Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kokoinen annos mielestänne "lastenannoksen" kuuluisi olla? Minkä ikäisille lapsille? Voidaan kerätä esimerkkejä paikoista

Vierailija
01.09.2018 |

Esim. minulla on 10-vuotias tytär, joka ei ikinä jaksa syödä aikuisten ravintola-annoksia loppuun. Useimmiten jättää tavallisesta juustohampurilaisateriastakin osan syömättä. Tosi kovassa nälässä saa syötyä lasten aterian kokonaan, mutta yleensä jää vähintäänkin ranskalaisia, useimmiten myös hampurilaisesta osa syömättä. Täten junassa oletin lastenannoksen lihapullia ja muusia riittävän hyvin pieniruokaiselle lapselle. Mutta kylläpä vaan suut loksahti auki, kun saatiin annos pöytään: 4 kpl aikuisen peukalon pään kokoisia lihapullia, RUOKALUSIKALLINEN muusia, yksi salaatilehti, yksi pala tomaattia ja puoli lusikallista puolukkahillloa. Mielestäni moinen annos ei ole lastenannos vaan korkeintaan taaperon annos. Ei lähtenyt nälkä tuolta pieniruokaiselta 10-vuotiaalta vaan jouduttiin ostamaan vielä täytetty sämpylä lisäksi.

En muista tarkkaa kokoa, mutta esim. laivoilla lastenannos lihapullia ja muusia on ollut ihan kohtuullisen kokoinen ja hyvä annos. Mites muualla? Onko tullut vastaavia järkytyksiä vastaan ja missä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla missä me ollaan syöty niin lastenannokset on suunnilleen samankokoisia. Eli käytännössä meidän 1 ja 3 vuotiaat jakaa sen. Kolmevuotias on vähäruokainen ja yksivuotias syö joskus yhtä paljon kuin minä eli mun täytyy aina olla varautunut antamaan myös omastani. Aika vaikea kyllä tuo lastenaterian koko. Pitäisi olla eri hinnat eri ikäisille. En tiedä että minkäikäisiä ravintolat ajattelee. Mutta junasta vielä, että mun mielestä ne ruoat on aina joko tosi kalliita tai sitten annokset on pieniä. Mies järkyttyi pari viikkoa sitten kuinka kalliiksi tuli kahvi ja ruisleipä.

Vierailija
2/4 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taaperolle ei aina riitä lastenannos, monesti niissä on varsinkin proteiinia suhteessa tosi vähän. Otetaan siis yleensä aikuisten annos ja syödään jämät ite tai otetaan mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lastenannoksia ei voi tilata vaikka kolmessa eri koossa? Voisi ostaa sen kokoisen kun oma lapsi jaksaa syödä.

Vierailija
4/4 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. "Lastenannos" on tosi leväperäinen määrite, kun lapsia on niin monen ikäisiä. Mutta tuo junan lastenannos oli oikea vitsi, etenkin se muusin määrä, joka oli yksi ruokalusikallinen valehtelematta ja kyllä niin pieniä pyöryköitäkin olisi pitänyt olla edes pari enemmän.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme