Millainen mies haluaa vaimokseen pullantuoksuisen kynnysmaton itsellisen feministin sijaan? m42
En ymmärrä. Onko kyse vallantunteen kaipuusta tai huonosta itsetunnosta? Kadotetun äitihahmon hakemisesta? Narsismista?
Kommentit (25)
Itsellinen
Itsellinen tarkoitti sääty-yhteiskunnan ajan Suomessa maaseudulla asunutta henkilöä, joka ei saanut elatustaan omasta maanviljelystään eikä ollut vakinaisesti kenenkään palveluksessa.
Pääansionsa itselliset saivat tekemällä muuta kuin maatöitä, esimerkiksi toimimalla käsityöläisinä. He asuivat vuokralla toisen omistamassa asunnossa ja maksoivat asumisestaan joko rahalla tai työnteolla. Itsellisillä saattoi olla myös omaa pientä viljelystä ja muutamia kotieläimiäkin.
Itselliset kuuluivat 1700-luvulla suomalaisessa maaseutuyhteisössä tilattomaan väestöön ja samalla yhteiskunnan alimpaan kerrokseen mäkitupalaisten ja palkollisten ohella. Tämänaikaisen länsisuomalaisen kylän rakenteessa itsellisten mökit sijaitsivat kylän laitamilla, kun taas vauraamman väen asutus muodosti kylän ytimen.
Vierailija kirjoitti:
Itsellinen
Itsellinen tarkoitti sääty-yhteiskunnan ajan Suomessa maaseudulla asunutta henkilöä, joka ei saanut elatustaan omasta maanviljelystään eikä ollut vakinaisesti kenenkään palveluksessa.
Pääansionsa itselliset saivat tekemällä muuta kuin maatöitä, esimerkiksi toimimalla käsityöläisinä. He asuivat vuokralla toisen omistamassa asunnossa ja maksoivat asumisestaan joko rahalla tai työnteolla. Itsellisillä saattoi olla myös omaa pientä viljelystä ja muutamia kotieläimiäkin.
Itselliset kuuluivat 1700-luvulla suomalaisessa maaseutuyhteisössä tilattomaan väestöön ja samalla yhteiskunnan alimpaan kerrokseen mäkitupalaisten ja palkollisten ohella. Tämänaikaisen länsisuomalaisen kylän rakenteessa itsellisten mökit sijaitsivat kylän laitamilla, kun taas vauraamman väen asutus muodosti kylän ytimen.
Kyllä kyllä. Ja https://fi.wikipedia.org/wiki/Matto
Vierailija kirjoitti:
Jokainen terve mies.
*ysksairaudetunnotonysk*
Mä olen itsellinen pullantuoksuinen feministi, miten muka noi sulkee toisensa pois, ihmeellistä kliseistämistä lokeroihin. Kynnysmattona taas ei saa pitää ketään ihmistä.
Minä en ole pullantuoksuinen.
Virkistävää huomata, että joku arvostaa meitäkin.
Voisin kuvitella, että miehen olematon koulutus on monesti myös syynä - akateemisissa naisissa kun tuppaa feminismiysprosentti olemaan selvästi tavanomaista korkeampi.
Voihan se olla pelottavaa, jos kumppanilla (ja vielä, herra paratkoon, naisella!) on sellaiset ajattelun avaimet, joista ahdasmielisessä tehdaskaupungissa koko elämänsä viettänyt duunarimies voi vain haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen terve mies.
Uskallan oman mieheni puolesta väittää, että hän ei olisi huolinut kynnysmattoa.
Minä olen feministi ja tykkään kovasti leipomisesta.
Vaihtoehdot palstan mielestä (taas) = kynnysmatto, tai feministi.
Mutta persujenhan niitä ennakkoluuloisia piti olla...
Briteissä vain 7% naisista kutsuu itseään feministiksi.
Naisten enemmistön mielestä feministi on negatiivinen termi.
Sen sijaan lähes kaikki kannattavat tasa-arvoa.
Molemat yhtä vaarallisia kuin räjähtämätön miina, parasta kiertää kaukaa, jos ei osaa purkaa.
Mulle nainen ja suhde on tärkein asia elämässä, joten ehdottomasti "pullantuoksuinen kynnysmatto". Itse olen "kahvinmakuinen villatohveli".
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itsellinen pullantuoksuinen feministi, miten muka noi sulkee toisensa pois, ihmeellistä kliseistämistä lokeroihin. Kynnysmattona taas ei saa pitää ketään ihmistä.
Hieman yritystä luetun ymmärtämiseen, kiitos!
Otsikossa ei puhuttu pullantuoksuisista feministeistä vaan pullantuoksuisista kynnysmatoista.
Vierailija kirjoitti:
Briteissä vain 7% naisista kutsuu itseään feministiksi.
Naisten enemmistön mielestä feministi on negatiivinen termi.
Sen sijaan lähes kaikki kannattavat tasa-arvoa.
Kiitos tiedosta, en ole tiennytkään että siellä on niin paljon älykkäitä ihmisiä.
Ex ainakin halusi pelkät rusinat pullasta. Kyllä minäkin mielelläni kotia hoisin ja olin se pullantuoksuinen vaimo, mutta jos toinen ei sitä mitenkään tajua arvostaa eikä vastaavasti anna itse mitään, niin eihän se toimi. Miehen pitäisi miettiä millainen hänen pitäisi olla, jotta ansaitsisi tuollaisen vaimon.
Vierailija kirjoitti:
Itsellinen
Lienet niitä, joiden mielestä ihmistä voi kutsua "ritarilliseksi" vain siinä tapauksessa, että hänellä on miekka, kilpi ja hevonen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman yritystä luetun ymmärtämiseen, kiitos!
Otsikossa ei puhuttu pullantuoksuisista feministeistä vaan pullantuoksuisista kynnysmatoista.
No mutta katsos, nykyään on tärkeämpää "someraivota" reaktiivisesti kuin pysähtyä hetkeksi lukemansa äärelle. :)
Mukavuudenhaluinen itsekäs hyötyjä.
t. nainen