Yritän tulla raskaaksi - burana?
Otsikossa se tulikin. Ollaan miehen kanssa noin 6kk yritetty saada lasta. Olen jostain lukenut, että Buranan käyttäminen saattaa estää kiinnittymisen?
Kärsin pahoista pääkivuista, ja buranaa käytän niihin myös silloin kun kyseiset hetket olisi kuukaudessa meneillään.
Kysyin asiaa omalta gyneltäni, ja hän sanoi ettei ole koskaan kuullut muista. Ainoa on raskauden aikana, mutta ei kuulemma vielä hedelmöitys vaiheessa.
Onko kellään tietoa aiheesta?
Kommentit (7)
Se on nimenomaan se Ibuprofeeni joka on minulla ainoa joka lopettaa päänsäryn/alkavan migreenin, ja nimenomaan se lääkeaine saattaa lukemani mukaan olla esteenä raskaaksi tulemiseen?
Hjelp kirjoitti:
Se on nimenomaan se Ibuprofeeni joka on minulla ainoa joka lopettaa päänsäryn/alkavan migreenin, ja nimenomaan se lääkeaine saattaa lukemani mukaan olla esteenä raskaaksi tulemiseen?
ok
On kai pieni tilastollinen riski estää kiinnittyminen. Lapsikuumepalstoilla useimmat välttää oviksen aikaan ja siitä menkkoihin asti. Sen sijaan raskauden aikana Burana ei nykyisin ole kielletty, ainoastaan säännöllistä käyttöä loppuraskaudessa tulee välttää. Ks. esim. HUS:n migreeniohje, en saa nyt linkitettyä mutta löytyy Googlesta hakusanoin migreeni ja raskaus.
Ihmettelen kyllä gynekologisi näkemyksiä.
Vierailija kirjoitti:
On kai pieni tilastollinen riski estää kiinnittyminen. Lapsikuumepalstoilla useimmat välttää oviksen aikaan ja siitä menkkoihin asti. Sen sijaan raskauden aikana Burana ei nykyisin ole kielletty, ainoastaan säännöllistä käyttöä loppuraskaudessa tulee välttää. Ks. esim. HUS:n migreeniohje, en saa nyt linkitettyä mutta löytyy Googlesta hakusanoin migreeni ja raskaus.
Ihmettelen kyllä gynekologisi näkemyksiä.
Minkä ajattelet pieneksi tilastollisesti riskiksi?
Joskus lukenut, että buranaa voisi melkein jopa käyttää ehkäisynä...että joo.
Lopeta sen käyttö
Eiköhän se ole tullekseen, jos niin on tarkoitettu buranan kanssakin.
Älä mieti liikaa asiaa.
En ole ikinä kuullutkaan, mutta jos epäilet asiaa, niin kannattaisiko käyttää jotain muuta särkylääkettä.