Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri koskettelee

Vierailija
31.08.2018 |

Otsikko on vähän raflaava, mutta kuvaa ongelmaani. Olen nainen miesvaltaisessa työpaikassa ja ongelmaksi on muodostunut työkaverimies, joka koskettelee. Mies ei koske mitenkään törkeästi tai ahdistellen vaan hän esimerkiksi laskee käden olkapäälleni, kun puhumme tai jos kävelemme samaan suuntaan, hän laskee käden alaselälleni ja 'ohjaa' minua. En ajattele, että hänellä on mitään sopimattomuuksia mielessä vaan että meidän 'koskettelukulttuurimme' eroavat toisistaan. Minä en halua, että kukaan lähiperheeni ulkopuolelta koskettaa minua, hänelle on luontevaa koskea useita ihmisiä. Miten voin kohteliaasti ilmoittaa, että en halua hänen koskevan minua, kun normaali elekieli (käden väistäminen, kauemmaksi siirtyminen) eivät tunnu toimivan?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yllättynyt miten negatiivisesti ihmiset tässä keskustelussa tulkitsee työkaverimiehen koskettelun. Itse en ole kokenut sitä ahdisteluna, mutta epämiellyttävänä kuitenkin. Varsinkin alaselkään koskeminen tuntuu liian intiimiltä. Täytyy varmaan keskustella työkaverin kanssa erilaisista koskettelukulttuureista ja kertoa etten pidä muiden kuin perheenjäsenten koskettamisesta. Jos työkaveri edelleen jatkaa, niin sitten sanoa tiukemmin. T: ap

Ja jos vielä jatkaa niin sanot VIELÄ tiukemmin. Ja JOS vieläkin jatkaa... niin sanot ENTISTÄ tiukemmin! Ja JOS VIELÄKIN JATKAA, niin SANOT VIELÄ TIUKEMMIN..

JA jos vieläkin jatkaa.. niin taas sanot tiukemmin! tosi tosi tiukasti!

Vierailija
22/23 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaat käden pois heti, kun yrittää lähestyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää opetella pitämään puolensa, eikä rutista täällä noin typerän asian takia!!

Pitämään puolensa? Luitko juttua? Ei ollut kysymys puolensa pitämisestä, vaan erilaisesta koskettelukulttuurista. Ei ole typerä asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä