Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pelkäätkö ihmistä, joka on todella hyvä ihminen? onko hän sinulle uhka?

Vierailija
01.09.2018 |

mitä ajattelet?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mikäs kysymys tämä nyt on.

Vierailija
2/14 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tietenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut ”todella hyvää” ihmistä. En ole elänyt Jeesuksen aikakaudella.

Harva kun on yltänyt olemaan sellainen. Äiti Teresallakin oli luuranko tai kaksi kaapissaan.

Vierailija
4/14 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ei hyvä välttämättä tarkoita virheetöntä ihmistä tai pyhimystä. Sellaista kuitenkin, jolla on pyrkimys hyvään. Onko vaikea uskoa, että sellaisia ihmisiä on olemassa?

Vierailija
5/14 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höhlä kysymys. Ensinnäkään todella hyviä ihmisiä ei ole, ja toisekseen, miten sellainen voisi olla uhka?

Vierailija
6/14 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ap aloittaisi vaikka määrittelemällä tämän "todella hyvän ihmisen"

Vierailija
7/14 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä - kenen arvomaailmasta katsoen?

Vierailija
8/14 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ei hyvä välttämättä tarkoita virheetöntä ihmistä tai pyhimystä. Sellaista kuitenkin, jolla on pyrkimys hyvään. Onko vaikea uskoa, että sellaisia ihmisiä on olemassa?

Minä uskon, että 98 % ihmisistä pyrkii hyvään. Toisilla omat kyvyt jäävät vajaaksi, mutta hekin kuitenkin pyrkivät siihen omilla kyvyillään.

Vierailija
9/14 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä määritelmä:

Hyvä ihminen tekee toki virheitä, mutta hänellä on pyrkimys hyvään ja pyrkimys kehittää sekä palvella tätä maailmaa. 

Olen muuten eri mieltä siitä, etteikö hyviä ihmisiä ole. Kyllä niitä on. Niitä on vain sellaisissa ympäristöissä, joihin ihmiset eivät välttämättä tajua edes katsoa.

Vierailija
10/14 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon, että 98 % ihmisistä pyrkii hyvään. Toisilla omat kyvyt jäävät vajaaksi, mutta hekin kuitenkin pyrkivät siihen omilla kyvyillään.

minä en usko. Suurin osa ihmisistä ajattelee vain itseään ja muuttaa arvojaan sen mukaan, mikä milloinkin sattuu palvelemaan omia tarkoitusperiä

Vierailija
11/14 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä määritelmä:

Hyvä ihminen tekee toki virheitä, mutta hänellä on pyrkimys hyvään ja pyrkimys kehittää sekä palvella tätä maailmaa. 

Olen muuten eri mieltä siitä, etteikö hyviä ihmisiä ole. Kyllä niitä on. Niitä on vain sellaisissa ympäristöissä, joihin ihmiset eivät välttämättä tajua edes katsoa.

Mun mielestä hyvä ihminen on sellainen, joka ihan aidosti ei näe muuta kuin yhden tavan toimia, sen hyvän. Se, että on pyrkimys hyvään ja että tietoisesti tekee sen valinnan (vaikka väkisin joskus) ei tee mielestäni ihmisestä hyvää siinä mielessä kuin sen itse ymmärrän. Tiedostavan ja älykkään kylläkin.

Vierailija
12/14 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä en usko. Suurin osa ihmisistä ajattelee vain itseään ja muuttaa arvojaan sen mukaan, mikä milloinkin sattuu palvelemaan omia tarkoitusperiä

Minä en usko tuohon. Koska itse en ole sellainen, eikä kukaan kavereistanikaan ole.

N50

13/14 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Je.esus sanoi "vain J.umala on hyvä" ja kutsui omia opetuslapsiaankin pahoiksi ihmisiksi: "jos kerran te pahat ihmisetkin osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin totta kai teidän taivaallinen Isänne...".

Tästä ei minusta kuitenkaan seuraa, etteivätkö ihmisten pyrkimykset voisi useinkin olla hyvät.

Minusta vaikuttaa, että silloin tällöin ongelmana on mm. oman lähipiirin suosiminen (tai miksikä sitä nyt pitäisi kutsua): pyrkimykset ovat hyvät omalle lähipiirille, mutta muita ei ajatella, tai hyvään pyrkiminen omalle väelle tapahtuu jopa muiden kustannuksella. Tämä on vain yksi esimerkki siitä, miten monimutkainen asia hyvään pyrkiminen voi olla.

Vierailija
14/14 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverit ja omaiset on todella hyviä ihmisiä. Niin kuin minäkin.