Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei mitään häälahjaksi

Vierailija
30.08.2018 |

Pidimme suht isot häät (n.70henkeä) ruuat ja juomat,tanssit yms. Ihmettelen hiukan kun suurin osa ihmisistä ei tuonut mitään lahjaksi! Toivoimme muistamiset rahana ja tosiaan suurin osa ei tuonut mitään. Onko tämä yleistäkin? Itse en menisi kenenkään juhliin tyhjin käsin...

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin mentiin tänä kesänä naimisiin. Meillä on myös aikoinaan yhdistetty kaksi kotia, joten mihinkään tavaraan ei ole tarvetta eli raha oli mahdollisena lahjatoiveena.

Tästä huolimatta esim. puolison vanhemmat antoi meille aivan järkyttävän taulun lahjaksi eivätkä osallistuneet muulla tavoin mitenkään häihin. Eivät tarjonneet esim. kuljetus- tai lastenhoitoapua - ei mitään. Taulu on aito ja nimekkään suomalaisen maalaama, mutta eihän sitä voi myydäkään - saati sitten ripustaa mihinkään kodissamme :-D Yksi lähiomainen antoi Teema-sarjan mukin. Yhden mukin. Nyt sitten voimme vetää pitkää tikkua, että kumman vuoro tänään on juoda siitä. Ja hän ja puolisonsa saivat aterian pitkän kaavan mukaan ja kaikki illan alkoholit ilmaiseksi. Tämä lähiomainen on kadehtinut meitä rakastavasta ja hyvästä parisuhteestamme ihan alusta asti, mutta nyt kateus kyllä kärjistyi aika kivalla tavalla tässä lahjassa :-D

Mä en vaan tajua, että mikä siinä rahalahjassa on niin vaikeata? Meillä oli rahat valmiina juhliin, häämatkaan, sormukseen ym eli kyseessä ei todellakaan ole se, että vieraat kustantaisivat meidän häät. Tuo kommentti on muutenkin mielestäni todella omituinen. Ihan sama kuin työkaverini eksä ei suostunut maksamaan elareita kahdesta lapsestaan, koska "ei halunnut elättää kahta diplomi-insinööriä." Eli siis eksäänsä ja tämän uutta puolisoa. Just.

Ite oon aina laskenut lahjan arvon sen mukaan miten paljon kaksi aikuista syö ja juo illan aikana eli yleisin summa on 50,-/hlö. Mutta joo - en käsitä näitä nykyajan käytöstapoja. Hyvät käytöstavat taitaa olla häviävä kansanvara.

Miksei sitä kamalaa taulua voisi myydä? Jos ette siitä kerran pidä, niin turhaan se teillä seisoo joutilaana kun se voisi saada kodin joltain joka siitä pitää. En minä ainakaan loukkaantuisi jos joku myy eteenpäin antamani lahjan.

Vierailija
22/22 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei sitä kamalaa taulua voisi myydä? Jos ette siitä kerran pidä, niin turhaan se teillä seisoo joutilaana kun se voisi saada kodin joltain joka siitä pitää. En minä ainakaan loukkaantuisi jos joku myy eteenpäin antamani lahjan.

No joo - jotenkin ei haluaisi antaa epäkiitollista vaikutelmaa (paitsi näin aaveella :D :D )

Pitänee sulatella asiaa hetken ja sitten laittaa myyntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi