Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären nimeksi Vadelma?

Vierailija
02.09.2018 |

Meille syntyi tyttö 23.8. ja olisi hyvä syy antaa nimeksi Vadelma.
Eka nimi se ei olisi.
Mitä mieltä olette?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei. Ja itse laittaisin ainoaksi nimeksi, jolloin olisi vielä arvokkuutta. Vadelma Möttönen. Ihan mahtava. Ja mitä Vattuun tulee, niin entä sitten? Jokuko oikeasti jaksaa miettiä jotain "syön vadelmia, eli vattuja, hihhihhih." ?

Vattua käytetään ihan yleisesti vadelman lyhenteenä ja lempinimenä. Ei sellaista nimeä jota ei kukaan vääntäisi. Veljeni on Jussi, arvaatte varmaan miten vääntyi yläasteella? Arvatkaapa vielä haittasiko? Ei. 

Vierailija
22/33 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Karviainen tai Herukka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi nätti etunimenäkin.

Vierailija
24/33 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas nimi on sitten Pi.

Vierailija
25/33 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelma toisena tai kolmantena nimenä Ok, en antaisi etunimeksi. Jotenkin omaan korvaan Ok nämä Kaneli, Kirsikka, Meri, Tuuli, Ruska, Pyry jne luontonimet.

Vierailija
26/33 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vattu puska siitä saattaa vääntyä, mutta on minusta kaunis tuo Vadelma, on vielä mun lempimarja....

Miten olis yhdysnimi:

Lotta-Vadelma

Vierailija
27/33 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa laittaa lapselleen moisia yhdistelmiä, kokeile ekana itselle.

Muuta se sun Tiina etunimiksi Vadelmaksi.

Mieti sitten lisää.

Vierailija
28/33 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä kasvien ym. nimiä. Nimikalenteri täynnä kauniita ihmisten nimiä.

Vierailija
29/33 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaajien suussa kääntyy V*ttu-Vatuksi tai jotain muuta sellaista.

Vierailija
30/33 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vattu puska siitä saattaa vääntyä, mutta on minusta kaunis tuo Vadelma, on vielä mun lempimarja....

Miten olis yhdysnimi:

Lotta-Vadelma

joo voi kauheeta,Vattu,mites sun puskas voi ...ja niin edellees kaikkee härskiä

voi vi**u Vattu minkä teit

ja Vadelmaveneestä sais kans varmaan kuulla

Kauhea nimi ei lasta kasvata vahvaksi

Vierailija
31/33 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä kiva nimi, mutta koska koulumaailma on niin raadollinen, että kiusaamisen syyksi voi riittää nimikin, en antaisi lapselle nimeä, joka tarkoittaa jotain. Se on liian helppo kohde kiusaajille.

t: nimen takia koulukiusatuksi joutunut

Minulla on 4 lasta, joilla on luontoaiheiset nimet. Ainut nimiongelma, mikä on koulumaailmassa ollut, oli se, kun rehtori ei oppinut kolmessa vuodessa tyttäreni nimeä. Tytär oli erään asian tiimoilta jonkin aikaa jopa päivittäin tekemisissä rehtorin kanssa, ja aina tämä nainen luetteli kaikki samaa tarkoittavat ja samankaltaiset nimet, mitä muisti, mutta ei sitä tyttäreni nimeä. Päättötodistusta jakaessaan sentään osasi lukea nimen oikein siitä paperista. Tyttäreni nimi on ko. kasvin suomenkielinen nimi.

Vierailija
32/33 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä kiva nimi, mutta koska koulumaailma on niin raadollinen, että kiusaamisen syyksi voi riittää nimikin, en antaisi lapselle nimeä, joka tarkoittaa jotain. Se on liian helppo kohde kiusaajille.

t: nimen takia koulukiusatuksi joutunut

Minua kiusattiin vaikka nimeni on ihan tavallinen. Ei kannata elää noin että rajoittaa itseään ettei kiusata. Suomalaiset on just tollasia, ei vaan tehdä mitään erikoista ettei joku ala kiusaamaan. Pätee ihan kaikkeen elämässä, huoh.

Vadelma on kiva nimi, mutta etunimeksi jotain tavallisempaa ehkä? Ei kiusaamisen takia vaan että on sitten valinnanvaraa

Vierailija
33/33 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi. Olen törmännyt kerran aikaisemmin siihen, että tytöllä oli toisena nimenä Vadelma.