Työkaveri koskettelee
Otsikko on vähän raflaava, mutta kuvaa ongelmaani. Olen nainen miesvaltaisessa työpaikassa ja ongelmaksi on muodostunut työkaverimies, joka koskettelee. Mies ei koske mitenkään törkeästi tai ahdistellen vaan hän esimerkiksi laskee käden olkapäälleni, kun puhumme tai jos kävelemme samaan suuntaan, hän laskee käden alaselälleni ja 'ohjaa' minua. En ajattele, että hänellä on mitään sopimattomuuksia mielessä vaan että meidän 'koskettelukulttuurimme' eroavat toisistaan. Minä en halua, että kukaan lähiperheeni ulkopuolelta koskettaa minua, hänelle on luontevaa koskea useita ihmisiä. Miten voin kohteliaasti ilmoittaa, että en halua hänen koskevan minua, kun normaali elekieli (käden väistäminen, kauemmaksi siirtyminen) eivät tunnu toimivan?
Kommentit (23)
Ohjaat käden pois heti, kun yrittää lähestyä.
Vierailija kirjoitti:
Pitää opetella pitämään puolensa, eikä rutista täällä noin typerän asian takia!!
Pitämään puolensa? Luitko juttua? Ei ollut kysymys puolensa pitämisestä, vaan erilaisesta koskettelukulttuurista. Ei ole typerä asia.
Ja jos vielä jatkaa niin sanot VIELÄ tiukemmin. Ja JOS vieläkin jatkaa... niin sanot ENTISTÄ tiukemmin! Ja JOS VIELÄKIN JATKAA, niin SANOT VIELÄ TIUKEMMIN..
JA jos vieläkin jatkaa.. niin taas sanot tiukemmin! tosi tosi tiukasti!