Maksaa se lapio ja lapion käyttäjäkin.
Vierailija kirjoitti:
Hautapaikka maksaa aina, ellet satu olevaan sotaveteraani tai veteraanin vaimo, mitä oletettavasti et ole.
Eikä maksa. Haudata voi omille mailleen, toisen maalle luvan kanssa ja metsähallituksen maille saa sirotella tuhkat ilmaiseksi, toki ei luvatta.
Arkku maksaa (tosin sen voi rakentaa itse), sen kuljettaminen maksaa (voi kuljettaa itse kunhan tekee sen hienotunteisesti ja arvokkaasti), tuhkaus maksaa.
Jos lahjoittaa ruumiinsa lääketieteelle, niin he hoitavat hautajaiset ihan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos lahjoittaa ruumiinsa lääketieteelle, niin he hoitavat hautajaiset ihan ilmaiseksi.
Tämä on käytännössä edullisin ja vaivattomin tapa.
Vierailija kirjoitti:
Ne hautajaiset tosin järjestetään ehkä n. vuoden kuluttua. Ruumishan on lääketieteen opiskelijoiden käytössä lukuvuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä maksa. Haudata voi omille mailleen, toisen maalle luvan kanssa ja metsähallituksen maille saa sirotella tuhkat ilmaiseksi, toki ei luvatta.
Arkku maksaa (tosin sen voi rakentaa itse), sen kuljettaminen maksaa (voi kuljettaa itse kunhan tekee sen hienotunteisesti ja arvokkaasti), tuhkaus maksaa.
Jotakuinkin näin.
Kyllä. Olemalla varaton. Tällöin yhteiskunta maksaa viulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No peeejjjoooni sentään. Melkosta byrokratiaa tämä hautaaminen.
Taidan maksaa jollekin siitä, että piilottaa ruumini vaikka järven pohjaan.
Saapas sieltä etsiä hetken aikaa ja kalat saavat päivällistä...
Sellainen on roskaamista jos jättää ruhonsa minne sattuu maaperää ja pohjavettä saastuttamaan.
Toi lääketieteelle ruumiinsa jättäminen kuulostaa hyvältä. Onpahan jotain hyötyä tomumajasta kuoleman jälkeen ja kenenkään ei tarvitse stressata hautaiskuluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos haluaa säästää tuhkaamisessa? Meiltälöytyy kookas leivinuuni missä pizzaa teemme. Voinko käyttää sitä ja sitten sirottelen merelle kuten vainaja on pyytänyt?
Uurnaksi käy vaikka linnunpönttö. Uurnan voi tuunata itse tai jollain kurssilla.
Vierailija kirjoitti:
Uurnaksi käy vaikka linnunpönttö. Uurnan voi tuunata itse tai jollain kurssilla.
Tuppervaaraan mahtuu hyvin ja on tiivis kansikin ettei tuuli pöllytä.
Peijakas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No peeejjjoooni sentään. Melkosta byrokratiaa tämä hautaaminen.
Taidan maksaa jollekin siitä, että piilottaa ruumini vaikka järven pohjaan.
Saapas sieltä etsiä hetken aikaa ja kalat saavat päivällistä...
Ja sitten se joku syyllistyy hautarauhan rikkomiseen...
pistä mulle muutama tonni tilille niin tuun hoitamaan, onko paikalla väliä ?
Koska näissä hautausjärjestelyihin liittyvissä ketjuissa tulee jatkuvasti mainituksi tuo ruumiin lääketieteelle luovuttamisen ylivertaisuus, niin huomautan että vaikka tälläinen sopimus olisi tehty niin on täysin sattumaa toteutuuko se. Ruumiita testamentataan lääketieteelle paljon enemmän kuin niitä tarvitaan, niistä valikoidaan sopivat yksilöt ja kuollakkin täytyisi paitsi siististi niin aikalailla niihin aikoihin kun uusia ruumiita satutaan tarvitsemaan, sillä niitä ei kovinkaan pitkiä aikoja säilötä jemmaan eikä oteta käyttöön vain siksi että niitä on, vaan haetaan kun tarvitaan. Jos ei arpaonni ole hyvä niin perikunta joutuu maahanpanon kuitenkin järjestämään.
Vierailija kirjoitti:
Ei aina. Jos levittää tuhkat luontoon, niin ei maksa mitään. Toki sillekin hautaamiselle on omat säädöksensä, mutta maksullista se ei ole. Hautausta edeltävät toimet toki tuossakin tapauksessa maksaa, mutta hautapaikka ei.
Vierailija kirjoitti:
pistä mulle muutama tonni tilille niin tuun hoitamaan, onko paikalla väliä ?
Parilla tonnilla saa jo usemman lapion. Muutamalla tonnilla varmasti jo paremmat tarjoilutkin ja Mersukyydin. Mikä pelkkä lapioimisen taksa on montun päälle. Riittääkö lapio palkaksi, jos ihte montun kaivelen? Lapio olis tietenkin Fiskarssin...
Ei. Ks. hautauslaki.