Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojelussa työskentelevät! Oletteko huomanneet vanhempien vapaan kasvatuksen vaikutukset?

Vierailija
31.08.2018 |

Vanhemmat on vastuussa, että se nuori ihminen on yleensäkin tässä maailmassa. Miten voi olla vanhempia, jotka ovat sitä mieltä, että lapsi/nuori saa hoitaa itse omat ongelmansa ja he ovat tehtävänsä jo hoitaneet vaikka lapsi on vasta yläkoulussa. Pahinta ja yleistäkin näissä tapauksissa tuntuu olevan, että vastuun siirtäminen lapselle alkaa monella jo alakoulussa. "Lapsi tehkööt ite omat päätöksensä ja kantakoot seurauksensa", "oppikoot kantapään kautta" jne ilman että edes yritetään ohjata muuten kuin ehkä joskus jossain sivulauseessa. Näitä lapsia sitten näkee myöhään iltaisin ulkona ja läksyparkissa tekemässä läksyjään. Sitten kun on päihteet kuvioissa ja elämä sekaisin, niin lastensuojelulle kyllä vakuutetaan, että kyllä minä niin kaikkeni yritin. Pistää vihaksi.

Onko muilla samankaltaisia kokemuksia, vai onko näitä vain tippunut minun eteeni?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne seuraukset on opittava itse kantamaan.

Vierailija
2/3 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että tuo ei ole vapaata kasvatusta, kun se ei ole kasvatusta ollenkaan. Eikä tuo ole mikään tämän ajan ilmiö. Suomessa lapset on aina juosseet vapaasti missä lie. Nykyaikana heitä valvotaan enemmän kuin koskaan ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei!

Kyllä suurin syy lastensuojeluun on vanhempien päihteiden käyttö. Toki alkoholisti-isiä on ollut kautta aikain, mutta äiti piti arjen kasassa. Tässä asiassa on yhteiskunta tasa-arvoistunut huonolla tavalla. Kun isä ja äiti ryyppää, niin lapsi on heitteillä. 

Pikemminkin vielä 80-90 -luvulla lapset kantoivat vastuuta itsestään huomattavasti enemmän koulunkäynnin ja muunkin suhteen kuin nykyään. 

Olet täysin väärillä jäljillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi