Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päästäisitkö 13-vuotiaan 15-vuotiaan poikaystävänsä luokse yökylään?

Vierailija
30.08.2018 |

Poika kertoi hoitavansa isoäitinsä kissoja ja koiraa, kun hän on ulkomailla.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. On kuitenkin eri asia olla kahden vaatteet päällä päivänvalolla.

13-vuotias voi ajatella, että hänen jotenkin kuuluu haluta tai sallia seksiä, jos ovat yötä kahden.

Itse oli tuossa tilanteessa salaa helpottunut, kun äiti kielsi. En tiennyt, miten olisin osannut sanoa ei, kun poikaystävä olisi alkanut ehdotella. Enkä myöskään halunnut mennä, mutta oli vaikea sanoa itse ei, ettei menetä poikaystävää.

Oikeasti seksi alkoi luonnostaan kiinnostaa minua vasta 17 v, ja olen hyvinkin seksuaalinen ihminen ollut siitä pitäen.

Vierailija
22/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13-vuotias voi ajatella, että hänen jotenkin kuuluu haluta tai sallia seksiä, jos ovat yötä kahden.

Itse oli tuossa tilanteessa salaa helpottunut, kun äiti kielsi. En tiennyt, miten olisin osannut sanoa ei, kun poikaystävä olisi alkanut ehdotella. Enkä myöskään halunnut mennä, mutta oli vaikea sanoa itse ei, ettei menetä poikaystävää.

Oikeasti seksi alkoi luonnostaan kiinnostaa minua vasta 17 v, ja olen hyvinkin seksuaalinen ihminen ollut siitä pitäen.

Kyllä no pojat päivälläkin painostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu 13-vuotiaalle seurusteluasiat

Vierailija
24/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Kuka tahansa täysipäinen tietää mikä pojalla on mielessä. Ei 15-vuotiaat pojat paljon muuta ajattele ja jos on tyttökaveri, niin kyllä painostusta asiaan varmasti on. 

Vierailija
25/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
26/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten 13-vuotiaalla voi edes olla poikaystävää? Miksi ihmeessä annat tyttäresi käyttää tai itse käytät poikaystävä-sanaa, sehän viittaa yleensä sukupuolisuhteeseen, toivotavasti et sellaista hyväksy. Tuon ikäisillä ei ole mitään syytä liikkua kaksistaan, saati yökyläillä, ei vaikka koko suku olisi paikalla. Palatkoon asiaan viiden vuoden kuluttua.

Poika- tai tyttöystävä ei todellakaan tarkoita automaattisesti seksiä. Itselläkin oli ensimmäinen poikaystävä 9 vuotiaana eikä seksi missään tapauksessa kuulunut asiaan. Kädestä pitämistä, halailua ja yhteistä ajanviettoa se oli. Oma poikani jo eskarissa kertoi tyttöystästään. Toinen poikani ensimmäisellä luokalla kertoi ihastuneensa, kuinka tämä tyttö on niin kiva ja kaunis, mutta ei uskalla kertoa hänelle. Todellakaan kumpikaan ei ole ajatellut mitään seksiä harrastavansa.

Onneksi minun vanhempani eivät olleet kaltaisiasi vaan sain kehittyä normaalilla tavalla ilman, että seurustelusta olisi tehty rumaa ja sairasta, iälleni sopimatonta asiaa.

Eskari-ikäisellä ja 9-vuotiaalla ei ole seurustelukumppaneita, vaan leikkikavereita! Minusta kodin ilmapiirissä on jotain vikaa, jos tuon ikäiset alkaa puhua seurustelusta tai tyttö-poikakavereista. Leikkiä saa tietenkin sekä tyttöjen että poikien kanssa ja olla ihan tavallisia ystäviä tai vaikka parhaita ystäviä.

Vierailija
27/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siis faktahan on se että ne ovat jo panneet niin onko tässä jokin muu ongelma?

Vierailija
28/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa tytärtäni en päästäisi missään nimessä. Ihmisen aivojen kehitys on täysin kesken 13-vuotiaalla.

Vierailija
29/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi. E-pillerit kuitenkin käyttöön siltä varalta että kortsu pettää.

Vierailija
30/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seurustelin liian nuorena eikä tehnyt hyvää mielenterveydelle. Vanhemmilla oli tuohon aikaan liikaa kiireitä, työt ja nuoremmat sisarukset, niin eivät puuttuneet.

Vierailija
31/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä.

Yökyläilyt sitten +15v

Vierailija
32/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vielä kerran kerrata - vaikka tyttö todennäköisesti sanookin kyllä tietävänsä - että anaaliyhdynnässä on käytännössä mahdotonta hankkiutua raskaaksi, mutta sukupuolitauteja se ei ehkäise, kuten ei raivokas suihinottokaan.

Vierailija
33/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten 13-vuotiaalla voi edes olla poikaystävää? Miksi ihmeessä annat tyttäresi käyttää tai itse käytät poikaystävä-sanaa, sehän viittaa yleensä sukupuolisuhteeseen, toivotavasti et sellaista hyväksy. Tuon ikäisillä ei ole mitään syytä liikkua kaksistaan, saati yökyläillä, ei vaikka koko suku olisi paikalla. Palatkoon asiaan viiden vuoden kuluttua.

Poika- tai tyttöystävä ei todellakaan tarkoita automaattisesti seksiä. Itselläkin oli ensimmäinen poikaystävä 9 vuotiaana eikä seksi missään tapauksessa kuulunut asiaan. Kädestä pitämistä, halailua ja yhteistä ajanviettoa se oli. Oma poikani jo eskarissa kertoi tyttöystästään. Toinen poikani ensimmäisellä luokalla kertoi ihastuneensa, kuinka tämä tyttö on niin kiva ja kaunis, mutta ei uskalla kertoa hänelle. Todellakaan kumpikaan ei ole ajatellut mitään seksiä harrastavansa.

Onneksi minun vanhempani eivät olleet kaltaisiasi vaan sain kehittyä normaalilla tavalla ilman, että seurustelusta olisi tehty rumaa ja sairasta, iälleni sopimatonta asiaa.

Eskari-ikäisellä ja 9-vuotiaalla ei ole seurustelukumppaneita, vaan leikkikavereita! Minusta kodin ilmapiirissä on jotain vikaa, jos tuon ikäiset alkaa puhua seurustelusta tai tyttö-poikakavereista. Leikkiä saa tietenkin sekä tyttöjen että poikien kanssa ja olla ihan tavallisia ystäviä tai vaikka parhaita ystäviä.

Minusta kodin ilmapiirissä on jotain vikaa mikäli olettaa tyttö- tai poikaystävän tarkoittavan kaiken ikäisille seksuaalista asiaa. Leikinomaista ja osa kasvua on ne lapsen seurustelut. Ei meillä lapset ole seksistä puhuneet tuossa iässä tai siitä haaveilleet, puheet siitä miten joskus menee kivan tytön kanssa naimisiin ennemminkin ovat olleet esillä. Ei tuossa mitään sairasta tai epänormaalia ole. Sairasta on se, että aikuinen näkee lapsen seksuaalisena ihmisenä.

Vierailija
34/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään asiaa yökyläilyyn ennen 18 vuoden ikää. Sen jälkeenkin vasta kihlojen jälkeen.

Vierailija
35/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monet tuon ikäiset seurustelevat vielä ilman seksiä. Itsekin olin 14-vuotiaana yhdessä 15-vuotiaan pojan kanssa. Suuteluasteelle jäi, vaikka olimme yhdessä miltei vuoden. Seksi tuli sitten paljon myöhemmässä suhteessa 16-vuotiaana. 

Kun seksin aika tulee, ei vanhemmat sille mitään voi rajoittamalla juuri yökyläilyjä. Kyllä se tapahtuu sitten jossain joka tapauksessa. 

Vierailija
36/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä no pojat päivälläkin painostaa.

Itsensä puolustaminen on helpompaa. Olen samaa mieltä tuon kanssa kenelle vastasit. Päivällä on helpompi päästä pois hankalasta tilanteesta. 13 vuotiaissa on suuria eroja mutta keskimääräinen sen ikäinen ei harrasta seksiä, kun taas 15 vuotiaissa se on tavallisempaa (ainakin oli ennen ja ei kai ne nuoret kovinkaan ole muuttunut). Ehdottomasti kieltäisin. Syyksi tosin sanoisin vanhempien puuttumisen. En jättäisi omaani edes kotiin yksin vielä parin vuoden päästä.

Vierailija
37/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kodin ilmapiirissä on jotain vikaa mikäli olettaa tyttö- tai poikaystävän tarkoittavan kaiken ikäisille seksuaalista asiaa. Leikinomaista ja osa kasvua on ne lapsen seurustelut. Ei meillä lapset ole seksistä puhuneet tuossa iässä tai siitä haaveilleet, puheet siitä miten joskus menee kivan tytön kanssa naimisiin ennemminkin ovat olleet esillä. Ei tuossa mitään sairasta tai epänormaalia ole. Sairasta on se, että aikuinen näkee lapsen seksuaalisena ihmisenä.

Minusta on aina ollut sairasta ja ällöttävää kun vanhemmat lässyttää, että katsopas ”oi kun söpöä kun Vilillä (2v) tuossa on Veera (3v) tyttöystävä” - kun lapsille nyt on ihan haisee minkäsukupuolinen se toinen on, jos sen kanssa pääsee pelaamaan palloa / leikkimään autoilla tms.

Poika- ja tyttöystävät on eri asia kuin ystävät jotka on poikia/tyttöjä. Poika- ja tyttöystävät pitävät toisiaan kädestä, pussailevat jne. Seksiä toki läheskään kaikki eivät edes harkitse, mutta Komppaan tuota kommentoijaa, jolle vanhempien kielto voi olla helpotus, koska tuo 15v poika ehkä mahdollisesti on valmiimpi seksiin kuin se tyttö 13v, joka ei ehkä osaa sanoa ”ei vielä”, kun tilaisuus on sen isovanhemmam talonvahtina niin otollinen.

Vierailija
38/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan edellistä kommentoijaa. Sattumalta omat lapset juurikin eskarissa ja toinen 9-v, poikia molemmat. Molemmilla on tyttöjä kavereina, eivät sinänsä välitä kumpaa sukupuolta kaveri on, leikit sujuu "sukupuolettomasti". Sitä en tiedä, miten nämä tyttö kaverit sen kokee, mutta pojat ei koe kyllä näitä mitenkään seurusteluna :D Muinoin omassa pienessä koulussa oli tämmöinen "seurusteleva pari" jo tokaluokalta, kolmosella menivät kihloihin. Kaikki katsoi pitkään tätä touhua. Ja heidän myöhempiä vaiheitaan kyllä kuvaa yksi sana, wt.

Vierailija
39/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan edellistä kommentoijaa. Sattumalta omat lapset juurikin eskarissa ja toinen 9-v, poikia molemmat. Molemmilla on tyttöjä kavereina, eivät sinänsä välitä kumpaa sukupuolta kaveri on, leikit sujuu "sukupuolettomasti". Sitä en tiedä, miten nämä tyttö kaverit sen kokee, mutta pojat ei koe kyllä näitä mitenkään seurusteluna :D Muinoin omassa pienessä koulussa oli tämmöinen "seurusteleva pari" jo tokaluokalta, kolmosella menivät kihloihin. Kaikki katsoi pitkään tätä touhua. Ja heidän myöhempiä vaiheitaan kyllä kuvaa yksi sana, wt.

Kyllä, minäkin vierastan tapaa puhua kavereista tyttö/poika -sellaisina, jos kyseessä on alle 15-vuotiaat ja suhde tosiaankin on vain kaveruutta. Se voi olla lapsenkin mielestä kiusallista.

Mieleeni tulee kaverini sukulaiset, jotka jatkuvasti kyselivät ystävältäni, että jokos sinulla on sussu? Hänellä oli hirveät paineet mennä sukujuhliin, kun tentattiin siitä seurustelustatuksesta jo 12-vuotiaasta alkaen. Ja vertailtiin johonkin toiseen sukulaiseen, joka seurusteli jo X:ttä vuotta poikakaverinsa kanssa.

Joku ihmeellinen vanhanpiian kohtalon pelko, mutta että tuon ikäiselle puhuttiin noin, en ymmärtänyt silloin enkä nyt.

Vierailija
40/64 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Poikaystävä" viittaa seurusteluun, ei seksiin.

Buahahah. Ja sit mä heräsin ja tyyny oli kadonnut. Ei ku se olikin se toinen vitsi.