Ensitreffit alttarilla - sinkut esittelyssä. Tästä se alkaa!
Kommentit (1271)
Vierailija kirjoitti:
Miinan ulkonäön arvostelu tuntuu minusta hyvin kummalliselta. Hänhän on erittäin kaunis nainen, eikä älyssäkään vaikuta olevan vikaa. Toivottavasti Heikki ei tuota pettymystä.
Käsittääkseni Heikki ei arvostellut Miinan ulkonäköä siinä mielessä etteikö hän olisi kaunis. Miina vain oli ulkoisesti erilainen kun Heikin odotukset ihannenaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee Heikistä vähän Mikko-vibat. Sellainen hiljainen, flegmaattinen mies, joka saattaa kuitenkin riitatilanteessa sanoa loukkaavasti ja yllätävänkin kärkkäästi. Eikä pysty näkemään itsessään vikaa eikä pyytämään anteeksi. Pitää itseään parempana. Toivon ja uskon, että Heikki on silti fiksumpi käytökseltään. Mikko oli ihan omaa luokkaansa...hrrr.
Aika jännä tulkinta kun Heikki eilisessä jaksossakin jo nimenomaan tunnusti tehneensä virheen tuomitessaan Miinan niin nopeasti ulkonäön ja hihittelyn perusteella, puhui siitä useamman kerran.
Heikki on jotensakin nolo nokkeluuksineen. Kovasti tyrkyttää "älyään". Yhtäkään viisautta hän ei ole ohjelmassa sanonut, päinvastoin.
Pidän viisaampana Vesaa, joka on avarakatseinen eikä jalustele itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miinan ulkonäön arvostelu tuntuu minusta hyvin kummalliselta. Hänhän on erittäin kaunis nainen, eikä älyssäkään vaikuta olevan vikaa. Toivottavasti Heikki ei tuota pettymystä.
Käsittääkseni Heikki ei arvostellut Miinan ulkonäköä siinä mielessä etteikö hän olisi kaunis. Miina vain oli ulkoisesti erilainen kun Heikin odotukset ihannenaisesta.
Heikki taisi jännityksessää kiinnittää huomion pieniin yksityistkohtiin ja ymmärsi myös tuomitsevansa ihmisiä ihan liian nopeasti.
Mun mielestä Heikkiä vain jännitti ihan hirveästi koko ajan ja sen takia oli erittäin jäykän oloinen. Se jutusteli kaverinsa kanssa ihan sujuvasti siinä ennen vihkimistä. Miinan jännitys purkautui taas ylipirteytenä. Uskon että näistä voi tulla ihan hyvä pari kunhan tutustuvat.
Mulla oli joskus kiikarissa tuollainen Heikin tyylinen mies, melkein saman ikäinenkin. Fiksu, lahjakas taiteellisesti ja matemaattisesti, rauhallinen, omalla tavallaan puhelias ja sarkastinen huumori, mutta toivoton tapaus kun pitäisi puhua tunteista. Erittäin työlleen omistautunut. Lisäksi päästeli suustaan välillä mitä sattuu. Ei vaan jotenkin tajunnut olevansa liian rehellinen jossain asioissa ja loukkaavansa muita sanomisillaan. Lopulta kun alettiin lähentyä, alkoi menemään aivan puihin. Ei päästy etenemään kaveritasolta mitenkään eteenpäin. Vuoden yrityksen jälkeen luovutin. Yritin ymmärtää ja tukea ja huumorilla keventää asioita. Mikään ei tuntunut toimivan. Toki tuossa voi olla takana jotain mitä en tiedä, mutta toisen käytös alkoi olemaan sen verran kylmää etten enää jaksanut yrittää. Vaikkei asiaa näyttänyt niin vahvasti, oli ajoittain erittäin epävarma omasta olemisestaan. Tulin esimerkiksi hyvin toimeen hänen kavereiden kanssa isossakin porukassa ja jotenkin se tuntui olevan liikaa hänelle, että olin se sosiaalisempi osapuoli. Luulen hänen oleman varmempi hiljaisen tyypin kanssa. Joskus se vastakohta ei saa täydennettyä sitä toista osapuolta kyllä mitenkään, jos toinen on niin epävarma itsestään ja ei tee asialle mitään. Tapahtuneesta on jo 6 vuotta, mutta kyseinen tyyppi ei ole kaiketi edelleenkään alkanut seurustelemaan. Itse seurustelen tätä nykyään jonkun kanssa joka on lähempänä omaa persoonaa ja tuntuu, että tein oikean ratkaisun.
