Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Someton syyskuu - aiotko osallistua?

Vierailija
31.08.2018 |

Kampanjan taustalla on huoli siitä, että somen käyttö on lisännyt järjestön tutkimuksen mukaan nuorison keskuudessa ahdistuneisuutta, masennusta, negatiivisia käsityksiä omasta kehosta, nettikiusaamista, uniongelmia sekä pelkoa siitä, että jää paitsi jostain oleellisesta (ilmiö tunnetaan termillä fomo, joka tulee englanninkielisistä sanoista fear of missing out).

https://www.hs.fi/teknologia/art-2000005810808.html

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa sehän tarkoittaa kuukautta pois täältä palstalta, kuinka moni teistä siihen pystyy?

Tältä palstalta pois pysyminen kuukauden ajan olisi mulle varmaan aika helppo juttu. Instagram onkin sitten eri asia...😁

Mutta joo, en aio viettää sometonta syyskuuta, koska katson että somen käyttö on itselläni hallinnassa. En käytä somea päivittäin kuitenkaan enkä tunne tarvetta käydä somessa kesken työpäivän, elokuvan, ravintolaillan tms.

Vierailija
22/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn facessa katsomassa kerran päivässä tai kahdessa, yleensä siellä ei ole mitään uutta. En näe tarvetta ruveta lakkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki kaikenkarvainen palstailu on myös somea.

Kiinnostaisi kovasti yrttää vieroittaa itseni Twitteristä. Siellä on vaan niin hurjan mielenkiintoisia juttuja. Tiesittekö, että USA:ssa vanginvartijoiden elinajanodote on 59 vuotta. Opin sen tänään lukiessani Atlanticista jutun jossa vertailtiin Pohjoismaisia vankiloita USA:laisiin. Suomessa vanginvartijoiden työnkuvaan on lisätty laajempaa vangeista huolehtimista ihan vaan vartijoiden hyvinvoinnin vuoksi! Linkin juttuun sain Twitteristä. 

Ehkä löytäisin ihan itsekin mielenkiintoista luettavaa..Twitterin selailuun menee kuitenkin ihan pleesti aikaa. 

Vierailija
24/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koko elämä on sometonta, syyskuukin siis on.

Vierailija
25/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ärsyttää se että ihmiset eivät ymmärrä että myös tälle palstalle osallistuminen on somea. Someton av-palstailija on kuin kasvissyöjä joka ei syö lihaa vaan ainoastaan kanaa ja kalaa ja kasviksia.

Vierailija
26/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin pitää av-palstattoman syksyn. Tällä palstalla on minuun negativinen vaikutus, ei muulla somella. Instagram ja Whatsapp saa minut vain hyvälle tuulelle.

Vierailija
27/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on av:ta lukuunottamatta someton elämä.

Sama. Ei vois vähempää kiinnostaa. Mun ystävät ja kaverit on ihan puhelimen päässä.

Vierailija
28/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sillä älypuhelimella tehdä muutakin kun someilla. Itse olen esim. koukussa erilaisiin uutispalveluihin.

Vierailija
29/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä Maria Veitolan kampanja?

Vierailija
30/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa alusta asti.  onko kaikki yli 140 merkkiä liian haastavaa.

Pyydän anteeksi - liikaa huonoja uutisia.

Vierailija
31/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan ollu somessa. Olen sosiaalinen reaali-elämässä.

Vierailija
32/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä niin koomista, kun jotkut väittää somessa etteivät oo koskaan olleet somessa :D

Vierailija
33/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä niin koomista, kun jotkut väittää somessa etteivät oo koskaan olleet somessa :D

No en ole minäkään, ei yhtään tiliä missään ikinä. En edes twiittejä ole lukenut, enkä ketään tsekannut. Hyvin olen pärjännyt ja niin aion jatkaakin.

Vierailija
34/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meikäläiseen vaikuttanut kovin paljon, käytän aika hillitysti, jopa tätä foorumia. Minulla on muutakin elämää.

Vierailija
35/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin vähentää kokonaisvaltaisesti sometusta, kun tekee lakkoja. On päivässä/viikossa muutenkin arjessa vähemmän somessa ja enemmän fyysisesti läsnä ystävien kera

Miksi pitää olla aina ystävien kera? Joko somessa tai livenä. Miksei voi olla itsensä kanssa? Onko yksinolo mahdotonta?

Vierailija
36/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kaikki uutiset Twitteristä. Olisipa kivaa olla kuukausi poissa ja sitten eka twiitti jonka näkisi kertoisi siitä että presidentti Pence on käskenyt repimään evoluutiosta kertovat sivut biologian kirjoista.

Vierailija
37/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muru, ei av-palsta ole reaalielämää vaikka miten aidosti tuntisi että paska lentää ja sanan säilä viuhuu.

Vierailija
38/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä olis jos toteutuis laajasti. Kyllä mun mies aloittaa heti päivänsä selaamalla kaikkien päivitykset läpi, illalla nukkumaan käydessä se on viimeinen asia. Jopa entisten kavereiden ex tyttöystävien serkut ja niiden vanhat työkaverit. Se on tärkeää tietää mitä muut ovat päivittäneet someen (mikä ei ole yhtä kuin mitä muiden elämään oikeasti kuuluu).

On se jotenki noloakin tuon ikäiseltä mieheltä.

Ja minä ainakin osallistun! En ole mikään täälläkään roikkuja 👍

Vierailija
39/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole somessa jos lapset hereillä ja/tai minun kanssani. Eli siis jos selaan somea lounaalla, ovat lapset päiväkodissa.

Minulla ei kavereita ole, kesällä en nähnyt ketään enkä käynyt missään ilman lapsia. Aika kauheata olisi, jos ei edes somea olisi. Minulla on juttuseuraa eri puolilta maailmaa facebookin muutamista ryhmistä. Ilman näitä "juttuhetkiä", ainoat sosiaaliset kontaktini olisivat mieheni, pk-ikäiset lapset, päiväkodin työntekijät ja kauppojen myyjät. Aion siis olla somessa myös syyskuussa.

Vierailija
40/58 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on av:ta lukuunottamatta someton elämä.

👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan