Jouduin keskelle eroselvittelyjä
Tutustuin mieheen, joka oli eronnut ja sanojensa mukaan ero oli käsitelty ja lasten hoito saatu sovittua. Meillä sujui kaikkiaan hienosti yhteisten harrastusten parissa ja muutenkin kivasti, kunnes miehen exä sai tietää minusta. Alkoi puhelinhäiriöt, riitelyt lasten ollessa paikalla, uhkailut lapsilla ja exä ryhtyi puhumaan itsensä tuhoamisesta. Mies jotenkin pelkää exäänsä ja rauhoittelee ja myötäilee tätä, pakko kuulemmma pysyä väleissä, ettei menetä lapsiaan.
Mihinkään välienselvittelyyn en alkanut, ei ole minun asiani.
Olen kuullut tarinoita vastaavasta kiristyksestä sekä miesten, että naisten taholta ja kestää jopa vuosia.
Onko tähän olemassa mitään keinoa , vai katsonko vaan miehen voinnnin huononemista ja ei nuo alakouluikäiset lapsetkaan enää ole ne samat iloiset kuin ennen.
Kommentit (22)
Se miehen entinen nainen tarvitsee hoitoa. Iski mustasukkaisuustauti miehen löydettyä uuden.
Noin se menee.
Minullakin meni eron jälkeen hyvn eksän kanssa, kunnes eksä sai tietää uudesta miehestäni. Outoa, sillä ero tuli sen takia, että mies vaihtoi minut toiseen. Ja olin sinkkuna liki 3 vuotta.
Ehkä nuo itsetuhouhkailut mahdollistavt miehen hakea yksinhuoltajuutta, jos se sinulle sopii.
Mistä noita vaikeita exiä riittää, Nyt eukolle luu kurkkuun ja hehkuttakaa omaa suhdettanne.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nuo itsetuhouhkailut mahdollistavt miehen hakea yksinhuoltajuutta, jos se sinulle sopii.
Kyllä. Mieleltään sairas ei ole lapsille hyväksi. Tai ainakin voisi kertoa naisen uhkailuista johonkin hoitavalle taholle.
En olisi suhteessa miehen kanssa, joka on entisen pompoteltavissa. Kiusaaminen ei lopu koskaan, jos sille antaa vallan. Nainen tulee häiritsemään ihan joka tavalla, mitä keksii ja lapset ovat oiva väline siihen. Pitää muistaa, ettei tervejärkiset eksät kiusaa ketään, mutta sairaalta puuttuu rajat. Sitäpaitsi koko heidän liittonsa on saattanut perustua jonkinlaiseen valtataisteluun tai heidänlaiseensa kommunikointiin, joka jatkuu ja jatkuu. Koska mies ei tunnista rajojaan tai halua panostaa uuteen suhteeseen.
Vapaitakin miehiä on olemassa.
Samaa olen miettiny itsekin, Olen kaksi kertaa joutunut sekopää-exän tulilinjalle ja kummassakin tapauksessa hyvä suhde hiipui kun miehet ei uskaltaneet "ärsyttää" exäänsä! Ja kummassakin tapauksessa ero oli tapahtunut naisen aloitteesta. Mikä näitä hulluja naisia oikein ajaa?
Itsekin luulin että miehen exä on tolkun ihminen, mutta vikaan meni! Alkutietoina se että olivat eronneet 3 vuotta ennen kuin tapasin miehen, ja 2 vuotta seurustelumme alusta kaikki meni hyvin. Ongelmia alkoi tulla sitten kun exä huomasi että meistä tulee loppuelämän pari, eli kun sai tietää että vaihdoimme sormukset, ja ostimme yhteisen talon. Meidänkin tapauksessa exälle muutti uusi mies sisään heti kun mieheni oli kantanut ulos ne tavarat jotka mukanaan sai.
