Verenpaineen hoidossa yksi pilleri vastaa samaa kuin puolen tunnin kävely
Siis reipas kävely, ja jokapäiväinen. Ei mikään himoliikunta. Tosin nykyihmiset on niin laiskoja, että valitsevat sen pillerin haittavaikutuksineen.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa vastauksista, että kävelyllä on mahtava vastustus.
Ei vaan sinun aloituksestasi. Oli liian syyllistävä, eikä se perustunut mihinkään faktaan. Oletit että verenpainelääkkeitä syövät ihmiset eivät liiku ollenkaan.
En ole henkilö, jolle vastasit, mutta hänen kanssaan samoilla linjoilla siitä, että valtaosa meistä ihmisistä on niin laiskoja ja mukavuudenhaluisia, että sairauksien hoidossa elintapojen muutoksen sijaan valitsee lääkityksen, mikäli mahdollista.
Joopa joo...joka kodin lääkäri se täällä aloituksen väsäs...mikä pätee johonkin ei tee sitä kaikille, vaikka kävelis tie sonnalla ei jokaisen verenpaine siitä putoo ? On eri syitä sairauteen,täs yksinkertaistettiin koko sairaus.
Kun rupesin pelaamaan verenpaine ja lääke lähtivät, syke laski kympillä ja nukun paljon paremmin. Puhumattakaan yleiskunnosta ja vähentyneestä kemikaali määrästä veressä. Jatkakaa nappien kanssa. Lääkeyhtiö kiittää.
Mun mies on liikkunut aina päivittäin. Silti hänellä on ollut nuoresta asti verenpainelääkitys. Asialla ei leikitä, sillä suvussaan on moni mies menehtynyt aivohalvaukseen, jotkut hyvinkin nuorina.
Liikunta ei ole vernpainelääkityksen tarvetta poistanut. Mutta ravinnon hiilarimäärän vähentäminen ja rasvan lisääminen ovat pienentäneet huomattavasti lääkityksen määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittavaikutuksia? Ei mulla ole mitään haittavaikutuksia niistä.
Kaikista lääkkeistä on haittavaikutuksia. Mikään verenpainelääke ei toimi pitkään. Pahimmillaan syöt kolmen lääkkeen kombinaatiota, jossa vaikutustavat liittyvät versiuonien laajenemiseen, munuaisiin ja entsyymeihin.
Olen syönyt täsmälleen samaa lääkettä.. hmm.. yli 30 vuotta. En ole tarvinnut lisälääkkeitä enkä vaihtamista. Mitään haittavaikutuksia ei ole tullut, ellei sellaiseksi lasketa sitä, että olen s*atana soikoon hengissä. SINÄ ap nostat minun verenpainettani. Ole hiljaa.
Verenpainetautikin on aika mystinen. MInulla oli 30-vuotias ystävä, langanlaiha, terveellisesti syövä ja paljon liikkuva nainen. Hän joutui syömään jatkuvaa verenpainelääkitystä kun alapaine oli yli 100 ja yläpaine huiteli jossain lähellä 200.
Asiat eivät ole yksinkertaisia ja mustavalkoisia, rakas aloittaja, eikä lääketiede ole kokoelma taikatemppuja.
Vierailija kirjoitti:
Verenpainetautikin on aika mystinen. MInulla oli 30-vuotias ystävä, langanlaiha, terveellisesti syövä ja paljon liikkuva nainen. Hän joutui syömään jatkuvaa verenpainelääkitystä kun alapaine oli yli 100 ja yläpaine huiteli jossain lähellä 200.
Asiat eivät ole yksinkertaisia ja mustavalkoisia, rakas aloittaja, eikä lääketiede ole kokoelma taikatemppuja.
Aina löytyy poikkeuksia, mutta useimmiten syy kohonneeseen verenpaineeseen johtuu elintavoista, joten kohonnutta verenpainetta voidaan myös hoitaa elintapojen muutoksella. Helpompaa toki on turvautua lääkkeiden "taikaan".
Pitääkin lopettaa käveleminen kokonaan, jos sitten tämä matala verenpaine lähtisi nousuun.
Myös saunominen alentaa verenpainetta, ainakin hetkellisesti ja sressitön elämä, vaikkapa mökkeily.
Kesällä mökillä mun verenpaine ihannelukemissa, saunon puusaunassa joka päivä, istun rannalla.
Kun tullaan kotiin kaupunkiin, verenpaine nousee taas.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkin lopettaa käveleminen kokonaan, jos sitten tämä matala verenpaine lähtisi nousuun.
Joku tässä ketjussa jo mainitsikin, että lääkäri oli antanut sellaisen ohjeen. Liikunnalla on kuitenkin niin paljon hyviä vaikutuksia, etten sinuna lopettaisi. Lakritsin ja suolan sanotaan kohottavan verenpainetta, auttaisiko niiden käytön lisääminen kohtuudella?
hmmm,
Onko ap vielä hengissä?
Vai repeilikö suoni? : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittavaikutuksia? Ei mulla ole mitään haittavaikutuksia niistä.
Kaikista lääkkeistä on haittavaikutuksia. Mikään verenpainelääke ei toimi pitkään. Pahimmillaan syöt kolmen lääkkeen kombinaatiota, jossa vaikutustavat liittyvät versiuonien laajenemiseen, munuaisiin ja entsyymeihin.
No niin syönkin 3 eri verenpainelääkitystä, enkä huomaa mitään sivuvaikutuksia. Pitäiskö tästä olla huolissaan.
Mulla on nuoresta alle 2-kymmpisenä todettu verenpainetauti, mikään kävely tähän tehoa. Tämä menee meidän suvussa isältä pojalle.
Tää oli ihan sun oma arvaus!
Täsmennätkö vielä, mikä lääkeaine ja vahvuus on kyseessä.
Vai luuletko että verenpainelääkkeet on lumepillereitä?
Sä olet niin tyhmä, ettei kanssasi voi keskustella. Mutta muille sanon, että mun kohdalla verenpaineen noustessa on tärkeää ottaa lääke ja levätä, jotta hetkellinen kohonnut alapaine laskee. Sen jälkeen voi rasittaa itseään fyysisesti.