Onko 160 cm nainen lyhyt?
Onko lyhyt vai keskimittainen?
Kommentit (37)
Riippuu missä maassa nainen on. Mutta jos Suomessa niin lyhyt koska suomalaisten naisten keskipituus on noin 167 cm.
Minä olen tuon mittainen ja tunnen itseni lyhyeksi. Mutta ei vielä huomiotaherättävän lyhyt, kuten esimerkiksi viisi senttiä lyhyempi ystäväni.
Sopiva.
Sitä paitsi pitkällä naisella on pitkä naama, lyhyellä kasvot ovat söpöt.
Normimittainen. Itse olen 160, ja joka päivä tulee vastaan lyhempiä, toki pitempiäkin, mutta ennen kaikkea lyhempiä.
Mä oon 159,5cm. En koe itseäni lyhyeksi, mutta kyllä mulle usein hyväntahtoisesti kaverit kuittailee että olen aika pätkä. En mä tiedä, oon tottunut olemaan tän pituinen, ei tunnu lyhyeltä :D
Olen 162 ja kyllä ajattelen olevani lyhyt. Keittiöiden mitoitukset, peilien korkeudet, junanpenkkien niskatyynyt... kaikki tehdään pitempien ihmisten mukaan.
Jos lyhyimmät naiset Suomessa ovat n. 150cm ja pisimmät n.185 cm niin kai voi jokainen itse päätellä onko 160cm ennemmin pitkä vai lyhyt.
Pystyssä vai vaakasuorassa 160 cm?
Aika lyhyt verrattuna Eiffelin torniin, pitkä verrattuna stafylokokkiin.
En mä kyllä huomaa mitään eroa jos joku on 160cm tai 165cm. Ihan saman pituisilta ne mun mielestä näyttää.
Normaalipituinen. Sitten kun mennään tuon rajan alapuolelle niin aletaan olemaan lyhyitä.
Lyhyehkö ehkä, mutta mitäs sitten?
Vaimoni kanssa ollaan molemmat n. 173cm, ei olla mitään jättiläisiä siis, mutta ehkä rouvani on siis mieluummin pitkä kuin lyhyt?
Olen 160cm ja olen aina ollut mielestäni lyhyt. Olin jo nuorena 80-luvulla lyhimpien joukossa aina.
Nykyään nuorten naisten keskipituus Suomessa on 168. Kaikkien naisten keskipituus on vähemmän koska on todella lyhyitä vanhoja naisia jotka laskee keskiarvoa.
Tykkään olla lyhyt. Harmi etten ole kuitenkaan taskuvenus vaan tavis ;)
Oma tytär on 163 cm ja poika 185 cm.
No itse oon 168cm ja en pidä 160-senttisiä lyhyinä. Ihan normeja. Alle 150cm vieressä tunnen itseni pitkäks.
No huono tuuri ainakin pituuden suhteen. Maailmanlaajuisesti naisille ihannepituus on 165-175cm ja miehille 185-195.
Vierailija kirjoitti:
"Vuonna 2013 Kansallisen (Finriski 2012) tutkimuksen yhteydessä tehtyjen mittausten mukaan 25–74-vuotiaiden suomalaisten miesten keskipituus oli 178 senttimetriä ja naisten 164 senttimetriä."
Eli kyllä on hieman.
Tilastollisesti ehkä, mutta eipä todellisuudessa jotain 4-5 cm sinne tai tänne huomaa. En itse miellä 160-senttisiä naisia itsessään lyhyiksi, vaikka ovatkin minua (170 cm) lyhyempiä.
"Vuonna 2013 Kansallisen (Finriski 2012) tutkimuksen yhteydessä tehtyjen mittausten mukaan 25–74-vuotiaiden suomalaisten miesten keskipituus oli 178 senttimetriä ja naisten 164 senttimetriä."
Eli kyllä on hieman.