Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten noin köytännössä tanssipaikoilla tulee toimia, jos parinmuodostus myös, tai oikeastaan pelkästään, tavoitteena?

Vierailija
02.09.2018 |

Tuleeko hakea jatkuvasti sitä kiinnostuksen kohteena olevaa vai välillä muitakin? Tuleeko ote/kosketus olla jotenkin erilainen, jos on kiinnostunut naisessa tanssin lisäksi muustakin? Voiko jatkoja ehdottaa jo ennen illan loppua vai tuleeko vasta illan lopussa pyrkiä ”pääsemään saatille”?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita lukea sitä vastapuolta, jos on myös kiinnostunut, ehdota taukoa tanssista juomien merkeissä (kahvitauko). Jos vastapuoli on seuraa vailla ja kiinnostunut sinusta, todennäköisesti suostuu. Jos ei, niin kieltäytyy kohteliaasti.

Vierailija
2/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä vähän siinä tanssiessakin kokeilla jotenkin hienovaraisesti että tykkääkö jos kosketat vähän pidempään....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sä vähän siinä tanssiessakin kokeilla jotenkin hienovaraisesti että tykkääkö jos kosketat vähän pidempään....

Tanssissa vieraan kanssa kädet pidetään kurissa.

Vierailija
4/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kantaa tuohon otteeseen/kosketukseen: tanssi normaalisti tanssina ja joskus myöhemmin sen jälkeen sitten lääpitään erikseen jos on aihetta (mutta ei ehkä vielä siellä tanssipaikallakaan edes mielellään). Itselläni menisi välittömästi liinat tiskiin, jos mies alkaisi hiplailemaan minua tanssin aikana tai painamaan minua liian lähelle itseään tai jotain vastaavaa. Siinä vaiheessahan sitä ollaan vielä toisilleen tuntemattomia, niin pitäisi kyllä ihan riittää se että ylipäätään ollaan lähekkäin ja kosketaan toisiin normaalien tanssiotteiden tavoin.

Tanssiin voi hakea muitakin, mutta itse katsoisin kiinnostuksen määrän vähän siitäkin että kuka hakee ja ketä eniten. Eli jos haet naapurin Elinaa tanssiin enemmän kuin minua, niin käsitän että olet kiinnostuneempi Elinasta kuin minusta. Mutta siis toki saa hakea muitakin tanssiin, ei kai siinä. Tai jos haluat pelata varman päälle etkä ole niin siitä varsinaisesta tanssista innostunut, niin hae vain sitä kiinnostuksen kohdetta tanssiin muutaman kerran. Tässä mulla on nyt sitten ihan erilaiset tanssipaikat kuin lähikapakan tanssilattia mielessä, tarkennetaan kuitenkin. Ehkä siellä lähikapakassa ei kannata hakea jokaista daamia tanssimaan, se ei ole tyylikästä. Mutta oikeilla tanssilavoilla pääasia on tanssiminen, joten siellä homma on eri.

Illan lopussa saatille pyytäminen on vähän epätoivoista ja kliseistä... En itse suostuisi, jos en olisi jo jutellut kyseisen henkilön kanssa useampaankin otteeseen aiemmin illan aikana. Ennemmin pyrkii juttusille jo aikaisemmin, vähän tuohon tyyliin kuin viestissä 1 kerrottiin.

Vierailija
5/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, ei mitään *kosketuskokeiluja* tanssin aikana.

Joku kädestä kiinni pitäminen jos huomaa, että saa vastakaikua, mutta ei heti ensimmäisen haun aikana.

Yksi ärsyttävämpiä on miehellä tyyli laittaa jalka naisen jalkojen väliin tanssissa.

Toisaalta ihmettelin, kun kerroin tuttavanaiselle, että minua ärsyttää kun mies laittaa jalan omien jalkojen väliin, niin hän sanoi, että ei häntä se ärsytä yhtään.

Näköjään me naisetkin olemme erilaisia.

Kannattaa hakea sitä naista joka kiinnostaa useamman kerran kuin muita.

Sillon nainenkin huomaa kiinnostuksen ja saa sitten itse miettiä onko itse kiinnostunut ja haluaako tutustua.

Kahville tai vastaavalle kannattaa kysyä muutaman tanssin jälkeen.

Ja vaikka nainen saattaa lähteä, niin siltikään se ei välttämättä kerro vielä siinä vaiheessa kuinka kiinnostunut nainen on.

Itse teen niin, että menen silloin kahville tai vastaavalle kun olen jonkin verran kiinnostunut, mutta haluan silti jutella rauhallisemmassa paikassa sivussa tanssilattiasta, että kuulen miten ja mistä mies juttelee.

Sitten jos mies on ok, niin jatkamme tanssia yhdessä. Muuten kiitän ja sanon vaikka, että kaverit odottaa, täytyy mennä heidän luokseen.

Ja kiitän ja toivotan hyvää illanjatkoa.

Silloin mies ei ole ollut minun makuuni, ainakaan sinä iltana.

Voihan olla naisellekin niin, että on myös joku muu kiinnostava ja haluaa vielä tanssia hänenkin kanssaan.

Ehkä sitten myöhemmin tuo *kahvittelumies* voikin vielä kiinnostaa.

Kannattaa lukea myös rivien välistä, eli kehon kieli, katseet, hymyily jne.

Jos nainen pysyy etäällä ja väittelee, niin ei kiinnostusta.

Jos nainen katsoo ja hymyilee ja kumartui jutellessa lähemmäs, niin ehkä kiinnostusta.

Toisaalta on varmaan naisia, jotka hymyilevät jne, vaikka ei sen enempää kiinnostusta.

Kuten huomaa, ei ole yksioikoista ohjetta.

Kokemuksen ja kantapään kautta oppii nämäkin jutut.

Vierailija
6/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen löytänyt mieheni lavatansseista. Me tanssittiin aina monta kappaletta peräkkäin, niin siitä tajusin hänen kiinnostuneen. Välillä tanssittiin muidenkin kanssa ja joskus käytiin yhdessä tauolla. Meillä meni näin melkein vuosi, nähtiin aina silloin tällöin, ennen kuin mieheni pyysi minua treffeille, mutta te voitte toimia niin nopeasti kuin teille sopii. Voit vaikka kysellä, onko hän menossa esim seuraavana viikonloppuna tanssimaan, ja minne. Ehkä teille sopii sama kyyti, jos kauemmas olette menossa.

Eräs toinen tyyppi, josta en ollut kiinnostunut, oli ärsyttävä, koska haki minua jatkuvasti. Itse en hakenut häntä koskaan, mutta hän haki jopa silloin kun olin naisten haulla itse hakemassa muita miehiä, hän tuli selkääni koputtelemaan. Niin, että jos kiinnostuksen kohteesi välttelee sinua, ja hakee vain muita, niin pidä ainakin taukoa hakemisessa.

Vierailija
7/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki naiset tuolla juuri arkisen "perinteisiä"kun vanhukset aina hehkutti tuota elämänkumppanin löytymistä lavoilta.

Vierailija
8/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisilla tanssilavoilla naiset järjestäytyvät hakuriviin, niin että lähimmäksi orkesteria hakeutuvat (omasta mielestään) taitavimmat tanssijat ja vastaavasti hakurivn päähän jäävät aloittelijat tai "ei tanssimisen vuoksi paikalla olevat".  Toki kun rivi tehdään omien mielikuvien perusteella, niin jakautuminen on lähinnä suuntaa-antava. Hakurivin taitavssa päässä suurin osa (kaikki) on tanssin aktiiviharrastajia, jotka eivät ole paikalla parinhakumielessä, joten sopivia seuralaisehdokkaita kannattaa hakea rivin puolen välin jälkeisestä porukasta.

Tanssi on siitä kiva parinhakumuoto, että tutustumisen voi aloittaa ihan neutraalisti. Kappaleiden välillä voi jutustella muutaman sanan, jolloin muodostuu vähän kuvaa voisiko toinen olla kiinnostunut ja toisaalta onko toinen sen oloinen, että haluaa tutustua lisää. Jos tuntuu, että mahdollisuuksia voisi olla, niin samaa naista voi hakea myöhemmin illan aikana toisenkin kerran ja jopa kolmannen. Jos tuntuu, että kemia kohtaa ainakin tanssilattialla, niin voi kysyä, että tanssitaanko toisetkin (eli tanssia 2 kappaleen sijaan yhdessä 4 tai jopa 6 kappaletta). Samoin naista voi pyytää limpparille/kahville kahvioon (miehen on syytä varautua tarjoamaaan, koska useimmat naiset jättää laukun naistenrivin taakse naulakkoon, jolloin rahat on siellä). Jos nainen suostuu, niin sitten kahviossa voi jututtaa enemmän.

Kahville/limpparille lähteminen ei ole naiselta lupasu mistään muusta kuin vartin rupatteluhetkestä. Eli se voi olla alku loppuelämän suhteelle tai sitten mukava jutteluhetki, jonka aikana selviää, että isäntä on tällä hetkellä lastenhoitovuorossa ja nainen on hyvillään että pyysit tanssimaan toisenkin kerran, kun askeleet osuu niin hyvin yksiin, mutta ei ole kiinnostunut muusta.

Vierailija
9/23 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jäi kiinnostamaan aloittelevana tanssijana viestissä 5 kuvattu miehen jalan laittaminen naisen jalan väliin. Siis joissain tansseissahan miehen tuleekin käsittääkseni ottaa askel naisen jalkojen väliin, mutta tietysti haarovälit ei todellakaan kosketa. Mitähän viestin kirjoittaja tarkoitti? En ole vielä uskaltautunut mennä lavoille, joten sen takia (naisena) tämä kiinnostaa.

Vierailija
10/23 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tanssilavoille edes sopivaa ehdottaa jatkoja (=seksijatkoja)?

Vierailija
11/23 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pullo kossua takataskuun tarjoa ulkona tupakkaringille. Ja ei muuta ku tappelu pystyyn. Niin tehtiin ennenkin tanssilavojen nurkilla. Paras tappelija palkitaan lavan kauneimmalla.

Vierailija
12/23 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, joku on päässyt Kakkoselle.

Vierailija
13/23 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köytännässä sitoudutaan yhteen. 

Vierailija
14/23 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tanssilavoille edes sopivaa ehdottaa jatkoja (=seksijatkoja)?

Varovasti kannattaa toimia sillä monet on siellä puolisonsa kanssa vaikka tanssivat erikseen.

Vierailija
15/23 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et osaa lähestyä naisia muuallakaan ei se onnistu tansseissakaan. Tanssilava ei ole mikään taikamaailma missä joku saisi naisseuraa paremmin kuin muutenkaan. Jos on sosiaalisesti kömpelö, niin on sosiaalisesti kömpelö.

Vierailija
16/23 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et osaa lähestyä naisia muuallakaan ei se onnistu tansseissakaan. Tanssilava ei ole mikään taikamaailma missä joku saisi naisseuraa paremmin kuin muutenkaan. Jos on sosiaalisesti kömpelö, niin on sosiaalisesti kömpelö.

Tanssiessa kuitenkin pääsee lähelle luvan kanssa toisin kuin missään muualla. Kömpelökin.

Vierailija
17/23 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella ne tanssit ihan tosi hyvin mutta pitää parinmuodostus tanssilattian ulkopuolella

Vierailija
18/23 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanssiessa kuitenkin pääsee lähelle luvan kanssa toisin kuin missään muualla. Kömpelökin.

Maine kiirii ja tanssimiset vähenevät. Piirit ovat toistaiseksi melko pienet.

Vierailija
19/23 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en hae seuraa mutta olen kyllä tanssiessa jollain lailla vähän toipunut pahimmasta sosiaalisesta kömpelyydestä. Tanssitaito auttaa olemaan ihmisten kanssa tekemisissä ja vähitellen voi lisäillä vähän jutteluakin mukaan, pidempään kun näkee samoja ihmisiä niin oppii tuntemaan erilaisia tyyppejä. Tanssiyhteisöissä on jonkinlaista kiinnostusta olla toisten kanssa tekemisissä ja tekemällä oppii myös sosiaalisia taitoja, vähitellen.

Vierailija
20/23 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en hae seuraa mutta olen kyllä tanssiessa jollain lailla vähän toipunut pahimmasta sosiaalisesta kömpelyydestä. Tanssitaito auttaa olemaan ihmisten kanssa tekemisissä ja vähitellen voi lisäillä vähän jutteluakin mukaan, pidempään kun näkee samoja ihmisiä niin oppii tuntemaan erilaisia tyyppejä. Tanssiyhteisöissä on jonkinlaista kiinnostusta olla toisten kanssa tekemisissä ja tekemällä oppii myös sosiaalisia taitoja, vähitellen.

Niin kyllähän se tanssilava on ihan hyvä paikka harjoitella. Siellä pääsee luontevasti vastakkaisen sukupuolen kanssa tekemisiin kuitenkin. Ja jos opettelee vielä hyväksi tanssijaksi niin sehän buustaa itsetuntoakin sitten.