Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hoitajat ja lääkärit aina vähättelevät

Vierailija
29.08.2018 |

Ja tuntuvat pitävän luulosairaana, vaikka kävisi harvoin lääkärissä tai vain silloin kun itse ovat määränneet kokeisiin tai muihin. Eli mitään perustetta luulosairaaksi luulemiselle ei pitäisi olla.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
2/11 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resurssien takia. Ärhäkkäät vaativat hoitoa ja heihin kuluu resursseja, joten jostain pitää säästää

Vierailija
4/11 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä, en ole juuri törmännyt. Tai jos joku on yrittänyt tuolla tavalla suhtautua, olen ottanut luulot pois.

Vierailija
5/11 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, itsekin hoitaja ja valitettavan usein nähnyt kuinka syöpä on löydetty aivan liian myöhään kun tutkimuksiin ei ole päässyt. Vaatii usein yli vuoden lääkärissä ravaamisen ennenkuin laittavat lähetettä..outoa on, kai se sitten maksaa. Kannattaa vaan vaatia, vaatia ja vaatia jos vaivat pahenevat. Käsittämättömintä mielestäni se, ettei oleta huomioon syövän uusiutumista jos potilaalla jo aiemmin on syöpä hoidettu.

6/11 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon myös, että resurssien takia. Yksi vähättelyn muoto on, että fyysisiin oireisiin tarjotaan ihan viimeiseen asti psyykkisiä selityksiä, ettei tarvitsisi laittaa lähetettä kalliiseen tutkimukseen tai hoitoon. Tällaisen takia diagnoosin saaminen saattaa viivästyä ja potilas joutuu kärsimään turhaan epätietoisuudesta ja hoitamattomien oireiden takia.

Vierailija
7/11 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on siunattu muutamalla autoimmuunipuolen "muotisairaudella", ja olen törmännyt kahteen ääripäähän. Osa lääkäreistä vähättelee vaivoja ja pitää luulosairaana, toiset taas pyrkisivät vaikka väkisin kirjoittamaan paperit sairaseläkettä varten. Raskainta kai on että vaikka menisin työtapaturmassa murjoutunutta kättä näyttämään, päälimmäiseksi aiheeksi sieltä terveystiedoista kaivetaan nää krooniset vaivat ja niiden perusteella se käsikään ei voi olla hajalla kun vaan kuvittelen sen, tai vaihtoehtoisesti se oli tässä nyt, liian raskas työ terveydentilaan nähden on sen hajottanut. "Eikö laitettais papereita vetämään eläkkeelle/muuntokoulutukseen/helvettiin?"

Oon ajatellut että ehkä tuo johtuu siitä ettei niillä oo hlökoht kokemusta näistä asioista, ja tutkittua tietoakin tuntuu olevan niin nihkeesti saatavilla. Osa lääkäreistä tietää että maailma valmistui kun penisilliini keksittiin, osa lääkäreistä tietää että kehitys jatkui sen jälkeenkin.

Vierailija
8/11 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, itsekin hoitaja ja valitettavan usein nähnyt kuinka syöpä on löydetty aivan liian myöhään kun tutkimuksiin ei ole päässyt. Vaatii usein yli vuoden lääkärissä ravaamisen ennenkuin laittavat lähetettä..outoa on, kai se sitten maksaa. Kannattaa vaan vaatia, vaatia ja vaatia jos vaivat pahenevat. Käsittämättömintä mielestäni se, ettei oleta huomioon syövän uusiutumista jos potilaalla jo aiemmin on syöpä hoidettu.

Kyllä se otetaan huomioon ja lekurit satavarmasti tietävät, että on hyvin mahdollista, että oireet johtuvat syövän uusiutumisesta

Vierailija
9/11 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Uskon myös, että resurssien takia. Yksi vähättelyn muoto on, että fyysisiin oireisiin tarjotaan ihan viimeiseen asti psyykkisiä selityksiä, ettei tarvitsisi laittaa lähetettä kalliiseen tutkimukseen tai hoitoon. Tällaisen takia diagnoosin saaminen saattaa viivästyä ja potilas joutuu kärsimään turhaan epätietoisuudesta ja hoitamattomien oireiden takia.

Psyykkisten ongelmien hoito pitäisi saada julkisten palveluiden pariin niin ehkä asia muuttuisi

Vierailija
10/11 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tasapainotetaan niitä käyjiä, jotka käyvät siellä jatkuvalla syötöllä milloin minkäkin ohimenevän pikkuvaivan takia ja vaativat aivan kaikki kokeet koska "nyt se on varmasti se aivokasvain!". Harmillista mutta totta, aikoinaan jouduin itsekkin käymään neljä kertaa ennen kuin uskoivat ettei ole psyykkistä.

Vierailija
11/11 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykoplasmaa sairastaessa oli juuri noin, että epäiltiin vian olevan vain omassa päässä, kun koko ajan olin kipeänä. Onneksi lopulta pääsin testeihin ja sain antibioottikuurin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän