Mitä tykkäisit täysin yksin tehtävästä työstä?
Yksin tekisit töitä päivittäin noin 8 tuntia päivässä, täysin yksin. Kanssakäyminen työkontaktien kanssa hoituisi sähköpostilla parin viikon välein. Ei lainkaan tapaamisia kasvotusten kenenkään kanssa.
Tykkäisitkö/kestäisitkö?
Kommentit (23)
Mulla on nykyisin tosi yksinäinen työ.
Istun vain omassa työhuoneessa ja välillä ehkä moikkaan lähimpää työkaveria ja juttelen jos tekee mieli.
Tykkäisin. Saa tehdä hommat omaan tahtiin eikä tarvitse seurustella kenenkään kanssa. Työkaverin pitää olla tosi mukava että viihtyy sen kanssa joka päivä 8 tuntia.
Itse ainakin teen töitä paljolti etäältä. Sopii itselle enemmän kuin mainiosti.
Olen tehnyt tosi yksinäistä työtä nyt noin 5 vuotta. Tätä ennen työ oli todella sosiaalista edelliset 5 vuotta joten ero on suuri.
Alkuun tykkäsin tosi paljon omasta rauhasta. Sitten kun vielä työkin alkoi sujua rutiinilla niin tylsyys iski ja nyt kaipaan seuraa.
Tykkään. Nyt kun vielä saisi asiakaskontaktit nollaan, niin olisi täydellistä, mutta se on mahdotonta tässä hommassa.
Teen työni etätyönä kokonaisuudessaan, puhelinkontakteja toimistolle on kyllä päivittäin, mutta kasvotusten tapaan ketään työhön liittyvää ehkä kerran vuodessa. Ei tää tyyli oikein sovi mulle, mutta tällä hetkellä muuta mahdollisuutta ei ole.
Olen katkera Suomen liikennelaitokselle majakoiden automatisoinnista - olisin halunnut itsenäisentyön!
Vierailija kirjoitti:
Olen katkera Suomen liikennelaitokselle majakoiden automatisoinnista - olisin halunnut itsenäisentyön!
Mökkivahdiksi johonkin korpeen? Muistaakseni eräässä ruotsalaisessa kirjassa oli tällainen. Hänet vietiin helikopterilla johonkin Lapin erämaahan.
It-alan etätyö. Koodaat yksin kotona päivät pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Yksin tekisit töitä päivittäin noin 8 tuntia päivässä, täysin yksin. Kanssakäyminen työkontaktien kanssa hoituisi sähköpostilla parin viikon välein. Ei lainkaan tapaamisia kasvotusten kenenkään kanssa.
Tykkäisitkö/kestäisitkö?
En osaa kuvitella, mitä tuo työ sisällöltään olisi. Tykkään kyllä työskennellä omassa rauhassani ja sähköpostiviestinnästä, mutta kyllä niitä maileja joutuu aina useammin lähettelemään ja vastaanottamaan kuin parin viikon välein. Itse olen koodari, ja kahdessa viikossa ehtii tehdä aika paljon, ja jos sen onkin tehnyt väärään suuntaan (ts. ymmärtänyt väärin mitä asiakas halusi), se tulee jo kalliiksi. Useammin pitää saada palautetta.
Mutta muuten olisi varmaan ok.
Eniten ehkä työ jossa saa olla myös itsekseen, mutta välillä tapaa muitakin työntekijöitä.
Moni ammatinharjoittaja työskentelee yksin.
Vierailija kirjoitti:
Teen työni etätyönä kokonaisuudessaan, puhelinkontakteja toimistolle on kyllä päivittäin, mutta kasvotusten tapaan ketään työhön liittyvää ehkä kerran vuodessa. Ei tää tyyli oikein sovi mulle, mutta tällä hetkellä muuta mahdollisuutta ei ole.
Tuo olisi minulle unelma! Tosin puhelinta mieluummin vistisin sähköpostitse.
Mä teen tuollaista ja nautin valtavasti :) Teen siis käytännössä 100% etätyötä, koodaan työkseni isossa it-alan firmassa jonka Suomen pääkonttori Helsingissä, mutta minulla on etätyösopimus. Palaverit hoituu Skypellä.
Olin aiemmin siellä Helsingin konttorissa töissä, mutta olin haaveillut pitkään maallemuutosta, ja isäni äidin kuoltua (isä oli kuollut jo aiemmin) alkoivat myydä heidän maa- ja metsätilaansa. Talo oli vanha räyskä ja paikkakunta pieni ja talon sijainti syrjäinen, joten sain talon ihan unelmahintaan. Kysyin ja sain etätyösopparin ja muutin isäni kotitilaa emännöimään yksikseni. Peltoja vuokraan naapurin isännälle joten siitä saa vielä lisätuloa, metsääkin on tarvittaessa myytäväksi. Mutta ihaninta on tämä yksin syrjässä asuminen ja työ jossa ei tarvi nähdä ihmisiä.
My dream joka toteutui juuri, sain vihdoin 11 vuoden jälkeen oman työhuoneen! Ihanaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Mä teen tuollaista ja nautin valtavasti :) Teen siis käytännössä 100% etätyötä, koodaan työkseni isossa it-alan firmassa jonka Suomen pääkonttori Helsingissä, mutta minulla on etätyösopimus. Palaverit hoituu Skypellä.
Ei teillä sattuisi olemaan sitä kuuluisaa työvoimapulaa? Esim. SQL-koodari, jolta hoituu monimutkaisemmatkin liitokset ja alikyselyt? Tai algoritminikkari? C++-osaaja?
Olisi nimittäin unelmaduuni tälle työttömälle nörtille, jolla on asian matikkapuoli erinomaisesti hanskassa. Tykkään kyllä myös määritellä asioita asiakkaan kanssa, mutta siihen riittää sähköposti ym. etäviestintä.
Mistä tuollaisen työn löytää? Olisi ihanaa.
Onko mitään muuta hommaa kuin koodaus? Miten pääsee kääntämään niitä telkkariohjelmia, joissa ei vaadita oikeaa kääntäjää tai jotain ohjeita? Olisin hyvä sellaisessa, mutta saako siitä edes rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teillä sattuisi olemaan sitä kuuluisaa työvoimapulaa? Esim. SQL-koodari, jolta hoituu monimutkaisemmatkin liitokset ja alikyselyt? Tai algoritminikkari? C++-osaaja?
Olisi nimittäin unelmaduuni tälle työttömälle nörtille, jolla on asian matikkapuoli erinomaisesti hanskassa. Tykkään kyllä myös määritellä asioita asiakkaan kanssa, mutta siihen riittää sähköposti ym. etäviestintä.
Kyllä meille koko ajan haetaan ihmisiä, useimmissa firmoissa taitaa nyt olla tekijäpulaa :) Suurin kysyntä on erilaisia pilvitekniikoista (Amazon AWS, Azure) tuntevista full stack developereista, jollainen itsekin olen. SQL-hommat odotetaan meillä jokaisen "yleiskoodarin" osaavan itse, siihen ei ole erikseen ihmisiä. Algoritmisesti haastaviakaan ei nämä businesspuolen koodaukset yleensä ole, enemmänkin täytyy vaan tuntea valtava määrä erilaisia frameworkkeja ja ui-puolen tekniikoita ja serveripuolen tekniikoita ja kaikenlaista...
Mutta monessa firmassa varmasti C++:lle ja matikkapelottomalle on juuri hommia, et ole esim. sulautettujen järjestelmien puolta harkinnut? Siellä on myös kova työvoimapula ja vielä käytetään paljonkin C++:aa. Useat firmat nykyään sallivat myös etätyötä, lukuun ottamatta jotain pieniä scrum intoisia hikipajoja jotka haluaa että istutaan samassa huoneessa fläppitaulun ääressä joka aamu palaveeraamassa.
Unelmatyö!!! Mistä tuollaista saa?