Olen miljonääri, kysy jotain jos haluat
Vastailen. (Tarkkaa rikastumistapaani en kerro, mutta liittyy raaka-aineiden ostamisiin ja myymisiin.)
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Millä autolla ajat/ajaisit mieluiten?
Ajan aika vähän. BMW X5 löytyy ja sitten eräs retrompi avoauto. Tallissa lähinnä ovat.
Jotakin modernia urheiluautoa olisi hauska kokeilla, vaikka en omakseni tarvitsekaan.
Mikset vastaa, lahjoitatko Hurstin leipäjonoon rahaa?
Saisit siitä itsekin hyvän mielen.
Vierailija kirjoitti:
Aijotko lahjoittaa rahaa Hurstin leipäjonoon?
En, mutta lahjoitan Helsinki Missiolle ja Kirkon Ulkomaanavulle. Kaikkeen ei voi kukaan lahjoittaa. Arvostan tietystu myös Hurstin työtä.
Toimitko päätoimisena sijoittajana vai mitä teet päivisin? (Raaka-aineilla jos treidaa niin taitaa painottua iltaan, mutta ymmärtänet kysymyksen.) Millainen on sinun normaali arkipäivä?
Tunnetko Raa-ma-tun kertomuksen rikas mies ja Lasarus?
Jos et lue Luukas 16
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu rikastua ilman suuria henkisiä ponnistuksia?
Määrittelisitkö suuren henkisen ponnistuksen? Rikastuminen tuntuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Toimitko päätoimisena sijoittajana vai mitä teet päivisin? (Raaka-aineilla jos treidaa niin taitaa painottua iltaan, mutta ymmärtänet kysymyksen.) Millainen on sinun normaali arkipäivä?
Aloittaja soittelee vain kitaraa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastailen. (Tarkkaa rikastumistapaani en kerro, mutta liittyy raaka-aineiden ostamisiin ja myymisiin.)
Voi sua ressukkaa! Oikea miljonääri ei vauva:fissä kirjoittele.
Se paljasti sinut heti.
Onko olemassa jokin koodisto siitä mitä miljonäärit saavat tehdä ja mitä eivät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mutta lahjoitan Helsinki Missiolle ja Kirkon Ulkomaanavulle. Kaikkeen ei voi kukaan lahjoittaa. Arvostan tietystu myös Hurstin työtä.
Siis et halua lahjoittaa omalle kansallesi, vaan ulkomaalaisille?
Vihaatko vai helveksitko suomalaisia, omia maanmiehiäsi ja -naisiasi?
Vierailija kirjoitti:
Lahjoita mulle iPhone!
Kysymys puuttui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mittasuhteet jo kadonneet? Esim kahden euron kahvi on tolkuttoman kallis, mutta tv-taso voi malsaa neljä tonnia. Muutaman miljonäärin tunne ja kaikilla mennyt suhteellisuuden taju.
Täytyy tunnustaa, että osittain on mennyt, ehkä. Silmämääräisesti alle tonnin ostavista asioista en edes mieti hintaa koskaan.
Ai? Itselläni ns. vanhaa rahaa suunnilleen saman verran, mutta katson kyllä tosi tarkkaan hintoja riippumatta asiasta. En nyt ehkä ruokakaupassa, mutta vähänkin arvokkaammissa tuotteissa kyllä. En myöskään pode minkäänlaista ostovimmaa ja pyrin muutenkin hankkimaan uutta vain harkitusti. Esimerkiksi puisia huonekaluja ostaessani katson aina ensin löytäisinkö haluamaani käytettynä. Sohvat ja sängyt ostan suosiolla uutena.
Käyn itsekin vähintään viikoittain tällä palstalla ja ihmettelen aina niitä "rikkaat eivät käy vauvapalstalla, eivät he tänne ehdi" -kommentteja. Osittain juuri sijoitusomaisuuden vuoksi minulla on ainakin paljon enemmän vapaa-aikaa, kuin monella muulla ikäiselläni.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako koskaan tyhmien ja laiskojen ihmisten kateus kovalla työllä hankittua varallisuuttasi kohtaan? Tekeekö sinun joskus mieli lyödä kanssasi eri mieltä olevaa köyhempää henkilöä päin naamaa? Haaveiletko koskaan olevasi maailman yksinvaltias? Kuinka paljon olet maksanut tänävuonna tulo- ja pääomaveroja yhteensä Suomessa, entäpä ulkomailla?
