Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset luulevat kasvissyöjien haluavan syödä mausteetonta ruokaa?

Vierailija
02.09.2018 |

Olen kasvissyöjä olen tänään ollut auttamassa muutossa. Tilasimme pizzat ja minä pyysin itselleni kasvispizzaa sen enempää netissä olevaan listaan perehtymättä. Tässä pizzassa ei maistu mikään muu kuin valkoinen vehnäjauho ja juusto. Täytteenä on tomaattipyree, punasipulirenkaat ja paloiteltu tomaatti.

Olisin varmaan saanut erikseen tilaamalla valkosipulia, pippuria, oliiveja ja ehkä myös yrttejä tähän pizzaan.

Kotonakin saan parempaa pizzaa kun hauduttelen kastikkeen Muttista, oreganosta, basilikasta, valkosipulista ja pippurista. Taikinan teen ohjeiden mukaan mahdollisimman ohueksi ja teen yleensä uunipellillisen pizzaa. Laitan taikinan päälle Muttista haudutetun kastikkeen (se tiivistyy kauan haudutettuna pyreen paksuiseksi), puolitettuna oliiveja, puolitettuna minitomaatteja, punasipulisuikaleita ja kevyesti juustoa päälle. Valmiin pizzan päälle lisään vielä basilikanlehtiä.

Nyt palan mautonta pizzaa syötyäni luovutan loput pizzasta muille. Hekään eivät osaa vastata siihen miksi kasvissyöjien kuvitellaam haluavan maustamatonta ruokaa. Olen törmännyt maustamattoman kasvisruokiin monissa eri paikoissa ympäri Suomen.

Teen itse kotona paljon ruokaa enkä todellakaan pelkää ruoan maustamista. Onko vika minussa vaiko kasvisruokien myyjissä jos maustamattomuus on jonkinlainen normi alalla?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Mutti ole parasta tomaattimurskaa:)

Onhan ollut sokkotestejä:)

Vierailija
2/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis kasvisruoka mitä oot syönyt muualla kuin kotona, ollut aina maustamatonta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipitserian vegetarjonta on oikein maukasta. Tervetuloa Järvenpään Jamppaan! Huom, siellä on myös maukkaat pitsamiehet. Ihana partavesi, ihanat mustat silmät, mmmmmmmmmmmm.

Vierailija
4/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä muitakaan pizzoja erikseen sen kummemmin maustella ilman erityistä pyyntöä.

Vierailija
5/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaaja ei syö kasvisruokaa, hän on ehkä ottanut listasta sen ensimmäisen kasvisvaihtoehdon.

Vierailija
6/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruoka on monessa paikassa se vihoviimeinen rimanalitus, koska kasvissyöjäasiakkaan on pakko ottaa se jos kaikissa muissa vaihtoehdoissa on lihaa. Kasvisvaihtoehto menee aina kaupaksi vaikka olisi kuinka huono.

Vierailija
7/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruoka on monessa paikassa se vihoviimeinen rimanalitus, koska kasvissyöjäasiakkaan on pakko ottaa se jos kaikissa muissa vaihtoehdoissa on lihaa. Kasvisvaihtoehto menee aina kaupaksi vaikka olisi kuinka huono.

Niin ja vielä se, että usein se ainoa kasvisruoka on niin aneeminen, että sitä ei takuulla sekasyöjä ota. Mikä on todella harmi koska kaikille tekisi hyvää syödä vähemmän lihaa.

Vierailija
8/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja vielä se, että usein se ainoa kasvisruoka on niin aneeminen, että sitä ei takuulla sekasyöjä ota. Mikä on todella harmi koska kaikille tekisi hyvää syödä vähemmän lihaa.

Onko vegaaniruoka sitten parempaa. Monen sekasyöjätuttuni olen kuullut kehuvan viimeaikoina vege-vaihtoehtoa jonka on valinnut ystävän suosituksesta. Ja se vegaani ei ole edes ollut paikalla, joten tuskin oli mielistelyä.

Vierailija
9/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulostaa yhtä oudolta kuin se, että gluteenitonta ruokaa yritetään väkisin tehdä kasvisruuaksi. Olen lihansyöjä, allerginen monille kasviksille, enkä ole valinnut keliakiaa vapaaehtoisesti.

Vierailija
10/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se Mutti ole parasta tomaattimurskaa:)

Onhan ollut sokkotestejä:)

Mikä oli testiykkönen. Oon ihan tomaattimurskahullu, käytän sitä paljon ruuanlaitossa. Mieluiten tekisin itse, mutta maustamalla ja kokoonkeittämällä saa ihan hyviä . Mutta mikä siis on ykkönen?