Veikkaan että monella on kyse samanlaisesta ihmistyypistä, eli määräilijäexästä, jonka kanssa ei riitaa tule ennen kuin kaikki ei menekään hänen makunsa mukaan. Eli hän haluaa päättää paitsi kaikki lastensa asiat, myös sen mitä exmies elämällään tekee. Jotenkin olisi hyvä kun tällaiset saisi seulottua pois jo ennen kuin maito on maassa.
Jos exä olisi alusta asti ollut tällainen, luultavasti olisin nostanut kytkintä melko äkkiä. En olisi viitsinyt alkaa tuhlaamaan voimavarojani moisen kanssa tappeluun. Nyt tilanne on eri, kun olemme miehen kanssa jo hyvin kiintyneitä toisiimme, ja hän on minulle niin rakas, kuten minäkin hänelle. Mutta olisin kyllä välttänyt tilanteen jos olisiin tiennyt mitä on tulossa.
PLE kirjoitti:
Samaa olen miettiny itsekin, Olen kaksi kertaa joutunut sekopää-exän tulilinjalle ja kummassakin tapauksessa hyvä suhde hiipui kun miehet ei uskaltaneet "ärsyttää" exäänsä! Ja kummassakin tapauksessa ero oli tapahtunut naisen aloitteesta. Mikä näitä hulluja naisia oikein ajaa?
Meilläkin exä kokee sen että mies tekee omat päätöksensä exän "ärsyttämiseksi". Mieheni ei todellakaan halua riidellä, mutta ei hän voi myöskään hyppiä exän pillin mukaan. Exä saa tehdä elämällään niin kuin haluaa, ja hoitaa lapset juuri niin hyvin kuin itse haluaa, mutta mieheni ei saa, sillä joka asiaan pitää puuttua. Mies tekee kaiken väärin, ja kyse on kuitenkin 13-vuotiaasta ja 10-vuotiaasta lapsesta! Lapset eivät mm. saisi meillä olla minuuttiakaan yksin, vaan mieheni pitää perua kaikki menonsa kun lapset ovat meillä. Minä en kelpaa "hoitajaksi", jos mies käy vaikka tunnin juoksulenkillä, vaan lenkki pitää perua. Lapset eivät saa mennä yksin 200m päässä sijaitsevaan kauppaan, van pitää olla mukana. Eivät saa hyppiä trampalla, eikä jäädä sekunniksikaan yksin esim. uimarannalla jos isä käy vessassa kun lapset ovat vedessä. Kaikkea tätä saa kuitenkin tehdä äitin luona.
On varmaan sanomattakin selvää että näihin ei suostuta, eikä asioista edes kerrota äidille päin, mutta kun hän pumppaa lapsilta joka tapaamisen jälkeen jotain sellaista mitä on tehty taas väärin, ja soittaa ja haukkuu. Onneksi nämä haukkumiset on myös viesteissä, ja ne on näytetty kyllä kaikille tahoille jonne äiti on viitsinyt valittaa. Saas nähdä kauanko tätä enää jaksamme mieheni kanssa, vai olisiko parempi että lapset muuttaisivat isälle joko kokonaan (tätä äiti ei hyväksy) tai sitten mies tapaisi heitä mahdollisimman vähän, ja selitettäisiin ihan suoraan lapsille miksi näin tehdään.