Eipä se oikeastaan harmita. En välttämättä ole tehnyt ”kovaa työtä” sen enempää kuin monet muutkaan.
Ei tee mieli.
Ajatusleikin tasolla ainakin.
En tiedä tämänvuotisia verovelvoitteitani tarkkaankaan, ne ovat muutenkin herkkää tietoa, voi henkilöllisyys paljastua. Suuruusluokkaa kuusi numeroa. Suomessa kaikki paitsi pieni Britannia-osuus.
Vierailija kirjoitti:
Olen enimmäkseen eläkkeellä. Harrastan paljon. Normaali arkipäivä on rento, tiettyjä intensiivisiä jaksoja on, mutta ei joka viikko.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko Raa-ma-tun kertomuksen rikas mies ja Lasarus?
Jos et lue Luukas 16
En tunne. Mitä siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja soittelee vain kitaraa.
Sinkkumies
En erota kitaraa bassosta.
Ehdotan, että alat käyttää rahojasi hyväntekeväisyyteen. Monet umpirikkaat ovat todella itsekkäitä ja pihejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis et halua lahjoittaa omalle kansallesi, vaan ulkomaalaisille?
Vihaatko vai helveksitko suomalaisia, omia maanmiehiäsi ja -naisiasi?
En vihaa enkä halveksu.
Lahjoitukseni kohde ehkä osaltaan vähentää joskus maksettavia osuuksia ”ulkomaalaisille vs maalaisilleni” vrt pakolaiskriisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mittasuhteet jo kadonneet? Esim kahden euron kahvi on tolkuttoman kallis, mutta tv-taso voi malsaa neljä tonnia. Muutaman miljonäärin tunne ja kaikilla mennyt suhteellisuuden taju.
Täytyy tunnustaa, että osittain on mennyt, ehkä. Silmämääräisesti alle tonnin ostavista asioista en edes mieti hintaa koskaan.
Ai? Itselläni ns. vanhaa rahaa suunnilleen saman verran, mutta katson kyllä tosi tarkkaan hintoja riippumatta asiasta. En nyt ehkä ruokakaupassa, mutta vähänkin arvokkaammissa tuotteissa kyllä. En myöskään pode minkäänlaista ostovimmaa ja pyrin muutenkin hankkimaan uutta vain harkitusti. Esimerkiksi puisia huonekaluja ostaessani katson aina ensin löytäisinkö haluamaani käytettynä. Sohvat ja sängyt ostan suosiolla uutena.
Käyn itsekin vähintään viikoittain tällä palstalla ja ihmettelen aina niitä "rikkaat eivät käy vauvapalstalla, eivät he tänne ehdi" -kommentteja. Osittain juuri sijoitusomaisuuden vuoksi minulla on ainakin paljon enemmän vapaa-aikaa, kuin monella muulla ikäiselläni.
Otan usein helpomman vaihtoehdon, käytettyjen metsästyksessä on oma vaivansa.
Kulutustapoja on monia, itse olen ehkä sieltä lepsummasta päästä.
Meidän pitäisi kai vain tuijottaa Exceliä ja sijoitusinstrumenttejamme... Luulen, että vauraus on niin kaukainen ajatus monille, että siitä johtuen on vaikea käsittää tekevämme arkisia juttuja. Ja av-vierailuja.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan, että alat käyttää rahojasi hyväntekeväisyyteen. Monet umpirikkaat ovat todella itsekkäitä ja pihejä.
Lahjoitanhan jo.
Montako umpirikasta tunnet? Minä tunnen neljä, yksi on k-pää ja kolme mukavia.
Niin minäkin, koska mennään maistraattiin? Huomenna?