Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperhe. Viisi ruokaa, jotka miehen täytyy osata laittaa koko perheelle?

Vierailija
29.08.2018 |

Olen palaamassa työelämään. Mies ei ole laittanut muuta ruokaa, kuin keittänyt nakkeja ja väsännyt itselleen joskus omelettia tai pyttipannua. Mitä voin vaatia häneltä, kun jaamme ruoanlaittovuoroja? Hän on käynyt kotitaloustunnit peruskoulussa siinä missä minäkin, joten? Perhe on syönyt tähän asti laittamaani kasvispainotteista sekaravintoa.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sujuu mieheltä

- munakas

-valmiista hernekeitosta hernekeitto, paistaa siihen jauhelihaa lisäksi sekaan

-pastakastike ja pastan keitto

-kinkkukiusaus perunasipuliseoksesta (en voi itse sietää sitä pakastemössöä)

-Valmiiksi pilkotuista keittojuureksista makkara/jauhelihakeitto

-Tonnikalapasta: ostaa kaupasta sitä keitä 5 minuuttia pastaa kastikkeessa ja siihen sitten heittää sekaan tonnikalaa, kun on kypsä

-jättijauhelihapihvi uunissa ja keitetyt perunat. Jauhelihan sotkeminen mausteilla ja munalla on aika helppoa ja sen voi koko taikinan taputella levyksi, jonka paistaa uunissa. Pakastesipulia sekaan.

Se ei vaan ole kovin hyvä kokki, mutta pääasia että lapset saa jotain ruokaa. Mies yrittää oikaista joka paikassa ja on itsepäinen säveltäjä. Muistan kun yritin sille neuvoa makaronilaatikon tekemistä, niin päätti että munamaito on ihan turha, ja kananmunat voi sotkea ilman maitoa suoraan makaronin sekaan. Hmmm....

Tomaatin ja kurkun osaa pilkkoa, salaattia ei suostu syömään.

Vierailija
42/50 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittäviä ukkoja ne jotka ei osaa safkaa laittaa. Sit syötetään muksuille kaikenmaailman einespaskaa ja ihmetellään kun eivät osaa enää muuta syödäkään ja lihovat parissa vuodessa kuin syöttöporsaat.

M47

Miehenä esiintyvä nainen voisi perustella väitteensä siltä osin, että VAIN miehetkö muka syöttävät lapsilleen eineksiä? Kyllä suurimman osan äideistä ruoanlaittotaidoissa on erittäin paljon parantamisen varaa.

Topikissa puhutaan miehistä, ei naisista.

Ja olen kylläkin mies, joka kokkaa kotona enemmän kuin vaimo. 

Väität siis todellakin, että suomalaislasten lihavuus johtuu MIESTEN syöttämistä eineksistä?

Pidän sinua lähinnä idioottina, en miehenä

Tuolla päättelytaidollasi minulle on ihan sama minä sinä minua pidät. Vie lapsesi vaan mäkkäriin ja katso kun perheesi laihaläskit röhkii mussuttaessaan roskaruokaa koska et osaa kokata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät välttämättä opi. Opiskellessa ja työelämässä käyvät valmiilla lounaalla ja vapaaalla laittavat voileipiä, makkaraa, omelettia tai hakevat noutopitsan:(

ap

Miten niin miehet eivät välttämättä opi? Oppivat aivan yhtä lailla siinä missä naisetkin. Sinulla on aika lannistava asenne

Vierailija
44/50 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa Ruutukokki. Jos ei paras niin ainakin pirun hyvä opas ruuanlaittoon.

Vierailija
45/50 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mies osaa lukea keittokirjaa? Meillä jo 11v aloittelee kokkausta.

Vierailija
46/50 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät välttämättä opi. Opiskellessa ja työelämässä käyvät valmiilla lounaalla ja vapaaalla laittavat voileipiä, makkaraa, omelettia tai hakevat noutopitsan:(

ap

Miten niin miehet eivät välttämättä opi? Oppivat aivan yhtä lailla siinä missä naisetkin. Sinulla on aika lannistava asenne

Ei ole mikään ihmekään ettei aloittajan mies osaa kokata kun aloittajan asenne on mitä on.

Jos on kakaroitakin puserrettu maailmaan yhdessä, niin luulisi pariskunnan edes joskus myös kokanneen yhdessä.

Vierailija
47/50 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on Komero-pussi? Muuten setämies osasi antaa hyviä vinkkejä. Juuri tuo, että voi tehdä samanlaiset pohjat useampaan keittoruokaan:)

ap

Kiitos kiittämisestä.

Komero on kotimainen yritys, joka pakkaa aterian tarpeet yhteen pussiin, joka on ostettavissa hyvinvarustetuista ruokakaupoista. Pussissa on kaikki tarvittava ja selkeät ohjeet. Tämän lisäksi hävikki on nolla, koska tarvikkeita ei jää yli - toisin kuin eräässä toisessa vastaavassa palvelussa. Hinta on tietenkin tuplaten itse koottuun ostoskassiin verrattuna, mutta sopii mielestäni niille, jotka opettelevat kokkaamaan, tai eivät keksi mitä tänään syötäisiin. https://komero.sprintit.fi/page/homepage

Vierailija
48/50 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään ne viisi ruokaa jota hän laittaa lapsille ja jota lapset syö. Meillä mies ei ole koskaan tarvinnut ohjeistusta tuota enempää. Joskus kai olen maininnut mistä löytyy keittokirjat jos hän niitä tarvitsee.

Vierailija
49/50 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi se estäisi oppimisen?

Minun mummo ja pappa olivat perinteisiä, eikä pappa tainnut keittää edes koskaan kahvia. Kummadti hän oppi laittamaan ruokaa itselleen kun mummo melko yllättäen kuoli.

Vierailija
50/50 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex laittoi aina joko kinkkukiusausta, makaronilaatikkoa tai lasagnea. Muutama siivu kurkkua ja tomaattia kylkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan