Hei, onko noi amiksen kaksoistutkinnot mistään kotoisin,
Kommentit (41)
Korkeakoulujen pääsykokeet ollaan poistamassa eli yo-kokeet ratkaisee jatkossa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulujen pääsykokeet ollaan poistamassa eli yo-kokeet ratkaisee jatkossa kaiken.
Höpö höpö.
Se on totta, että kirjotusten arvosanoilla on ainoastaan merkitystä, päätöstodistuksella ei ole merkitystä. Mutta kyllä pääsykokeet pysyvät. Puolet pääsee sisään yo-todistuksella ja loput tulevat pääsykokeiden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Se on totta, että kirjotusten arvosanoilla on ainoastaan merkitystä, päätöstodistuksella ei ole merkitystä. Mutta kyllä pääsykokeet pysyvät. Puolet pääsee sisään yo-todistuksella ja loput tulevat pääsykokeiden kautta.
Ei se toinen puoli pelkillä pääsykokeilla mene vaan pääsykoe plus yo-arvosanat.
Juuri olin infotilaisuudessa viime viikolla.
Kaksoistutkinnossa lukiota käydään vain raapaisu eli mahdollisuudet kirjoittaa hyvin on olemattomat.
Rahan tuhlausta. Hankit kalliit lukiokirjat, mutta opetusta on niin vähän, että jää sen varaan kuinka paljon jaksat itsenäisesti tehdä. Kirjoituksista on turha hakea sitä juuri ja juuri läipääsyä. Ennemmin tekee amiksen hyvin ja vaikka nettilukiossa opiskelee lukion perusteita.
Minulla on nyt esikoinen lukion ekalla ja olen käynyt kaikki mahdolliset infot. Kyllä se viesti esim opoilta on yksiselitteisesti se, että vaikka teoriassa kaksoistutkinnollakin voi päästä korkeakouluun, käytännössä se on kyllä vaikeaa, ellei mahdotonta. Ainakin Helsingissä se toteutuskin on se, että jumputat (säästöjen takia ilman lähiopetusta) sitä amista ja sitten omien voimiesi mukaan piipahtelet aikuislukiossa, joka on tunnin päässä sieltä amiksesta.
Eli pikemminkin nuori on heitteillä.
Ilman muuta, jos tarkoitus on mennä yliopistoon se lukion käyminen on se juttu. Mutta jos se nuori onkin enemmän amistyyppiä, kannattaako se kaksoistutkinto silloin? Kai niitä aineita voi tulevaisuudessa vaikka halutessaan täydentää, esim. iltalukiossa.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta, jos tarkoitus on mennä yliopistoon se lukion käyminen on se juttu. Mutta jos se nuori onkin enemmän amistyyppiä, kannattaako se kaksoistutkinto silloin? Kai niitä aineita voi tulevaisuudessa vaikka halutessaan täydentää, esim. iltalukiossa.
No miksi sinen ns lukioon menisi ollenkaan, jos ja kun sen joutuu kuitenkin käytännössä käymään kuitenkin uudestaan?
Turhauttavampaa se on paikkailla jotain reikäjuustoa kuin aloittaa sitten myöhemmin ihan tuore uusi koulu.
Siis halutessaan lisäillä kursseja. Meidän tenava ei ainakaan vielä ysillä osannut päättää mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis halutessaan lisäillä kursseja. Meidän tenava ei ainakaan vielä ysillä osannut päättää mitä haluaa.
Mitä tarkoitat "kurssien lisäilemisellä"?
No en minä tätä reikäjuustoteoriana näe, vaan niin että sitten vanhemmuuttaan ja viisauttaan pääsee vähemmällä. Osa jo tehty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Kaksoistutkinnossa lukiota käydään vain raapaisu eli mahdollisuudet kirjoittaa hyvin on olemattomat.
Mitä tekemistä lähiopetuksella on kirjotuksissa selviämisen kanssa? Minä kun aikanani kävin lukion, niin lintsasin puolet. Ja kirjoitin M:n. En olisi yhtään paremmin kirjoittanut vaikka olisin ollut läsnä enemmän. Lukea voi itsekin.
Sama täällä, saksan tunnit oli aina aamuisin ja niille en "ehtinyt" M tuli kaikkien yllätykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Mitä tekemistä lähiopetuksella on kirjotuksissa selviämisen kanssa? Minä kun aikanani kävin lukion, niin lintsasin puolet. Ja kirjoitin M:n. En olisi yhtään paremmin kirjoittanut vaikka olisin ollut läsnä enemmän. Lukea voi itsekin.
Juu, juu. Ja sinä olet kirjoittanut koska?
M on vessapaperia nykyään, jos mielit korkeakouluun.
Ihan aiheeton kommentti tuo ylläoleva.
Vierailija kirjoitti:
Ihan aiheeton kommentti tuo ylläoleva.
Mikä niistä?
Vierailija kirjoitti:
34.
Millä lailla se on aiheeton?
Siinä vain todetaan että sinun kokemuksesi viime vuosituhannelta eivät ole enää valideja.
Ja että M on yhtä tyhjän kanssa nyt jos haluaa korkeakouluun. Sillä ei todellakaan pääse suoraan, eikä se tarjoa tarpeeksi hyvää pohjaa ja pisteitä sinne pääsykoepuolelle.
Kun siitä ei ole ollenkaan kyse, lue se viesti uudelleen(ei ollut minun viestini).
ja ymmärtääkseni M.n paperit on ihan kelpo tavaraa tänäkin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Kun siitä ei ole ollenkaan kyse, lue se viesti uudelleen(ei ollut minun viestini).
ja ymmärtääkseni M.n paperit on ihan kelpo tavaraa tänäkin päivänä.
No sinä ymmärrät väärin. Pääsy muuttuu 2020 ja sen jälkeen yli puolet menee yo-todistusten perusteella. M on siinä porukassa vessapaperia. Ja se toinen puoli menee todistus plus pääsykoe -periaatteella ja siinäkään se M ei riitä yhtikäs mihinkään.
Ei niitä omia muisteloja kannata aina estoitta tarjoilla.
Ja mitä tulee siihen teoriaan, että joku oppilas joka ei mene lukioon sitten itsekseen amiksen ohella suvereenisti lukaisisi ällän paperit... Juupa. Ja lehmät lentää.
Eipä se lukion osuus kovin kummoinen ole kaksoistutkinnossa. Omaa aktiivisuutta saa olla todella paljon, jos kirjoituksista haluaa hyviä arvosanoja, tai ylipäätään läpi. Itse siis tein kaksoistutkinnon muutama vuosi sitten eikä se oikeasti tuntien ja kotitehtävien osalta antanut ollenkaan tarpeeksi valmiuksia kirjoituksiin. Pääsin läpi, mutta aika rimaa hipoen. Amiksen puoli oli ok, tosin aika löysää (lyhyet päivät ja osa näytöistä ihan vasemmalla kädellä läpi).