Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät köyhät myy tavaroitaan kirppareilla ja rikastu?

Vierailija
01.09.2018 |

Vantaalainen Elisa tienasi kirppismyynnillä 3 000 euroa https://www.is.fi/asuminen/art-2000005792181.html

Heidi teki kuukaudessa lähes 2000 euron tilin nettikirppiksillä https://www.is.fi/asuminen/art-2000005363001.html

Kymmenen vuotta vanhalla H&M-vaatteellakin voi tehdä kirpparilla hyvän tilin https://www.is.fi/asuminen/art-2000005811401.html

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt mutta eipä ole mennyt kaupaksi tavara. Vein vaatteet Hope:lle (plus muut lastentavarat) ja loput kippasin roskiin.

Vierailija
2/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki köyhät eivät ole tavaranmyyjiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota vielä voi sanoa varsinaiseksi rikastumiseksi. 

Vierailija
4/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin olisi pitänyt tuhlata rahansa niihin myytäviin turhiin tavaroihin ja varastoida sitä krääsää talo täyteen.

Vierailija
5/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa siksi, että tarvitsen itse tavaroitani ja vaatteitani. Ei mulla ainakaan ole mitään sellaista ylimääräistä tavaraa, joilla saisi lisärahaa kovinkaan paljon. Ehkä voisin tienata kymmenen euroa joillakin tuikkukipoilla, muuta mulla ei ole.

Vierailija
6/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhällä ole tavaraa myytäväksi!

Vierailija
7/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen tavaran ostaminen vain myyntimielessä vaatii paljon aikaa ja sitä alkupääomaa. Köyhällä ei välttämättä ole varaa ostaa sieltä kirppikseltäkään 15+ euron merkkituotteita sitä varten, että joku saattaa ne ostaa muutamaa euroa kalliimmalla pois.

Vierailija
8/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitä myydä,koska kaikki mitä on varaa ostaa on tarpeeseen.Ei ole köyhä jos jos on niin paljon ylimäärästä tavaraa,joilla tienaa 3000e.

Vierailija
9/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö nyt perustaa taas pieniä kittareita, jossa köyhät saisi myydä tavaransa pois.

Vierailija
10/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa köyhällä ei ole tavaraa, mitä myydä. Toisekseen joku pari tonnia ei ole mielestäni rikastumista. Voihan sitä myydä televisionsa tai keittiön pöydän tai koko irtaimistonsa, mutta ei siinäkään järkeä ole, mikäli joutuu samat tavarat ostaa myöhemmin uudestaan. 

Vierailija
11/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparimyynnillä ei yleensä rikastu. Suuri osa jää myymättä, osa varastetaan ja hintojen pitää olla tosi halpoja, että tavara menee kaupaksi.

Vierailija
12/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhillä ole mitä myydä. 

Kahta tonnia en ole ikinä kuullut kenenkään tavallisilla kamoillaan saaneen.  Pöytävuokrakaan ei kaikilla paikkakunnilla ole halpa. Olen itse pitänyt pöytää korkeintaan kolme viikkoa, sitten on ollut pakko lopettaa, koska ne tavarat menee mitkä menee, ja loput jää pöytään vaikka ikiajoiksi.  Tyhjästä ei kannata maksaa.  En ole ikinä kahtasataa enempää "tienannut," kun pöytävuokrakin pitää vähentää niistä tienesteistään.  Ja se kaksisataakin on jo paljon, vähimmilllään olen saanut juuri ja juuri pöytävuokran hinnan.  Siinä ei ole kuin vaiva palkkana.

Olen käynyt myös rompepäivillä myymässä.  Ihmiset ei maksaisi mistään yhtään mitään.  Hypistellään ja ihastellaan, että ai kuinka ihana laukku, voi mää taidan ostaa tämän, ja sitten kun sanon hinnaksi viisi euroa, niin kysytään, että etkö myisi kahdella. 

Vierailija
13/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhällä ole sellaista tavaraa myytäväksi, josta joku maksaisi siitä mitään.

Naurattaa, kun ensin täällä neuvotaan köyhien ostamaan tavaransa kirpputoreilta.

Sitten ne samat jo kerran kirpputorilla olevat vuosia käytetyt tavarat pitäisi pysyä vielä myymään uudelleen ja jopankkitunnukset saada rahaa niistä.

Äly hoi!

Köyhän pitäisi kaiken lisäksi olla ihmeidentekijä.

Itse olen myynyt ihan jo kaiken josta jotain saa.

Olisin hyvin iloinen, kun saisin kuukausittain ylimääräistä myymällä tavaroitani, mutta sellaisia, joista joku maksaisi ei enää ole.