Avaimet ovat miehellä eli mies tekee korjausliikkeet ja keskittyy uuteen suhteeseen. Exää ei tarvitse enää miellyttää millään tavalla ja lasten tapaamiset ovat tarvittaessa järjestettävissä viranomaisten avulla. Ellei aikuiset ihmiset osaa selvittää itse asioitaan, on auttavaa tahoa olemassa. Elämä on liian lyhyt aika käydä vatvomaan riitoja entisten kumppaneitten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
PLE kirjoitti:
Meilläkin exä kokee sen että mies tekee omat päätöksensä exän "ärsyttämiseksi". Mieheni ei todellakaan halua riidellä, mutta ei hän voi myöskään hyppiä exän pillin mukaan. Exä saa tehdä elämällään niin kuin haluaa, ja hoitaa lapset juuri niin hyvin kuin itse haluaa, mutta mieheni ei saa, sillä joka asiaan pitää puuttua. Mies tekee kaiken väärin, ja kyse on kuitenkin 13-vuotiaasta ja 10-vuotiaasta lapsesta! Lapset eivät mm. saisi meillä olla minuuttiakaan yksin, vaan mieheni pitää perua kaikki menonsa kun lapset ovat meillä. Minä en kelpaa "hoitajaksi", jos mies käy vaikka tunnin juoksulenkillä, vaan lenkki pitää perua. Lapset eivät saa mennä yksin 200m päässä sijaitsevaan kauppaan, van pitää olla mukana. Eivät saa hyppiä trampalla, eikä jäädä sekunniksikaan yksin esim. uimarannalla jos isä käy vessassa kun lapset ovat vedessä. Kaikkea tätä saa kuitenkin tehdä äitin luona.
On varmaan sanomattakin selvää että näihin ei suostuta, eikä asioista edes kerrota äidille päin, mutta kun hän pumppaa lapsilta joka tapaamisen jälkeen jotain sellaista mitä on tehty taas väärin, ja soittaa ja haukkuu. Onneksi nämä haukkumiset on myös viesteissä, ja ne on näytetty kyllä kaikille tahoille jonne äiti on viitsinyt valittaa. Saas nähdä kauanko tätä enää jaksamme mieheni kanssa, vai olisiko parempi että lapset muuttaisivat isälle joko kokonaan (tätä äiti ei hyväksy) tai sitten mies tapaisi heitä mahdollisimman vähän, ja selitettäisiin ihan suoraan lapsille miksi näin tehdään.
Olen samassa tilanteessa ja miehen exä yrittää hallita kaikkea lasten ollessa meillä. Ei onnistu ja sekös harmittaa. On käyttäytynyt muutaman kerran todella huonosti lasten aikana ja esim. haukkunut näitten isän kiroillen. Itsessään ei ole mitään vikaa, vaan hänen elämä on pilattu miehen taholta. Olisikin selkeää, että lapset muuttaisivat kokonaan meille, koska alkavat oireilla äitinsä käytöksestä.
Olen itse pitänyt neutraalia kantaa, sillä en ole lasten huoltaja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa on niin paljon hulluja naisia?
Kummastihan nuo miehet ovat suhteessa noitten hullujen naisten kanssa. Kun eroavat, antavat näitten edelleen säädellä elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin luulin että miehen exä on tolkun ihminen, mutta vikaan meni! Alkutietoina se että olivat eronneet 3 vuotta ennen kuin tapasin miehen, ja 2 vuotta seurustelumme alusta kaikki meni hyvin. Ongelmia alkoi tulla sitten kun exä huomasi että meistä tulee loppuelämän pari, eli kun sai tietää että vaihdoimme sormukset, ja ostimme yhteisen talon. Meidänkin tapauksessa exälle muutti uusi mies sisään heti kun mieheni oli kantanut ulos ne tavarat jotka mukanaan sai.
Veikkaan että monella on kyse samanlaisesta ihmistyypistä, eli määräilijäexästä, jonka kanssa ei riitaa tule ennen kuin kaikki ei menekään hänen makunsa mukaan. Eli hän haluaa päättää paitsi kaikki lastensa asiat, myös sen mitä exmies elämällään tekee. Jotenkin olisi hyvä kun tällaiset saisi seulottua pois jo ennen kuin maito on maassa.
Jos exä olisi alusta asti ollut tällainen, luultavasti olisin nostanut kytkintä melko äkkiä. En olisi viitsinyt alkaa tuhlaamaan voimavarojani moisen kanssa tappeluun. Nyt tilanne on eri, kun olemme miehen kanssa jo hyvin kiintyneitä toisiimme, ja hän on minulle niin rakas, kuten minäkin hänelle. Mutta olisin kyllä välttänyt tilanteen jos olisiin tiennyt mitä on tulossa.
