Aloitin kuolinsiivouksen
Ja yritän myydä tavaroita pois mutta huonosti käy kirppis kauppa. Meneekö teillä vanhat tavarat hyvin kaupaksi?
Kommentit (9)
En vaivaudu enää juurikaan myymään. Kauheasti vaivaa ja säätämistä pösilöiden kanssa, pienen rahan takia. Lahjoitan mieluiten pois, etenkin ns. hyvään kotiin eli tutuille/puolitutuille jotka kiinnostuneita juuri kys. esineestä.
Muistahan laittaa kaikki rahasi mulle, kun et niitä enää kohta tarvitse.
Laitan tilinumeron yksärinä.
Ihmisillä on jo nyt aivan järkyttävästi liikaa romua nurkissaan. Vain pakkomielteinen hamstraaja ostaa lisää, kun kellarit, vintit, vaatehuoneet, saunakamarit yms. pursuavat yli laitojensa. Vanhan roinan oikea osoite on materiaalien kierrätys: lasista ja metallista saa uutta lasia ja metallia. Puu, kangas ja muovi palavat energiaksi.
ei näin nousukauden huipulla vanha tavara käy kaupaksi
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on jo nyt aivan järkyttävästi liikaa romua nurkissaan. Vain pakkomielteinen hamstraaja ostaa lisää, kun kellarit, vintit, vaatehuoneet, saunakamarit yms. pursuavat yli laitojensa. Vanhan roinan oikea osoite on materiaalien kierrätys: lasista ja metallista saa uutta lasia ja metallia. Puu, kangas ja muovi palavat energiaksi.
Tämä materiaalien "kierrätys" on kauppiaiden suuri huijaus. Käyttö- ja korjauskelpoisia laitteita murskataan, murske erotellaan, sulatetaan ja siitä tehdään uusia laitteita. Vanhoja ei korjata, kun ei osata, haluta, tai se maksaa enempi kuin uusi. Laitteiden käyttö loppuun vähentäisi paljon ilmaston lämpenemistä, kun ei tarvitsisi kuljettaa raaka-aineita sinne ja (turhia) tuotteita tänne. Pikku esimerkki: ikivanha leivänpaahdin toimii hyvin edelleen johdon vaihdon jälkeen.
Ei juuri mene kaupaksi. Lahjoitan tai kierrätän.
Minä aloitin jo puolitoista vuotta sitten ja taidan kuolla ennen kuin saan valmista.
Osa kommentoijista ei tiedä mitä on kuolinsiivous.
Olen muuten tilaamassa testamentin tekoon aikaa pankkiin itselleni ja miehelleni.
Olemme noin 50v ja minusta ihan hyvä varmistaa asiat.
Hienoa! Minä jo toivon, että voisin pitää kotini siistinä seuraavat 40 vuotta!