Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tykkäisit täysin yksin tehtävästä työstä?

Vierailija
29.08.2018 |

Yksin tekisit töitä päivittäin noin 8 tuntia päivässä, täysin yksin. Kanssakäyminen työkontaktien kanssa hoituisi sähköpostilla parin viikon välein. Ei lainkaan tapaamisia kasvotusten kenenkään kanssa.

Tykkäisitkö/kestäisitkö?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen tuollaista ja nautin valtavasti :) Teen siis käytännössä 100% etätyötä, koodaan työkseni isossa it-alan firmassa jonka Suomen pääkonttori Helsingissä, mutta minulla on etätyösopimus. Palaverit hoituu Skypellä. 

Ei teillä sattuisi olemaan sitä kuuluisaa työvoimapulaa? Esim. SQL-koodari, jolta hoituu monimutkaisemmatkin liitokset ja alikyselyt? Tai algoritminikkari? C++-osaaja?

Olisi nimittäin unelmaduuni tälle työttömälle nörtille, jolla on asian matikkapuoli erinomaisesti hanskassa. Tykkään kyllä myös määritellä asioita asiakkaan kanssa, mutta siihen riittää sähköposti ym. etäviestintä.

Kyllä meille koko ajan haetaan ihmisiä, useimmissa firmoissa taitaa nyt olla tekijäpulaa :) Suurin kysyntä on erilaisia pilvitekniikoista (Amazon AWS, Azure) tuntevista full stack developereista, jollainen itsekin olen. SQL-hommat odotetaan meillä jokaisen "yleiskoodarin" osaavan itse, siihen ei ole erikseen ihmisiä. Algoritmisesti haastaviakaan ei nämä businesspuolen koodaukset yleensä ole, enemmänkin täytyy vaan tuntea valtava määrä erilaisia frameworkkeja ja ui-puolen tekniikoita ja serveripuolen tekniikoita ja kaikenlaista... 

Mutta monessa firmassa varmasti C++:lle ja matikkapelottomalle on juuri hommia, et ole esim. sulautettujen järjestelmien puolta harkinnut? Siellä on myös kova työvoimapula ja vielä käytetään paljonkin C++:aa. Useat firmat nykyään sallivat myös etätyötä, lukuun ottamatta jotain pieniä scrum intoisia hikipajoja jotka haluaa että istutaan samassa huoneessa fläppitaulun ääressä joka aamu palaveeraamassa.

Scrum on kyllä syvältä... 

Sula-hommissa on se, että niihin otetaan varmaan mieluummin dippainssejä kuin meitä yliopistoihmisiä. Hainkin nyt TTY:n maisteriohjelmaan dippainssiksi lukemaan, mutta harmikseni en päässyt. Olis kai pitänyt mennä normaalia hakuväylää, olisin tainnut päästä pelkillä koulutodistuksilla. Jossakin HOPSissa sitten hyväksilukuna tutkintoa tullut yli puolet.

Harmi kun oma osaaminen menee aina vähän väärin. Tosiaan mitään algoritmisesti haastavaa ei duuneissani ole tullut vastaan, mikä on kyllä ihan kykyni haaskaamista. Data-analytiikkapuolta tässä olen katsellut, siellä voisi olla käyttöä kun tilastotiede mulle kanssa ok. Azurea opiskelen paraikaa muuten vain.

No joo, menee jo ohi ketjun aiheen.

Vierailija
22/23 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmatyö! Tavallaan teen jo sitä vaikka moni ei sitä työksi kutsu. Kuitenkin kokopäivähommaa on jos aikoo jotain tienata. Ja ei en ole h....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin tekisit töitä päivittäin noin 8 tuntia päivässä, täysin yksin. Kanssakäyminen työkontaktien kanssa hoituisi sähköpostilla parin viikon välein. Ei lainkaan tapaamisia kasvotusten kenenkään kanssa.

Tykkäisitkö/kestäisitkö?

Riippuu hommista. Nykyistä työtä en kestä ilman kavereita.. Mutta jos saisin olla joku tutkija tms. niin oisin ihan pirun onnellinen vain omillani.