Ei ihan kaikkia voi poiskaan myydä. Jos on jo puilla paljailla, niin tyhjästä on paha nyhjäistä.

Nämä *hyvät neuvot* joka kerta itkettävät ja naurattavat ja kertovat sen, että parempiosaisilla ei todellakaan ole hajuakaan siitä, mitä köyhän elämä on.

Luuletteko, ettei köyhä käännä ja väännä päätään, että edes jostain saisi pientä lisärahaa.

Sitä hän tekee koko ajan.

Vierailija
14/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myin jo kaiken yhtään "ylimääräisen" pois, ja sain käytännössä kasaan kymppejä, korkeintaan muutaman satasen. Sitten tulikin jo vastaan se, ettei kannata myydä mitään, minkä joutuisi ostamaan myöhemmin takaisin. Ja kun ei ole enää mitään arvokasta, näen mieluummin muutaman päivän vaikka nälkää, kuin myyn vaivaa nähden jonkun 10 euron lahjaksi saamani tuikkukipon ostaakseni jauhelihaa...

Vierailija
15/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö nyt perustaa taas pieniä kittareita, jossa köyhät saisi myydä tavaransa pois.

Eivätkö ne kittarit olleetkaan kioskeja? Ovatko ne kirppareita?

Vierailija
16/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-3000 on KÖYHÄLLE rikastumista ja tosi iso raha.Ne jotka ei tiedä köyhyydestä mitään voi laukoa tuollaista ääneen.

Vierailija
17/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla köyhällä on kirpparipöytä. Pieni kaupunki.

Vuokra on 20 euroa/viikko.

Hän tekee niin, että maksaa kuukauden vuokran kerralla ja sitten nostaa rahat sitä mukaa kun myyntiä tulee.

Tavarat joiden hinta on 20-50 senttiä menee ehkä kaupaksi.

Eurolla saattaa mennä joku.

Jos hinta on useampia euroja, niin ei liiku.

Ellei ole huomattavasti kalliimpi jo alkujaan.

Laskekaapa miten paljon siihen kahdenkympin viikkovuokraan tarvitsee myydä pikkusälää ensin saadakseen katettua sen vuokran, sitten lisämyyntiä vielä, että jotain jää käteenkin.

Hänellä ei ole (niinkuin minullakaan) mitään muuta kuin juuri tuikkukippoa, laseja, mukeja, kirjoja (joista ei saa juurikaan myyntiä), leluja, osa menee, osa ei, tavallista vaatetta (liikkuu huonosti, jos olenkaan) jne.

Harvoinpa tulee voittoa muutamaa euroa enempää kuukaudessa.

Hänellä se autottomana onnistuu kun kirpparipöytä on lähellä.

Minulla esimerkiksi kaukana asuvana olisivaikeampaa jalkaisin kuljettaa tavaroita kirpparille, painavampiin joutuisin pyytämään kyytiä ja maksamaan siitä jotain, en ilmaiseksi kehtaa pyytää apua.

Useimmilla köyhillä ei ole autoa, jolla kuljettaa tavaroita.

Ja kirpparipöytä eivät välttämättä ole lähellä missä asuu.

Vierailija
18/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikseivät köyhät myy tavaroitaan kirppareilla ja rikastu?"

Kyllä nyt varmasti useampikin köyhä lyö itteään leikkuulaudalla harmistuksesta ottaan. "Miten saatoin olla niin tyhmä etten vaan tajunnut itse et myymällä kaikki nää nurkissa lojuvat Vuittonit, Sarpanevat ja Schjerfbeckit kirppiksellä musta oliskin tullut rikas!

Oi kiitos kiitos kiitos tälle äärimmäisen viisaalle aloittajalle kullanarvoisesta neuvosta. Me köyhät ollaan köyhiä vaan siksi ettei me itse tajua istuvamme miljoonaomaisuuden päällä. Kiitos vielä kerran kuin kerroit sen meille.

Vierailija
19/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaalainen Elisa tienasi kirppismyynnillä 3 000 euroa https://www.is.fi/asuminen/art-2000005792181.html

Heidi teki kuukaudessa lähes 2000 euron tilin nettikirppiksillä https://www.is.fi/asuminen/art-2000005363001.html

Kymmenen vuotta vanhalla H&M-vaatteellakin voi tehdä kirpparilla hyvän tilin https://www.is.fi/asuminen/art-2000005811401.html

Elisa löyai 6 euron Louboutinit tai vastaavat kirppikseltä joista sai 180 euroa. Jossain Kemissä asuva varmaan harvemmin törmää edullisiin luksustuotteisiin kirppareita penkoessaan.

Vierailija
20/22 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki olettavat että työtön on köyhä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi