Verenpaineen hoidossa yksi pilleri vastaa samaa kuin puolen tunnin kävely
Siis reipas kävely, ja jokapäiväinen. Ei mikään himoliikunta. Tosin nykyihmiset on niin laiskoja, että valitsevat sen pillerin haittavaikutuksineen.
Kommentit (33)
Ja niiden vahvuudella ei ole mitään väliä vai? Sama ottaisko 20 mg vai 200mg pillerin.
Joillain pysyy alhaisena, vaikka ei juuri kävelisikään, eli synnynnäisesti.
Sun jutut aiheuttaa verenpainetta. :D
Minulle sanoi nefrologi että koholla oleva verenpaineeni
johtuu siitä että munuaissiirrännäiseni toiminta
alkaa hiipumaan.
Mitä haittavaikutuksia? Ei mulla ole mitään haittavaikutuksia niistä.
Huomaa vastauksista, että kävelyllä on mahtava vastustus.
Täällä myös yksi munuaispotilas. Paineet ovat koholla, vaikka kävelen tai harrastan muuta liikuntaa yli puoli tuntia päivässä ja elämäntavat ovat muutenkin terveelliset.
Jep. Mä olen normaalipainoinen, kolmekymppinen tupakoimaton nainen ja ulkoilen päivittäin lenkkeilemällä koiran kanssa. Syön sekaruokaa kasvispainotteisesti. Ja kyllä, otan pillerini hyvällä omallatunnolla säästyäkseni inhimilliseltä kärsimykseltä ja tadaa, yhteiskuntakin säästää jos ei tarvitse kuntouttaa mua aivohalvauksen jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan sinun aloituksestasi. Oli liian syyllistävä, eikä se perustunut mihinkään faktaan. Oletit että verenpainelääkkeitä syövät ihmiset eivät liiku ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä jälleen kerran.
Minulle on tehty elinsiirto, joka vaikutti elimistöni toimintaan. Sain kantasoluja, jotka paransivat syöpäni.
Liikun päivittäin, mutta verenpaine on korkea.
Minulta lääkäri kielsi kävelyn juuri tuosta syystä. Verenpaine aleni liikaa.
Ok, syökää lääkkeitänne. Mä kävelen.
Vierailija kirjoitti:
Ok, syökää lääkkeitänne. Mä kävelen.
XD!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan sinun aloituksestasi. Oli liian syyllistävä, eikä se perustunut mihinkään faktaan. Oletit että verenpainelääkkeitä syövät ihmiset eivät liiku ollenkaan.
En olettanut yhtään mitään. Mainitsin vain, että puolen tunnin reipas kävely vastaa yhtä pilleriä. Ihan turha laittaa sanoja mun suuhun. AP
Mitä oikein hait tällä aloituksella? Varmasti oletit, että me kaikki vastaajat napsimme sohvalla toisella kädellä sipsejä ja toisella verenpainelääkkeitä.
Tällaisesta aiheesta olisi mielenkiintoisempaa keskustella, jos olisi jotain linkkiä luettavaksi.
Minulla on verenpainetauti joka tulee geeneistä. Se ilmeni jo varhain kun olin hoikka, nuori, hyväkuntoinen, söin hyvin ja harrastin liikuntaa. Se miten kävelen tai mitä syön tai mitä painan ei vaikuta asiaan. Olen todella iloinen lääkityksestä, koska ilman sitä olisin todennäköisesti kuollut esim. aivoverenvuotoon.
Sinänsä kävely on kyllä mukava harrastus, mutta ei se ihan kaikkia asioita korjaa.
Vaikka tuo olisi totta, niin et tullut ajatelleeksi erästä merkittävää seikkaa. Suuri osa verenpainepotilaista ei pysty kävelemään. Ainakaan reippaasti. Mm. vanhukset, liikuntarajoitteiset, vaikeat dementikot.
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittavaikutuksia? Ei mulla ole mitään haittavaikutuksia niistä.
Kaikista lääkkeistä on haittavaikutuksia. Mikään verenpainelääke ei toimi pitkään. Pahimmillaan syöt kolmen lääkkeen kombinaatiota, jossa vaikutustavat liittyvät versiuonien laajenemiseen, munuaisiin ja entsyymeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole henkilö, jolle vastasit, mutta hänen kanssaan samoilla linjoilla siitä, että valtaosa meistä ihmisistä on niin laiskoja ja mukavuudenhaluisia, että sairauksien hoidossa elintapojen muutoksen sijaan valitsee lääkityksen, mikäli mahdollista.
Mielenkiintoista. Voisitko laittaa linkin tutkimuksesta?