Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen rooli kotitöissä

Vittuuntunut
02.09.2018 |

Olen huomannut, että mieheni olettaa minun tekevän kaikki kotityöt kotona töitteni lisäksi. Jos hän joutuu tekemään jotain kotitöitä, jos nyt vain en jaksa joku päivä oikeasti ja koskee päähän tms, alkaa hirveä kiroaminen ääneen esim. tiskatessa. En tiedä yrittääkö luoda tällä minulle syyllistystä siitä, että hän joutuu tekemään kotitöitä sillä kerralla, vaikka joutuisi vain kerran kuussa tekemään niitä pakollisia kotitöitä. Sitten hän valittaa, että töissä on rankkaa, vaikka minä teen määrällisesti enemmän töitä ja työmme on raskausasteeltaan aika samaa luokkaa. Onko minulla syy tässä asiassa suuttua, koska en vain jaksa sitä tuhinaa ja kiroilua, kun hän joutuu kerrankin tekemään jotain.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslapsi. Älkää hankkiko lapsia, tulet olemaan lirissä.

Vierailija
2/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suutu. Muuttakaa eri asuntoihin, niin kumpikin hoitaa oman lääninsä. Kun yhteisen kodin hoitaminen ei yhdessä suju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei vielä olekaan. Muuten pidän miehestäni ja hän on ihana, mutta tuo asia pistää rasauttamaan hermoni useasti. En kyllä koskaan mainitse mitään hänen kiroamisestaan tai muustakaan, vaan pysyn hiljaa. Pitäisikö siitä mainita?

Ap

Vierailija
4/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette tee vähemmän kotitöitä? Olettehan yhdessä sopineet, ettei ns. omaa aikaa saa käyttää taloustöihin? Jokaisesta taloustöihin käytetystä liikatunnista seuraa rangaistuksena yksi tunti enemmän omaa aikaa seuraavalla viikolla.

Kun sain vaimoni suostumaan tähän, parisuhteemme on alkanut suorastaan kukoistaa. Taloustöitä saa tehdä maksimissaan 7 h viikossa, eli keskimäärin tunnin päivässä. Oman ajan käyttö esim. siivoamiseen on kielletty. Tämä pakottaa priorisoimaan, kuinka pakkomielteisesti niiden näkymättömien pölyhiukkasten kimppuun kannattaa rynnätä.

Vaimo stressaa paljon vähemmän nyt. Seksiäkin on enemmän!

Vierailija
5/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei vielä olekaan. Muuten pidän miehestäni ja hän on ihana, mutta tuo asia pistää rasauttamaan hermoni useasti. En kyllä koskaan mainitse mitään hänen kiroamisestaan tai muustakaan, vaan pysyn hiljaa. Pitäisikö siitä mainita?

Ap

Meinaat sitten olla hiljaa loppuelämäsi ja antaa äijän lusmuilla ja kirota? Vai luuletko että se jotenkin itsestään korjaa tapansa?

Mä en asuisi kenenkään kanssa, joka a. ei tekisi oma-aloitteisesti ja tasa-arvoisesti kotitöitä, ja b. kiroilisi ja huutaisi mulle.

Vierailija
6/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Tutkimusten mukaan miehet tekevät enemmän ansiotyötä (pidempää päivää, vastuullisemmat tehtävät ja raskaampi työ keskimäärin) ja tekevät enemmän myös kotitöitä.

Vierailija
7/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mainitsemisesta/huomauttelusta/nalkuttamisesta ei ole mitään hyötyä. Ennemmin ehkä kannattaisi käydä kunnon keskustelu asiasta. Onko hän sitä mieltä että kotitöiden tekeminen kuuluu vain sinulle ja jos niin miksi?

Vierailija
8/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Tutkimusten mukaan miehet tekevät enemmän ansiotyötä (pidempää päivää, vastuullisemmat tehtävät ja raskaampi työ keskimäärin) ja tekevät enemmän myös kotitöitä.

Saisinko linkin tutkimukseen, jonka mukaan juuri ap:n mies tekee enemmän kotitöitä kuin hän? Kiitos!

Vierailija
9/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies osa-aika töissä, minä kokoaika töissä. Ja jos mieheni tekee kerran kuussa kotitöitä, niin ok, jos se on sinusta enemmän kuin mitä minä teen.

Ap

Vierailija
10/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuuntunut kirjoitti:

Olen huomannut, että mieheni olettaa minun tekevän kaikki kotityöt kotona töitteni lisäksi. Jos hän joutuu tekemään jotain kotitöitä, jos nyt vain en jaksa joku päivä oikeasti ja koskee päähän tms, alkaa hirveä kiroaminen ääneen esim. tiskatessa. En tiedä yrittääkö luoda tällä minulle syyllistystä siitä, että hän joutuu tekemään kotitöitä sillä kerralla, vaikka joutuisi vain kerran kuussa tekemään niitä pakollisia kotitöitä. Sitten hän valittaa, että töissä on rankkaa, vaikka minä teen määrällisesti enemmän töitä ja työmme on raskausasteeltaan aika samaa luokkaa. Onko minulla syy tässä asiassa suuttua, koska en vain jaksa sitä tuhinaa ja kiroilua, kun hän joutuu kerrankin tekemään jotain.

Minkäköhän verran mahtaa olla sellaisia hommia, jotka sinä olet sälyttänyt hänen harteilleen ns. miesten hommina.

Vierailija
11/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahah sikamiesjuttu.

0/5 ei erityisen omaperäinen

Vierailija
12/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette tee vähemmän kotitöitä? Olettehan yhdessä sopineet, ettei ns. omaa aikaa saa käyttää taloustöihin? Jokaisesta taloustöihin käytetystä liikatunnista seuraa rangaistuksena yksi tunti enemmän omaa aikaa seuraavalla viikolla.

Kun sain vaimoni suostumaan tähän, parisuhteemme on alkanut suorastaan kukoistaa. Taloustöitä saa tehdä maksimissaan 7 h viikossa, eli keskimäärin tunnin päivässä. Oman ajan käyttö esim. siivoamiseen on kielletty. Tämä pakottaa priorisoimaan, kuinka pakkomielteisesti niiden näkymättömien pölyhiukkasten kimppuun kannattaa rynnätä.

Tämä on hyvin keksitty. Moni nainen on ihan hirveä diktaattori kotona. Miehelle kelpaisi rennompikin järjestys mutta EIIII pitää toimia naisten halujen mukaan. Aina.

Se on miehenkin koti.

Vierailija
13/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihan oikeasti viitsi ap. Oon nainen, mutta ärsytit mua heti ensi viestistä. Kuulostat ruikuttajalta ja marttyyrilta ja näet asiat aina vain sun kannalta. En usko puoliakaan siitä mitä kirjoitat.

Jos tosiaan mies olisi tuollainen sika, niin miksi hänet valitsit! Miksi roikut yhä hänessä kiinni?

Kiinnostais tietää miten mies sut näkee.

Vierailija
14/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiselvä provo ja miestenvihaajat pistävät viestiä tulemaan allit innostuksesta täristen.

Vierailija
15/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
16/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Keskimäärin miejet tosiaan tekevät enemmän palkkatöitä, mutta kotitöistä suomalaismiehet tekevät keskimäärin vain 40%, naiset tekevät 60%. Näet luvut tämän jutun grafiikasta.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201704172200103825_ul.shtml

Ja yksilöt ovat aina eri asia kuin keskimääräisyydet. Ap:n parisuhteessa noin.

Vierailija
17/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se hyvä, että Ap kerroit, että miehesi on muutoin ihana, en tiedä miten tämä ihanuus ilmenee, mutta hyvä niin. Muutoin saattaisi olla hieman kateellinen. - Tai ehkä syy on vain ja yksin minussa hallitsen kotiaskareeta puuhat, enkä pidä niiden tekmisestä kummempaa ääntä. Mutta en vastaavasti muutoin luulatvammin kykene olemaan ihana, kun olen pysynyt ja elänyt sinkkuna jo vuosia. - Toisaalta miksi minä ketään haluaisinkaan sotkemaan paikkoja.

Vierailija
18/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloittajaa. Kumpi siinä nyt häiritsee enemmän, se miehen kiroilu vai se, että hän ei tee kotitöitä?

Ymmärrän että kotityöt eivät ole herkkua, joten niitä tehdessä saa kiroilla ihan vapaasti, mutta vuorollaan ne kumminkin täytyy tehdä sen jonka vuoro on. En ikinä suostuisi systeemiin, jossa toinen laistaa osuudestaan.

Ettet vain itse passaamisellasi olisi opettanut miestä liian hyvälle? Ja miksi siihen kiroiluun pitää etsiä jotain taka-ajatuksia. Miestä pännii kun hän joutuu tekemään kotitöitä, se on selvä, mutta miksi sinun pitää olettaa, että hän yrittäisi syyllistää sinua? Itse sitä syyllisyysttä taidat tuntea.

Vierailija
19/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta, niin ei voi kuin sanoa, että ap on kyllä ihan itse soppansa keittänyt. Eihän tuollaiseen pidä alkuunkaan suostua! Äijä ulkoruokintaan ja heti. Ihan sama, miten kiva "muuten" on, tuollainen tyttöystävän orjuuttaminen ja aliarvostus on törkeää.

Vierailija
20/26 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvin keksitty. Moni nainen on ihan hirveä diktaattori kotona. Miehelle kelpaisi rennompikin järjestys mutta EIIII pitää toimia naisten halujen mukaan. Aina.

Se on miehenkin koti.

Minä olen ruvennut ottamaan rennosti, mutta kelpaako se miehelle? Ei, mies ihmettelee, miksi roskikset on täysiä ja miksi kahviroiskeita ei ole pyyhitty lattialta. En ole ollut aiemminkaan kovin ahkera siivoaja, mutta nyt olen laittanut hommat minimiin. Lattiat luutusin viime jouluksi ja ikkunat pesin pari vuotta sitten. Ne on kyllä aika ällön näköiset, varsinkin keittiön ikkuna, kun se on täynnä kärpästen jäännöksiä. Yritän kestää, koska rentous on se juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän