Tyttären nimeksi Vadelma?
Meille syntyi tyttö 23.8. ja olisi hyvä syy antaa nimeksi Vadelma.
Eka nimi se ei olisi.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (33)
Lempinimemä Vattu. Ja sittenhän ei tarvita paljoakaan mielikuvitusta arvaamaan mihin muotoon se vääntyisi.
Toisena nimenä menettelee, kutsumanimenä ei, juuri tuon lempinimen takia.
Kannatan! Täällä on aiemmin ehdotettu mm. nimiä Nöyrä, Kakukas, Tapatti ja Pieroperkiä. Tuo on parempi kuin yksikään niistä; kuulostaa melkein nimeltä.
Itse antaisin nimeksi esimerkiksi:
Vapaa Ukraina Vadelma
Etelän Hetelmä Vadelma
Tuupo Vaara Vadelma
Pirkko Venho Vadelma
Anna mieluummin nimeksi latinankielinen versio Rubus Idaeus. Tai Ruby Ida niin on tytöllä helpompaa maailmalla.
Sinänsä kiva nimi, mutta koska koulumaailma on niin raadollinen, että kiusaamisen syyksi voi riittää nimikin, en antaisi lapselle nimeä, joka tarkoittaa jotain. Se on liian helppo kohde kiusaajille.
t: nimen takia koulukiusatuksi joutunut
Lapseni toinen nimi on Vadelma, eikä ole koskaan saanut yhdeltäkään lapselta/nuorelta kuulla kuittailua... aikuisilta ainoastaan.
Vadelma on tosi hieno nimi ja juurikin jonain muuna kuin ensimmäisenä nimenä olis hyvä. Oon miettinyt että itse ottaisin lisää nimiä ja Vadelma yks vaihtoehto mutta sen vois yhdistää - johonkin muuhun nimeen.
Nam, tykkään vadelmoista tosi paljon, imeskelen ja nuoeskelen niitä koko kesän. En siis tarhavadelmia, vaan puskassa kasvavia vadelmoja.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavien kesken Vattu
Ja koulussa kiusataan vattu-v-ttu
Tuttavien kesken Vattu