Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leski tai yh nainen, asutko omakotitalossa lastesi kanssa?

Vierailija
01.09.2018 |

Onko ollut haastavaa yksin selvitä esim. puilla lämmityksestä, pihan hoidosta ja talon huollosta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää yh, mutta aikanaan kun erosin, jäin 3 pienen lapsen kanssa asuun omakotitaloon maaseudulle ja hyvin pärjättiin 😊 toki siis töissä kuljin niin rahatki riitti. Uuden miehen löysin muutama vuosi myöhemmin

Vierailija
2/9 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin omakotitalon vasta kun erosin miehen kanssa. Kaks lasta, 150neliötä, kaikennäköistä remonttia tehty pari vuotta ja muokattu pihaa. Omat puut tehdään, ei ongelmaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppaatko itse ja teet puut? 👍Huh, en voisi kuvitella 3 lapsen ja työni lisäksi, että ehtisin kaiken yksin. Metsää on, mut en sieltä kyllä puita saa omin toimin..

Vierailija
4/9 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut haastavaa yksin selvitä esim. puilla lämmityksestä, pihan hoidosta ja talon huollosta?

Emme lämmitä puilla, piha on käytännössä hoitamatta, eikä taloakaan erityisesti huolleta. T:parisuhteessa elävä omakoti asuja.

Vierailija
5/9 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö huolleta? Meillä ainakin vaihdetaan suodattimet ilmastoinnista, pudistetaan pannu (puulämmitys), käydään vuosittain peltikatto tarkistamassa, jos jotain löystynyt.. aina jotain hommaa ja ei vanha tal kuitenkaan. Mistä huoltovapaan talon saa?

Onneksi pihalla on vain nurmen leikkuu ja pensasaidan vuosittainen leikkaus.

Vierailija
6/9 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leski ja tietysti jäätiin lasten kanssa asumaan omaan kotiin. Meillä on takka ja puulämmitteinen kiuas, eikä ole mitään ongelmia niiden kanssa. Nykyään vanhempani tuovat polttopuut, autossani ei ole koukkua enkä uskaltaisi lähteä peräkärryn kanssa liikenteeseen. Piha hoidettiin yhdessä ennen miehen kuolemaa, joten tietysti osaan sen yksinkin. Talossa ei varsinaisesti edes ole huoltamista.

Vierailija
7/9 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että leskeksi jääminen muistutti, että molempien on hyvä osata kaikki kotityöt, ettei jää ihan tyhjän päälle, jos toinen ei joku päivä olekaan tekemässä niitä. Hirvittää joidenkin ystävien tilanne, kun ovat aivan kädettömiä esim. autojensa kanssa.

6

Vierailija
8/9 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut haastavaa. Puilla lämmitys on kivaa. Talon huollossa ne asiat joihin oma taito ei riitä ostan muualta, esim. sähkötyöt, mutta sama se oli miehen kanssa asuessa. Pihan huolto nyt ei mitään kummempaa vaadi, vähän ruohonleikkuuta ja lumenlapiointia ym. jotka käyvät hyötyliikunnasta.

Vierailija
9/9 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä sun toista olen opetellut tekemään. Kyllä mä voin myöntää, että en osannut aikaisemmin esim. vaihtaa suodattimia. Tai oikeastaan en edes tajunnut, että sellaistakin pitäisi tehdä. Mutta ihan samalla tavalla miestenkin täytyy ne opetella, en tajua miksi nainen ei pystyisi suoriutumaan ihan kaikesta siitä, mistä mieskin.