Miten jotkut voivat/haluavat elää ilman rakkautta?
Kyselee nainen jonka suurin unelma elämässä on/oli tulla rakastetuksi mutta näin ei koskaan käynyt.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kyselee nainen jonka suurin unelma elämässä on/oli tulla rakastetuksi mutta näin ei koskaan käynyt.
No mä ainakin pelkäsin rakkautta.
Eivät kaikki tahdo omaisuuttaan pistää jakoon.Saati lapsia. Sitten sitä oleillaan vaan samassa kokoonpanossa. Kunnes aika on kypsä. Eli kasvetaan erilleen.
Minä ainakaan en ole koskaan oppinut mitä rakkaus on.
En ole koskaan oppinut rakastamaan enkä tiedä millaista se on. En siis kaipaa koko asiaa.
En ymmärrä parisuhteisiin hinkuvia. Itselleni se olisi kauhistus. Haluan olla täysin vapaa.
En ole koskaan ollut rakastunut, eikä minua ole koskaan rakastettu. Eli en edes tiedä, miltä sellainen tunne tuntuu.
Minkäs teet jos en saa ketään naista rakastumaan itseeni.
Käyn paljon treffeillä mutta saan aina pakkeja.
En haluaisi mitään tässä maailmassa enempää kuin rakkaudentäyteisen parisuhteen ja oman perheen.
Rakkautta ei voi pakottaa. Olen rakastanut ja minua on rakastettu ja olen onnellinen tästä. Se on nyt ohi ja en voi taikoa uutta rakastumista tilalle, en viitsi teeskennellä, enkä valehdella itselleni, enkä toisille. Ilman rakkautta pystyy elämään ihan täysipainoista elämää, miksi tuhlaisin sen nyyhkimällä menneen onnen perään. Rakkaus on bonusta elämässä ja aina bonuksia ei tipu. Aikuinen tapa ajatella.
En ole ikinä rakastunut enkä osaa kaivata rakkautta. Kukaan mieskään ei ole rakastanut minua.
Joskus kaipasin, nykyään tähän on tottunut.
Rakasan eläimiä yli kaiken, kukaan mies ei ole koskaan sanonut rakastavansa minua, laitan tunteeni eläimiiin.
En minä ainakaan ilman rakkautta elä, mutta ilman parisuhdetta kyllä, ja haluan elää ilman parisuhdetta myös jatkossakin.
En edes ymmärrä miten oikea rakkaus liittyisi miehiin, siis että tutustuisin johonkin tuntemattomaan mieheen jne, ei se ole rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut rakastunut, eikä minua ole koskaan rakastettu. Eli en edes tiedä, miltä sellainen tunne tuntuu.
Eikö sulla ole perhettä, äitiä? Kaikilla on yleensä äiti ja äiti yleensä rakastaa lastaan.
Oletko siis kasvanut laitoksessa?
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.
Ymmärrän täysin miltä susta tuntuu.
Faith kirjoitti:
On muutakin rakkautta kuin parisuhderakkautta.
On mutta ne ovat erilaisia. Eivät ne korvaa parisuhdetta. Minä haluan ainakin nimenomaan parisuhteen. Seksiä.
En ole ap, olen vain toinen nainen, joka myös kaipaa miehen kumppanuutta.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan ilman rakkautta elä, mutta ilman parisuhdetta kyllä, ja haluan elää ilman parisuhdetta myös jatkossakin.
En edes ymmärrä miten oikea rakkaus liittyisi miehiin, siis että tutustuisin johonkin tuntemattomaan mieheen jne, ei se ole rakkautta.
No se on sun mielipide. Minä olen ollut kahdesti täysin, ihanan hullaannuttavasti rakastunut, ja se oli kyllä aivan ainutlaatuisen ihanaa.
Todellakin toivon, että osuu vielä joskus kohdalle.
Minulla riittää rakkautta. Rakastan kaikkea. Ja olen sitä runsaasti saanut myös. Mietin usein sitä, miten Jeesus sanoi Jumalan olevan rakkaus. Minä uskon sen, vaikken uskovainen olekaan. Rakkauden kyky, lahja, kokemus, siinä on jumaluus.
Faith kirjoitti:
On muutakin rakkautta kuin parisuhderakkautta.
On. Mutta jos nimenomaan haluaa jonkun, joka kohtelee sua naisena, joka himoitsee sua, joku jonka kanssa haluat mennä sänkyyn. Ei siinä paljon silloin lohduta, että sinulla on kissa ja kivat kaverit.
On muita isompia murheita, se auttaa.
Ja sitten olen minä kai joskus jollain lailla rakkautta saanut. Kai se loppuelämä sen voimalla menee.
Elämässä on paljon muutakin arvokasta. yhdessä rakennettu elämä ja perhe, yhteinen menneisyys ja eletty elämä, toisesta tietty vanhuuden turva, vakaa ja turvallinen arki. Aina ei tarvitse juosta suurten tunteiden ja rakkauden perässä.
Vierailija kirjoitti:
Elämässä on paljon muutakin arvokasta. yhdessä rakennettu elämä ja perhe, yhteinen menneisyys ja eletty elämä, toisesta tietty vanhuuden turva, vakaa ja turvallinen arki. Aina ei tarvitse juosta suurten tunteiden ja rakkauden perässä.
Minä kyllä kutsuisin tuota yhdessä rakennetun arjen jakamista juuri rakkaudeksi. Ja kaipaan kyllä sitä että olisi vielä joskus joku, jonka kanssa sillä lailla yhdessä elää.
Mitään leiskuvia tunteita en enää halua, niitä kutsun rakastumiseksi, ja niiden vallassa olen käyttäytynyt ihan pönttöpäisesti.
koska rakkautta ei ole olemassa