Yrittäjämies alkoi ihmetellä, miksi tuottoisa firma oli luisumassa konkurssin partaalle - Terttu, 75, on syytänyt jo puoli miljoonaa euroa netin ”amerikkalaiselle kenraalimajurille”
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809032201178910_u0.shtml
Ei hemmetti. :D
Varsinkin kun tuo "amerikkalainen kenraalimajuri" on todellisuudessa joukko nigerialaisia miehiä.
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Mulla yksi ystävä tapasi Tinderissä amerikkalaiseksi sotilaaksi esittäytyneen miehen. Nyt hän asuu Yhdysvalloissa sotilastukikohdassa ja on kyseisen upseerin kanssa naimisissa. Niinkin siis voi käydä! Tosin näistä tarinoista poiketen kaveri on nuori ja todella nätti nainen. Keski-ikäisen tädin pitäisi ajatella kaksi kertaa, että onko tämä nyt liian hyvää ollakseen totta. Rahan lähettämisen kohdalla viimeistään pitäisi hälytyskellojen soida. Surullistahan se on, että on niin hirveä tarve tulla rakastetuksi, että haluaa sokeasti uskoa.
On se kumma, että yhdysvaltojen armeijan sotilas on arvoiltaan sellainen ihminen, johon suomalainen nainen voi rakastua. Mitä kiihottavaa on yhdysvaltojen armeijan sotilaassa?
Miksi Terttu on uskonut tuota huijari joukkoa jo 7 vuotta?
Miksei Terttu tarjous itse matkustamaan rakkaansa luo?
Miksi ihmeessä ei saatu edunvalvontaan. Eli miksi lääkärien mukaan hän on ok? Kummallisia lääkäreitä. Eikö voisi tehdä kantelua valviraan?
Eiks me turkulaiset voitais puhua järkeä sille twrtulle Kirjastossa, aina ku se nähdään. Ei uskoisi, mutta kyllästyis häirintään. Vois edes vähän auttaa. Ei vaan ollu kuvaa tertusta.
Mulla on ulkomaalainen puoliso, ja tapaamisemme kuulostaa molempien taustojen takia varmasti ihan keksityltä tarinalta useimmista. Mutta rahaa ei syynätty toisillemme yhtään ennen kuin tavattiin, ja ennen tapaamista kaivelin nettiä ihan kunnolla varmistaakseni, että kaikki hänen kertomansa tiedot pitivät paikkansa.
Eikö tuota tiliä, mihin rahaa lähetetään, voida laittaa tarkkailuun ja esto, etteivät rahat lähde eteenpäin. Terttu on sairas ihminen ja hänen koko rahaliikenne pitäisi kontrolloida ja saattaa valvontaan. Poliisille rikosilmoitus huijareista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Terttu on uskonut tuota huijari joukkoa jo 7 vuotta?
Miksei Terttu tarjous itse matkustamaan rakkaansa luo?
Miksi ihmeessä ei saatu edunvalvontaan. Eli miksi lääkärien mukaan hän on ok? Kummallisia lääkäreitä. Eikö voisi tehdä kantelua valviraan?
Eiks me turkulaiset voitais puhua järkeä sille twrtulle Kirjastossa, aina ku se nähdään. Ei uskoisi, mutta kyllästyis häirintään. Vois edes vähän auttaa. Ei vaan ollu kuvaa tertusta.
Vedätte salaa tietokoneesta töpselin irti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla yksi ystävä tapasi Tinderissä amerikkalaiseksi sotilaaksi esittäytyneen miehen. Nyt hän asuu Yhdysvalloissa sotilastukikohdassa ja on kyseisen upseerin kanssa naimisissa. Niinkin siis voi käydä! Tosin näistä tarinoista poiketen kaveri on nuori ja todella nätti nainen. Keski-ikäisen tädin pitäisi ajatella kaksi kertaa, että onko tämä nyt liian hyvää ollakseen totta. Rahan lähettämisen kohdalla viimeistään pitäisi hälytyskellojen soida. Surullistahan se on, että on niin hirveä tarve tulla rakastetuksi, että haluaa sokeasti uskoa.
On se kumma, että yhdysvaltojen armeijan sotilas on arvoiltaan sellainen ihminen, johon suomalainen nainen voi rakastua. Mitä kiihottavaa on yhdysvaltojen armeijan sotilaassa?
Tämä. Valtaosalla sotilaista ymmärrettävästi huomattavia vaikeuksia sopeutua takaisin siviilielämään työkomennusten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Valtaosalla sotilaista ymmärrettävästi huomattavia vaikeuksia sopeutua takaisin siviilielämään työkomennusten jälkeen.
Elokuvista se johtuu.
Vierailija kirjoitti:
"Tertun mukaan sotilas saapuu Suomeen tulevalla viikolla. Hän kertoo siirtävänsä rahat rakkaalleen lentolippuja varten. Luvassa on romanttisia hetkiä."
Sitten kaikkien yllätykseksi tämä sotilas tosiaan saapuisi Suomeen, ja Terttu voisi vain myhäillä muiden epäilyksille :D
Ei se silti poistaisi sitä tosiasiaa, että Terttu on tehnyt petoksen ja tyhjentänyt yrityksen varat.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kuinka ihmiset voivat olla vieläkin näin tyhmiä, vaikka näistä tapauksista on varoitettu ja kirjoitettu jo vuosia.
Mä taas ihmettelen, miten jonkun rikosen uhrista saa kirjoittaa näin ja joidenkin muiden rikosten ei.
"Tyhmä"
"Varoiteltu"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kuinka ihmiset voivat olla vieläkin näin tyhmiä, vaikka näistä tapauksista on varoitettu ja kirjoitettu jo vuosia.
Mä taas ihmettelen, miten jonkun rikosen uhrista saa kirjoittaa näin ja joidenkin muiden rikosten ei.
"Tyhmä"
"Varoiteltu"
Kaikki keskittyy miettimään mikä Tertussa on vikana. Victimblaiming ei ärsytä ketään. Huijarists ei juuri kukaan kommentoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tyhmä"
"Varoiteltu"Kaikki keskittyy miettimään mikä Tertussa on vikana. Victimblaiming ei ärsytä ketään. Huijarists ei juuri kukaan kommentoi.
Elämä on kovaa ja kovemmaksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tyhmä"
"Varoiteltu"Kaikki keskittyy miettimään mikä Tertussa on vikana. Victimblaiming ei ärsytä ketään. Huijarists ei juuri kukaan kommentoi.
Elämä on kovaa ja kovemmaksi käy.
Juu on. Ihmetyttää vaan tämä ihmisten epäloogisuus. On rikoksia, joista ei saa edes varoitella ketään, kun sekin on jo syyllistämistä... ja sitten toisaalta käyttäydytään näin.
Toivottavasti tajuaa pian, että tuli syydettyä säästönsä huijareille.
Olen viisikymppinen ja saan päivittäin kaveripyyntöjä ja viestejä "amerikkalaismajureilta", "liikemiehiltä" ym. Luonnollisesti vain poistan.
Keski-ikäisiä ja vanhempia ei saisi päästää nettiin eikä faceen ennen kuin käyvät jonkun mediakriittisyyskurssin.
Samoin miehille tulee viestejä "seksikkäiltä nuorilta naisilta". Yllättävän moni uskoo.
Tarvii tolla Tertulla olla päässä vikaa, ettei seitsemän vuoden jälkeenkään tajua, mistä on kyse.
Helppo ratkaisu: videopuhelu. Ei pysty "majuri" siihen ei.
Ei kannata opettaa vanhuksille rahansiirtoa netissä. Menevät seitsenkymppisinä jo aika pehmeälle päästään. Suussa ei ole suodattimia ja miksei se kukkarokin löysty, kun osaa pyytää tarpeeksi ovelasti.
Terttu on valtavan suloinen. Tämä tilanne sekä surettaa, että naurattaa. Onneksi Tertulla on vahvat kotijoukot tukena kaikesta huolimatta. Minä kyllä lapsena estäisin äitiäni toimimasta näin, ottaisin lujasti haltuuni tunnukset ja muut ja antaisin käyttöön käteistä rahaa. Siinäpä sitten veisi minua oikeuteen tai mihin tahansa.
Ei millään pahalla, mutta tätä Iltiksen Terttua tuskin on olemassakaan. Tarinassa on liikaa epäloogisuutta ja omaisten avuttomuutta ollakseen totta. Sinänsä aihe on toki tärkeä, hyväuskoiset, jotka menettävät rahansa huijareille.
Ihmettelen kyllä ettei kyseistä naista saada edunvalvontaan.
On kyllä hienosti pitänyt päänsä, rakkaus on sokea. Itse taas antaisin sitä mitä tilaa, voisin välillä piipahtaa kylässä ja kysäistä, että missäs majuri on, löysikö uuden :)
Tunsin yhden miehen joka odotti morsianta Ghanasta tulevaksi suuren perinnön kanssa. Tietenkin tämä tarvitsi rahaa saapumiseensa. Siellä on kuulemma sääntö että nainen ei saa omistaa rahaa vaan ne pitää mennä miehelle. Olivat menossa kovasti naimisiin...