Juuri noin eli kyse on määrääjänaisesta ja tavallaan myös miehestä, joka on alistunut osaansa. Mies ei uskalla asettua naista vastaan, vaan on käytettävissä eron jälkeenkin exän vinkuessa.
Yksi työkaverini totesi kerran, että kun on erottu, niin on erottu. Ei tarvitse olla missään yhteyksissä.
Miksi pitäisi miellyttää exää tai olla käytettävissä millään tavalla? En pidä ihan täyspäisenä miestäkään, joka pitää säännöllisesti yhteyksiä exäänsä. Ei todellakaan arvosta uutta kumppaniaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa on niin paljon hulluja naisia?
Jokaista hullua naista kohti on 1,5 hullua miestä.
Olennainen ero näissä on, että naiset yleensä hoidattavat itsensä, kun taas miehet hoitavat päänsä ongelmat syrjäytymällä. Ajanvarausnumeroon soittaminen kun on heille ihan liian vaikeaa, pitäisi osata lukea, kirjoittaa ja tunnistaa numerot 0-9.
Aapeelle: tee akasta lastensuojeluilmoitus, jos se kerran riehuu, käyttäytyy hölmösti ja uhkaa itsemurhalla. Itsetuhoisuudesta voi myös soittaa välittömästi hätäkeskukseen. Ihminen voi olla pakkohoidon tarpeessa ja lapset vaarassa.
Miehesi ei ole vauva, hän on aikuinen ja hänen pitää itse kyetä toimimaan vastuullisesti. Ei ole mikään huippusaalis, jos pelkää entistä vaimoaan eikä mitään tee asian hyväksi.
Valitan, miehet ovat heikompi astia, se on niin monesti nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin eli kyse on määrääjänaisesta ja tavallaan myös miehestä, joka on alistunut osaansa. Mies ei uskalla asettua naista vastaan, vaan on käytettävissä eron jälkeenkin exän vinkuessa.
Yksi työkaverini totesi kerran, että kun on erottu, niin on erottu. Ei tarvitse olla missään yhteyksissä.
Miksi pitäisi miellyttää exää tai olla käytettävissä millään tavalla? En pidä ihan täyspäisenä miestäkään, joka pitää säännöllisesti yhteyksiä exäänsä. Ei todellakaan arvosta uutta kumppaniaan.
Pakko olla tekemisissä eksän kanssa kun on yhteiset lapset :/
Ongelmiahan ei ole silloin kun tehdään kaikki niin kuin määrätään, vaan ongelmia tulee sitten kun ei enää tehdäkään, ja eksä käyttää kaikki keinot jotta saisi tahtonsa periksi. Jyräten myös ne omat lapsensa sinne oman määräilynsä alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla tekemisissä eksän kanssa kun on yhteiset lapset :/
Ongelmiahan ei ole silloin kun tehdään kaikki niin kuin määrätään, vaan ongelmia tulee sitten kun ei enää tehdäkään, ja eksä käyttää kaikki keinot jotta saisi tahtonsa periksi. Jyräten myös ne omat lapsensa sinne oman määräilynsä alle.
Niin, ja tämän lisäksi exä kääntää asian niin että mies ei tee tarpeeksi lasten eteen, ja se lasten etu on aina exän määräämä asia, huolimatta siitä mikä lasten etu muiden mielestä on. Exän mielestä ilmeiseseti myös hänen kiukuttelunsa, haukkumisensa, se että lapset ovat väsyneitä tilanteeseen, ja pelokkaitakin, on vain lasten etua.
Mies on voinut huonosti exän kanssa ja on tottunut siihen elämään. Jatkaa samaa rataa uudessa suhteessa ja huomaa pian olevansa yksin ja päätyy takaisin exän luo. Mihin sitä tapojaan muuttaisi.
Mies hoitakoon omat sotkunsa ja sinä peräännyt suosiolla.