Tuota Muttiahan suosittelevat ammattilaisetkin.

Vierailija
11/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kasvisruokahan ei saa olla hyvänmakuista, muuten siinä on jotain epäterveellistä joka laittaa sen maistumaan hyvältä. Näin mulle ainakin on sanottu, kun olen tykännyt jostain kasviseineksen mausta.

Vierailija
12/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kasvisruoka on parantunut niiden 12 vuoden aikana, jotka olen ollut kasvissyöjä. Monessa paikassa nykyään on oikein mallikasta kasvisruokaa. Ja sitten on taas ne paikat, joissa ainoana kasvisvaihtoehtona on ns. kasvisgratiini, oikeastaan siis pakastevihannekset, joita sekasyöjät ottavat lisukkeeksi. (Kokemus tältä kesältä Pohjois-Suomesta.) Muuten olen kyllä viime aikoina saanut ihan kelpoa kasvisruokaa useimmissa paikoissa.

Vierailija
13/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaan usein kasvispizzoja, vaikka en ole kasvissyöjä. Ei minusta niissä ole pääsääntöisesti mitään vikaa. Mutta jos valitsee vain mietoja kasviksia, sitten saa mitä tilaa. Tomaatti on tylsä täyte ja yhtä mauton se on lihansyöjänkin pizzassa. Sopii salaattiin, ei pizzan päälle. Se tekee pizzasta mauttoman. Kun taas paprika mielestäni on hyvää sellaisenaan, kunhan mukana on muutakin. Kastike on kyllä kaikille sama, kuten myös juusto ja oreganoa ei nykyään enää laiteta valmiiksi, jos ei sitä pyydä.

Vierailija
14/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuollaisessa paikassa mausteita laitetaan lihaakaan sisältäviin pitsoihin. Makua tulee valmiiksi suolaisista täytteistä. Olen esim. syönyt täysin mautonta kanapitsaa ja oppinut siitä että aina pitää olla salamia, auraa, fetaa tai jotain muuta suolaista mukana. Kotona teen usein kasvispitsaa kun saa itse tehtyä maistuvaa.

Vierailija
15/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannattanut vilkaista listaa? Pizzerioissa on vaikka mitä kasvistäytevaihtoehtoja, mistä saa rakennettua valintansa mukaan joko maukkaan tai aneemisen tuotoksen. Ja mausteet, ml. valkosipuli yleensä valitaan itse jos ne halutaan.

Vierailija
16/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin tasokas paikka muutenkaan, jos pizzan päälle laitetaan tomaattipyrettä. Mahtoiko muidenkaan pizzat maistua juuri miltään?

Vierailija
17/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä tilannut kasvispoitsoja ja olut tyytyväinen. Valitsen ne ruoka-aineet mistä tykkään. 

Vierailija
18/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa suomalaisista nauttii ruokansa suht mauttomana, yhä.

Jos erehtyy mausteita käyttämään, niin kyllähän sapuskaa jää käsiin. Ellei se mauste ole suola, jota voi käyttää överisti. Sitten ruoka on ollut ihan älyttömän hyvää.

Vierailija
19/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tilaan usein kasvispizzoja, vaikka en ole kasvissyöjä. Ei minusta niissä ole pääsääntöisesti mitään vikaa. Mutta jos valitsee vain mietoja kasviksia, sitten saa mitä tilaa. Tomaatti on tylsä täyte ja yhtä mauton se on lihansyöjänkin pizzassa. Sopii salaattiin, ei pizzan päälle. Se tekee pizzasta mauttoman. Kun taas paprika mielestäni on hyvää sellaisenaan, kunhan mukana on muutakin. Kastike on kyllä kaikille sama, kuten myös juusto ja oreganoa ei nykyään enää laiteta valmiiksi, jos ei sitä pyydä.

Tomaatti on lisäksi tosi vetinen. Tilasin joku aika sitten pizzan tuoreella mozzarellalla ja kirsikkatomaateilla ja pizza oli yhtä haaleaa vesilillua.

Vierailija
20/35 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"valkosipulia, pippuria, oliiveja ja ehkä myös yrttejä tähän pizzaan."

Missään lähiöpizzeriassa ei moisia pyytämättä (jos sittenkään) saa mihinkään pizzaan. Miksi sitten saisi kasvispizzaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi