Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yksinäinen läski sinkku ja tilasin juuri itselleni perhepizzan.

Vierailija
02.09.2018 |

Haluatko kysyä jotakin?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljä kertaa nolla on nolla. Tuhat kertaa nolla on nolla! Miten muka voi olla yksi, kun ei voi siis olla! t. ap. jonka pizza ei oo vieläkään tullut - onkohan täällä muitakin krapulapizzan odottajia sitten paljonkin:(

Vierailija
42/52 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa luku, mukaan lukien nolla, potenssiin nolla on aina yksi. Sen voi kokeilla myös Open officella laittamalla ruutuun näin: =0^0 Vastaus on yksi.

Mut eihän siinä oo mitään järkee sit? Kuka niin oon päättänyt?

Matemaatikot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi päädyit perhepizzaan etkä kahteen tavalliseen?

No kun tykkään niin Operasta:)  ap.

Vierailija
44/52 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vitussa 0 = 1

Vierailija
45/52 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa luku, mukaan lukien nolla, potenssiin nolla on aina yksi. Sen voi kokeilla myös Open officella laittamalla ruutuun näin: =0^0 Vastaus on yksi.

Matemaatikot.

En ole mikään matemaatikko, mutta ei se kyllä aivan noin taida mennä. Kaikilla muilla luvuilla, paitsi juuri nollalla, nollas potenssi on 1 (esim. 8^0=1). Nolla potenssiin nolla on yhtä kuin "ei mitään korotettuna ei mihinkään", joten vastaus on nolla. Samoin kun 0^2=0 jne. Koska "nollaa ei ole", sitä ei voi potensseihin korottaa.

Tekee mieli pitsaa. Pitäisköhän lähteä kaupungille syömään...

Vierailija
46/52 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, ei vieläkään pizzaa tullut.  en  kestä kohta enää:((( ap.

Vierailija
47/52 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on nolla potenssiin nolla?

Lukua ei ole määritelty. 0^0 = 0/0 ja nollalla jaettavia lukuja ei ole määritelty.

Vierailija
48/52 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matemaatikot.

En ole mikään matemaatikko, mutta ei se kyllä aivan noin taida mennä. Kaikilla muilla luvuilla, paitsi juuri nollalla, nollas potenssi on 1 (esim. 8^0=1). Nolla potenssiin nolla on yhtä kuin "ei mitään korotettuna ei mihinkään", joten vastaus on nolla. Samoin kun 0^2=0 jne. Koska "nollaa ei ole", sitä ei voi potensseihin korottaa.

Tekee mieli pitsaa. Pitäisköhän lähteä kaupungille syömään...

Jatkan tähän nyt vielä omaa pohdintaani. Periaatteessa 0^0=1 voisi päteäkin, koska mun tajuamisen mukaan tuo nollas potenssi on juuri luku itsessään, eli vaikka "1 kappale lukua 8 on 8^0", jolloin luku 8 ei ole korotettuna mihinkään potenssiin. Vaikka nollan nollas potenssi on yksi, se ei silti tavallaan ole numero 1, sillä tavalla että se olis vaikka konkreettisesti jonkin asian lukumäärä. Tää on enempi semmonen filosofinen kysymys, kuin sovellettavissa käytännön elämään.

Vierailija
50/52 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeämielisistä juoruista ja huhupuheista huolimatta minun potenssiani ei vaivaa mikään vaan salkoni seisoo ylväänä kuin tammi.

t. Pertsa 56

Vierailija
51/52 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täytteitä tilasit?

Vierailija
52/52 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä täytteillä otit?