Sinin ja Vesan kohdalla mulla nousee kyllä epäilyksiä. Kyllähän hääpäivän uutuudenviehätyksessä kaikki on kivaa ja ihanaa, mutta mahtavatko he kuitenkin olla liian erilaisia? En usko että ammateilla on väliä, mutta kun Vesa vaikuttaa aika terävältä kaverilta ja Sini enemmän sellaiselta hassuttelijalta. Sinin kaltaiset naiset jakavat mielipiteitä korkeakoulutettujen miesten keskuudessa. Osa tykkää kevyestä otteesta, osa toivoo kykyä syvällisempiin keskusteluihin eri aiheista.
Repesin kyllä kun Sini totesi: "Tykkään ruuasta.. mutta tykkään paljon musiikistakin!"
Vierailija kirjoitti:
Sinin ja Vesan kohdalla mulla nousee kyllä epäilyksiä. Kyllähän hääpäivän uutuudenviehätyksessä kaikki on kivaa ja ihanaa, mutta mahtavatko he kuitenkin olla liian erilaisia? En usko että ammateilla on väliä, mutta kun Vesa vaikuttaa aika terävältä kaverilta ja Sini enemmän sellaiselta hassuttelijalta. Sinin kaltaiset naiset jakavat mielipiteitä korkeakoulutettujen miesten keskuudessa. Osa tykkää kevyestä otteesta, osa toivoo kykyä syvällisempiin keskusteluihin eri aiheista.
Repesin kyllä kun Sini totesi: "Tykkään ruuasta.. mutta tykkään paljon musiikistakin!"
Vesa vaikutti kyllä myös huumorimieheltä. Kotia esitellessäänkin pisti väliin humoristisia kommentteja Karjala-kirjoista ja matematiikan opettajista yms. Sinin hassuttelu voi siis hyvinkin toimia. Ja Sini ei välttämättä aina lauo tuollaisia "höpsötyksiä", vaan jännitys teki tehtävänsä. Saattavat hyvinkin olla sopiva pari. Varsinkin kun Vesa ei vaikuta lainkaan sellaiselta mieheltä, joka nostaa itseään jalustalle, vaikka onkin "akateeminen".
Veikkaan, että nähtyään Miinan ensimmäisen kerran, Heikki rankkasi hänet bimboksi käytöksen ja ulkonäön perusteella. Ehkä ajatteli, että tuon näköinen nainen ei voi olla fiksu. Miinahan on kaunis ja hänellä on myös sellaista räväkkyyttä. Heikki sortui lokeroimaan Miinan heti ensisilmäyksellä, vaikkei tiennyt tästä mitään. Heikki kuitenkin katui ennakkoluuloisuuttaan, ja hän varmasti alkoi huomata Miinan olevan ajatteleva ja ihana ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen elämäni aikana ollut parisuhteissa lähinnä sellaisten miesten kanssa, joille syvällinen ajattelu on olennainen, onnelliseksi tekevä asia elämässä. Nämä miehet eivät pysty ajattelemaan puolisokseen naista, joka ei jaa tätä piirrettä ja/tai kykene osallistumaan siihen täysipainoisesti. Vesa ei kuitenkaan mielestäni vaikuta tällaiselta mieheltä, vaikka varmasti tykkääkin mietiskellä juttuja monipuolisesti. Ero on siinä, kuinka keskeiseksi tuon asian omassa elämässään kokee. Uskon, että Sini on Vesalle sellainen ihanan höpsö, elämään toivottua keveyttä tuova, liikuttavan suloinen vaimo jonka seura saa hänet tuntemaan itsensä mieheksi. Todella hyvä paritus mielestäni! <3
Uusi asiantuntija Marianna puhuu erittäin fiksuja! Ilmeisesti eroseminaarien vetäminen on auttanut ymmärtämään, mikä ihmisten parinvalinnassa menee helposti pieleen ja mitkä taas ovat asioita, joita saisi korjattua olemalla suhteessa avoimin mielin. Toivottavasti saamme hänestä pysyvän asiantuntijan tähän ohjelmaan. Dunderfelt on vanhakantaiseen sukupuolirooliajatteluun jämähtänyt, katselee kaikkea niiden linssien läpi, ja siksi puhuu mielestäni usein vähän asian vierestä. Tanskanen hyvä ja tuo erilaista näkökulmaa, tosin seksuaalisuudesta puhuminen asiallisesti ja mielenkiintoisesti Suomen tv:ssä on kyllä aikamoinen haaste. :D
Sopisiko Heikille maajussille morsian -ohjelman Kirsi, joka on pitkä, laiha ja ujo ja jonka Mauno hylkäsi? Siinä olisi ulkonäöllisesti ja temperamentiltaan samankaltainen pari.
Vierailija kirjoitti:
Sopisiko Heikille maajussille morsian -ohjelman Kirsi, joka on pitkä, laiha ja ujo ja jonka Mauno hylkäsi? Siinä olisi ulkonäöllisesti ja temperamentiltaan samankaltainen pari.
Liika samankaltaisuus harvemmin toimii. Erilaisuus tuo mielenkiintoa ja vastakohdat täydentävät toisiaan. Kliseitä joo, mutta pitävät usein paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Eetun äiti on hyvä esimerkki siitä, että kaunis nainen on kaunis vähän vanhempanakin.
Oikeesti näytti just just nelikymppiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eetun äiti on hyvä esimerkki siitä, että kaunis nainen on kaunis vähän vanhempanakin.
Oikeesti näytti just just nelikymppiseltä.
Sulla on todella outo kuva "just, just nelikymppisistä". Todellakin oli selvästi vanhempi, mutta hyvin itsestään huolehtinut.
Vierailija kirjoitti:
En tajua, miten lastenhoitaja ja opettaja on laitettu pariksi. Toisella on akateeminen koulutus ja toisella...ööh...peruskoulu just ja just käytynä? Itse en ainakaan viihtyisi ihmisen kanssa, jolla on huomattavasti matalampi koulutustaso.
Ne joille tittelit ja koulutukset on kaikki kaikessa puolisoa etsittäessä, voi mennä hakemaan seuraa netin eliittikumppaneista. Itselleni ei tittelit saati koulutus ole koskaan ollut mikään mittari kumppania haettaessa. Arvomaailma, käytöstavat, harrastukset ym eivät tule opiskelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua, miten lastenhoitaja ja opettaja on laitettu pariksi. Toisella on akateeminen koulutus ja toisella...ööh...peruskoulu just ja just käytynä? Itse en ainakaan viihtyisi ihmisen kanssa, jolla on huomattavasti matalampi koulutustaso.
Ne joille tittelit ja koulutukset on kaikki kaikessa puolisoa etsittäessä, voi mennä hakemaan seuraa netin eliittikumppaneista. Itselleni ei tittelit saati koulutus ole koskaan ollut mikään mittari kumppania haettaessa. Arvomaailma, käytöstavat, harrastukset ym eivät tule opiskelemalla.
Eivät, mutta kurinalainen perusteleva ajattelutapa tulee. Eihän kysymys ole siitä, että matalampi koulutus tarkoittaa huonokäytöksistä ihmistä, mutta korkeakoulutus tuo niin paljon ajattelutaitoja, että matalammin koulutettu voi ruveta ärsyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät, mutta kurinalainen perusteleva ajattelutapa tulee. Eihän kysymys ole siitä, että matalampi koulutus tarkoittaa huonokäytöksistä ihmistä, mutta korkeakoulutus tuo niin paljon ajattelutaitoja, että matalammin koulutettu voi ruveta ärsyttämään.
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Ihan samanlainen höpsö mä olen kuin ennenkin, vaikka maisteriksi kouluttauduinkin. En sovella tieteellistä ajattelua arkielämään, ainoastaan työelämään.
Mikä Siniä ja Vesaa yhdisti muu kuin se musiikki. Sini käy salilla? ja Vesa juoksee. Tällä parilla on selkeesti vähemmän yhteistä kuin kahdella muulla parilla, joilla onkin hyvin varman päälle työt ja harrastukset natsattu yhteen.
Tuli mieleen surullisenkuuluisa harrastusten toisilleen esittely Mikon ja Heidin tapaan. Tummat lasit päässä ja EVVK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, oli todella kurinalainen ja perusteleva ajattelutapa esim. Temptation Islandin Minnalla :D "Ei ole pettämistä jos käyttää kondomia" jne. Ja hän on diplomi-insinööri, jos et ko. ohjelmaa katsonut. Ohi aiheen, pahoittelut siitä.
Niin, että pelkän tittelin perusteella paritettaisiin. Juupa juu. Onneksi ohjelmassa ei olla näin kapeakatseisia.