Voiko vanhojentansseihin mennä etnisessä puvussa
Kun olen ulkomaalaistaustainen niin ajattelin pukeutua siten että asuni korostaisi omaa kulttuuriani.
Kommentit (26)
Wanhat = suomalainen perinne niin ei
Riippuu millaisessa. Jos sopii perus mekkojen kanssa yhteen niin miksipäs ei.
Vanhojen tansseissa on tiukka pukukoode, ne on haejoittelua ja opettelua sitä varten että jos joku heistä pääsee joskus linnanjuhliin. Frakin kanssa on pidettävä ilpaukua ja iltapuvun kanssa frakkia, siitä ei voi joustaa muuten kuin että nuori ei ollenkaan osallistu tansseihin.
Siis olen ajatellut joko saria tai lehengaa (voitte googlettaa niin näette millaisia ovat). Sarin kanssa saattaa olla vähän hankala tanssia, jos se helma on kapea mutta jos hommaan sellaisen jossa se on leveä.
Aloittaja
Minusta tansseissa on aika väljä pukukoodi, joten miksi ei voisi mennä. Etenkin etninen mekko on varmasti aivan hyvä muiden mekkojen rinnalla. Mukavaa vaihtelua vain muiden mekkojen keskelle.
Vierailija kirjoitti:
Siis olen ajatellut joko saria tai lehengaa (voitte googlettaa niin näette millaisia ovat). Sarin kanssa saattaa olla vähän hankala tanssia, jos se helma on kapea mutta jos hommaan sellaisen jossa se on leveä.
Aloittaja
Todennäköisemmin siis lehenga.
Aloittaja
Ja siis mielestäni sopisivat pukukoodiin, eli voin sitten kai mennä? Ja kiitos vastauksista :D
Aloittaja
Googletin lehengan ja wau! Todellakin sopii vanhojentansseihin.
Jos valkoinen tyttö menisi niin olisiko se ap:n mielestä cultural appropriation?
Kuulostaa siltä, että ilman muuta! Varmasti kiva piristys keskenään samankaltaisten prinsessamekkojen seurassa.
Tuo lehenga näyttää tosi hienolta. Nykyäänhän vanhojentansseissa ei juuri näe muuta kuin jenkkityylisiä iltapukuja, niin miksi ei sopisi. Aikaisemmin idea oli se, että pukeuduttiin "vanhoiksi" eli menneitten aikakausien pukuihin. Jos laitat tuon, niin lähetäthän kuvasi iltapäivälehteen, siellä on muistaakseni niitä kuvakoosteita.
Vierailija kirjoitti:
Kun olen ulkomaalaistaustainen niin ajattelin pukeutua siten että asuni korostaisi omaa kulttuuriani.
Voiko maassa josta olet kotoisin, mennä juhliin joissa pukeudutaan esimerkiksi sariin, suomen kansallispuvussa?
En tiedä mikä on etninen puku, mutta olen esim kiinalaisilla nähnyt niitä perinteisiä kiinalaisia silkkipukuja.
Vierailija kirjoitti:
Tuo lehenga näyttää tosi hienolta. Nykyäänhän vanhojentansseissa ei juuri näe muuta kuin jenkkityylisiä iltapukuja, niin miksi ei sopisi. Aikaisemmin idea oli se, että pukeuduttiin "vanhoiksi" eli menneitten aikakausien pukuihin. Jos laitat tuon, niin lähetäthän kuvasi iltapäivälehteen, siellä on muistaakseni niitä kuvakoosteita.
Voin lähettääkin, mutta tanssin vasta 2020 :D Kyselin täältä nyt koska aion etsiä ja säästää rahaa pukuuni jo nyt.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko maassa josta olet kotoisin, mennä juhliin joissa pukeudutaan esimerkiksi sariin, suomen kansallispuvussa?
En usko että kukaan olisi kieltämässäkään, ja en ole nähnyt että vanhojentansseissa suomalaisilla olisi kansallispukuja.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten en nyt ihan hahmota näiden yhteyttä?
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että kukaan olisi kieltämässäkään, ja en ole nähnyt että vanhojentansseissa suomalaisilla olisi kansallispukuja.
Aloittaja
Miksi sinäkään siis pukeutuisit mihinkään "etniseen pukuun"?
Tuskinpa kukaan katsoo vinoon, jos haluaa pukeutua eri tavalla vanhojen tansseihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja
Et sitten esimerkkiä tajunnut. No voisko sieltä mistä olet kotoisin, mennä juhliin joissa kaikilla on esim se sari, niin amerikkalais tyylisessä prinsessamekossa?
Mene mieluummin entisessä puvussa, sopisi teemaan.