Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan tai taaperon kotiäiti, mitä te teette yhdessä päivisin?

Vierailija
31.08.2018 |

Minulla on 8 kk vauva ja olen jäämässä vielä vuodeksi hoitovapaalle. Emme ole harrastaneet vielä mitään, mutta luulen tulevani höperöksi jos en keksi päiviimme jotain uutta tekemistä. Mitä te harrastatte/touhuatte tai olette harrastaneet tuon ikäisten vauvojen kanssa? Mikä on ollut kivaa, mitä et suosittelisi? Kiitti jo etukäteen!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa tykkäsin käydä muskarissa. Itse en ole kauheasti tykännyt näistä avoimista päiväkodeista, missä ei ole mitään ohjattua toimintaa, vaan ollaan vaan. Sitten tykkään käydä ihan vaan leikkipuistossa, missä usein on joku tuttu naapurista, jonka kanssa voi jutella jos huvittaa. Kirjastossa käydään myös usein.

Vierailija
2/10 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään kaljalla ja biletetään yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei ehkä kannata yrittää olla hauska, et ole siinä kauhean hyvä. 

Vierailija
4/10 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/10 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelemään oppinut lapsi tykkää olla leikkipuistossa, johan siihen menee muutama tunti, jos pari kertaa käy. Kauppareissu kävellen alle kilometrin päähän vei pari tuntia. Oma mies kävi ruokatunnilla syömässä kotona, joten ruoka piti olla valmiina kaksi kertaa päivässä tiettyyn aikaan eli klo 11 ja 16. Lukemiseen, leikkimiseen ja höpsöttelyyn lapsen kanssa meni myös aikaa. Kävimme myös joskus avoimessa päiväkodissa, yhteen reissuun meni yli kolme tuntia. Kavereilla oli pieniä lapsia ja kyläilimme puolin ja toisin, että lapset sai tottua muihin lapsiin.

Lapsen nukkuessa ompelin vaatteita ja neuloin, se oli keino säästää vaatekuluissa ja oli samalla minun harrastus. Kotitöihin meni ihan liikaa aikaa, inhoan niitä yli kaiken. Miehen ei tarvinnut tehdä kotona yhtään mitään, mutta valitettavasti se kostautui minulle myöhemmin.

Vierailija
6/10 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taapero 2v. ja kohta 8kk vauva. Me käydään arkisin aamupäivisin lähes joka päivä esim. avoimessa päiväkodissa tai muussa vastaavassa. Sitten on päiväunet molemmilla ja sen jälkeen ollaan hetki kotosalla ja mä kokkaan, sitten illalla käydään vielä usein leikkipuistossa. Viikonloppuisin kiertelen ehkä ostarilla lasten kanssa ja tapaan kavereita ja siihen lisäksi joku leikkipuisto käynti mahtuu mukaan. Ehkä ihan vauvalle ei noin suuri ohjelma määrä ole tarpeen, mutta tuo taapero kaipaa jo vähän tuollaista meininkiä, kun on vielä vain kotihoidossa. Ja tuohan se vähän sisältöä ja rytmiä arkeen. Vauva tulee siinä vähän niin kuin mukana, vaikka kyllä hänkin on alkanut ymmärtää leikkimisen päälle ja tykkää myös muista lapsista.

Vierailija
7/10 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kanssa voi tehdä juttuja, joista äiti tykkää. Älä mene leikkipuistoon, jos inhoat niitä! Etsikää jokin kiva harrastus, jossa molemmat viihtyvät.

Vierailija
8/10 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienelle on ihan se ja sama mitä teette. Ei noin pieni tarvitse mitään harrastusta, hänelle riittää kun saa keittiön kaapista ottaa jonkun kattilan ja kauhan mitä paukutella ja hän on onnellinen. Yhteistä tekemistäkään ei tarvi olla mitään erikoista, riittää että äiti huomio silloin kun lapsi sitä tarvitsee ja lapsi saa tulla syliin kun haluaa. Mitä sinä normaalisti teet kun olet kotona?

Vierailija
9/10 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin pienelle on ihan se ja sama mitä teette. Ei noin pieni tarvitse mitään harrastusta, hänelle riittää kun saa keittiön kaapista ottaa jonkun kattilan ja kauhan mitä paukutella ja hän on onnellinen. Yhteistä tekemistäkään ei tarvi olla mitään erikoista, riittää että äiti huomio silloin kun lapsi sitä tarvitsee ja lapsi saa tulla syliin kun haluaa. Mitä sinä normaalisti teet kun olet kotona?

Mä niin ikään ymmärsin tuon aloituksen niin, että ap:ta ei huvita olla aina kotona vain katselemassa sitä kattiloiden kolistelua. Että pieni vaihtelu arkeen voisi olla kiva.

Vierailija
10/10 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille! Ja tosiaan, tiedän ettei vauva harrastuksia kaipaa :) Kyllä ne enemmän mulle olisivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme